Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
De brukar inte vara särskilt långvariga egentligen, det var mest igår det urartade.
Jo självklart har jag reflekterat över det, men det har inte blivit så ännu pga problemet är rätt färskt (att de kommer så frekvent och intensivt) samt att jag tycker det känns lite sådär att gå till vårdcentral pga att man är ledsen/stressad. Men den här tråden är ett första steg iaf.
Det är subutex.
Fortsatte du äta citramil sen? Vad berodde attackerna på?
För det första, dina problem är inte töntiga oavsett hur bra ditt liv ser ut i övrigt. Panikångest ska man ta på allvar och söka hjälp för, det är absolut inte att "belasta" sjukvården. Lyssna inte balltazzar, han har uppenbarligen ingen aning om vad panikångest är.
Jag åt cipramil i 6 månader och har aldrig haft en panikattack efter det, dock har jag ibland känningar mot att det är på väg att komma tillbaks men eftersom rädslan för dom försvann så har attackerna inte fått mycket att jobba med.
Subutex mot panikångest? Ja, ok, antar att du inte är någon nybörjare när det gäller droger eftersom du fixar sådana grejer. Visst det kan nog hjälpa tillfälligt men det är inget som kommer bota något. Såvida du inte tar dom dagligen men då "botar" dom väl antagligen det mesta som är bra i ditt liv samtidigt. Undvik illegala droger när du har panikångest, speciellt hasch/weed. Undvik även koffein.
Om du förklarar läget för en förstående läkare kan du säkert få bra hjälp. Stesolid/xanor hjälper bra mot panikattacker för stunden och är ju inte alls lika illa som subutex är. Men lösningen stavas terapi eller ssri eller en kombination av de två.