2010-05-20, 19:49
Medlem
När jag läste om det här kom jag genast att tänka på en gammal bekant till mig, som jag vet en del saker om som polisen säkert skulle vilja veta om det är henne det gäller. Jag mailade in till polisen i Norrbotten och frågade om hon heter NN och är född år XX. Detta fick jag som svar:

"Vad har du för uppgifter?. Är nog inte samma person. Men man vet ju aldrig.

Hör gärna av dig."

Verkar en aning konstigt? Vet inte polisen vem som är försvunnen?
Citera
2010-05-20, 20:24
Medlem
norrlandssnubbes avatar
Haha.. Skriv tillbaka och fråga om de inte vet vem det är de söker. Svaret vore underhållande.
Citera
2010-05-20, 20:29
Medlem
Haha, ja men visst. Det känns verkligen inte seriöst att skriva "men man vet ju aldrig". Antar att hon mellan raderna bekräftar att jag tänker på rätt person. Då var bara frågan hur mycket jag ska berätta om vad jag vet, innan jag ens med säkerhet vet att det är hon.
Citera
2010-05-20, 20:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fp91
När jag läste om det här kom jag genast att tänka på en gammal bekant till mig, som jag vet en del saker om som polisen säkert skulle vilja veta om det är henne det gäller. Jag mailade in till polisen i Norrbotten och frågade om hon heter NN och är född år XX. Detta fick jag som svar:

Hör gärna av dig."

Ibland är de jävligt kinkiga med länsgränserna. Så ville t.ex. inte Mariestadspolisen närmare undersöka om Anders Eklund kunde ha att göra med mordet/försvinnandet på Helena Andersson. De ville ha direktiv ifrån Dalapolisen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2011278

I artikel nedan uppmanar man folk som sett något att höra av sig till Skellefteåpolisen.
Den försvunna kvinnans bil skall f.ö vara en röd Opel Astra kombi av -96 års modell. Något du känner igen?
http://www.folkbladet.nu/?p=174453
Senast redigerad av Mandelbrot 2010-05-20 kl. 20:43. Anledning: Fetade lite
Citera
2010-05-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fp91

Hör gärna av dig."

Om initialerna är NN enligt dig så kan jag säga att du tänker på fel person.
Citera
2010-05-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkulan
Om initialerna är NN enligt dig så kan jag säga att du tänker på fel person.

Nej, NN brukar man skriva om man inte vet eller vill avslöja namnet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/N.N.

Du vet alltså vem polisen letar efter?
Citera
2010-05-24, 00:01
Medlem
Jag vet vem denna kvinna är, tror att polisen tar emot tips om nån har sett något eller så den aktuella helgen, kanske inte så mycket om själva kvinnan.
Mina tankar går till hennes vänner och familj.

Jag hoppas dock att de slipper läsa diverse skämt om hur strömt det är i byskeälven och att hon ville bada, smaklöst!
Citera
2010-05-24, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pumi
Jag vet vem denna kvinna är, tror att polisen tar emot tips om nån har sett något eller så den aktuella helgen, kanske inte så mycket om själva kvinnan.
Mina tankar går till hennes vänner och familj.

Jag hoppas dock att de slipper läsa diverse skämt om hur strömt det är i byskeälven och att hon ville bada, smaklöst!

Okej.
Hade varit lättare att erbjuda adekvat information om man hade namn att utgå från.
Jag har rätt många krokar i hennes ålder i såväl Luleå som Västerbotten.
Citera
2010-05-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Okej.
Hade varit lättare att erbjuda adekvat information om man hade namn att utgå från.
Jag har rätt många krokar i hennes ålder i såväl Luleå som Västerbotten.

Självklart vore de det, du är inte den enda som vill veta vad hon heter, men känner du folk i Luleå och byarna kring Luleå i den åldern så är det nog inte jätte svårt att få fram hennes namn. Jag vill inte att lämna ut hennes namn, det får tidningarna/polisen göra i såfall.

Och igen, det är nog inte info om själva kvinnan som polisen vill ha, de vet ju vem de letar efter. Utan om någon har sett något kring hennes bil eller henne den aktuella dagen/helgen.
Citera
2010-05-24, 11:14
Medlem
Ok att man inte vill lämna ut namn och bild, men det kanske går att berätta något om tjejen.
Skötsam normal tjej? Droger? Deppig? Varför vet man att hon försvann i byske?
Citera
2010-05-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Ok att man inte vill lämna ut namn och bild, men det kanske går att berätta något om tjejen.
Skötsam normal tjej? Droger? Deppig? Varför vet man att hon försvann i byske?

Fullt normal tjej ingen dåre vad jag vet.
Citera
2010-05-27, 07:47
Medlem
Tjalle1s avatar
Hon har enligt arbetskamrater varit nedstämd till och från. Ingen anledning att lämna ut namnet då det av allt att döma bara är ett självmord av en ledsen människa. R I P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in