2010-05-16, 23:13
Medlem
Skogswalds avatar
Tjofljt!

Konfunderad. I Windoze XP and prior tog jag helt sonika bort engelska som input language och lmnade kvar endast svenska sprket. Den elndiga hotkey som ALT+SHIFT utgr blev sledes verkningsls, och jag slapp inaktivera den. Nu har jag gett mig in p W7. Har i vanlig ordning tagit bort engelska sprket, men lika fullt frb-nnat s vxlar den ver till 'keyb us' nr jag rkar sl ALT+SHIFT. Var ju snabbt gjort att fixa genom att inaktivera snabbtangenten i sig, men ndock lite av ett annoyance. Har jag missat nn vital point hr eller ..bara dom som r helt j-vla dumma i huvudet?!
Citera
2010-05-17, 00:15
Medlem
perfectdays avatar
Nu anvnder jag windows 7 p italienska och kan drfr inte ge dig exakta anvisningar.
Men g in dr du tog bort engelskan frn listan och sen g in p "avancerade instllningar" eller ngot dylikt och ndra kortkommandot!
Citera
2010-05-17, 02:55
Medlem
Skogswalds avatar
Jag fljer din bana, min kra vn. Du tnker nog p ngot i stil med Start/Kr/intl.cpl frresten. Emellertid, som sagt, redan ordnat med det dr. Det dr har dock utgjort kvllens strelsemoment, att trots att jag tar bort engelska som input language s ligger det liksom kvar som nt slags j-vla "pseudo input lang", som den switchar till mot det frvalda ALT+SHIFT (s lnge jag inte inaktivierat kortkommandot, som jag nu sklart har gjort). Jag vet egentligen inte var jag vill komma, nskar nog mest att ngon kan bekrfta "It is what it is!", s jag inte gjort nn dundertabbe och missat att ta bort en input language i nn "extraflik" eller vafalls man skulle ha kallat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in