2010-05-17, 22:53
Medlem
Leherks avatar
Jag har ett litet problem med min dator. När jag spelar spel t.ex. HoN så vill jag ibland minimera det. Kanske för att fixa nåt på skype eller liknande.
Problemet är att jag sen inte kan maximera programmet igen. Det stannar liksom som en liten flik nere på skrivbordet.
På min andra dator kan jag alltid få igång det igen men på denna så måste jag gå in i aktivitetshanteraren och stänga av spelet och sedan starta om det. Det är som att windows inte vill att jag kör ett program i bakgrunden. Någon som kan hjälpa mig att fixa detta? Mycket tacksam för hjälp.

Btw. Kör samma operativsystem och spelversion på båda datorerna.
Citera
2010-05-17, 22:56
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Är också sugen på att veta detta, har dock inte märkt något mönster efter dator osv.
Citera
2010-05-17, 22:57
Medlem
Leherks avatar
Riktigt konstigt tycker jag eftersom att det fungerar på den andra datorn.
Citera
2010-05-17, 23:31
Bannlyst
Kommer inte ihåg riktigt vilken funktion det är men i options så tror jag det ska finnas ett alternativ förr fullscreen läge.
Jag har så att säga HoN körandes i bakgrunden hela tiden utan att behöva minimera det som i exempelvis CS.
När jag t ex trycker på windows knappen så ploppar startmenyn upp samtidigt som HoN körs i bakgrunden utan att minimeras.

Tyvärr så vet jag ju inte vilken funktion det var jag kryssade i alt. kryssade ur för att få det så här.
Men inställningarna jag har i Graphics är:

Full Screen Mode (X)
Exclusive Mode ( )
Frame Queuing ( )
Vertical Sync ( )

Testa slå på så, så kanske det fungerar bättre att alt tabba!

Edit: Detta gäller givetvis endast HoN
Kan ha liknande problem själv i andra spel men liten bit på vägen iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in