2010-05-16, 21:29
Medlem
Apelsinens avatar
Behöver varje gång ange administratorlösenordet från min iMac när jag ska ta bort filer på min externa hdd genom min Macbook. Hur tar jag lättast bort det kravet? Vill att det ska vara smidigt att administrera den genom båda mina datorer, utan lösenord.
Citera
2010-05-16, 21:57
Medlem
flipper1446s avatar
Vet inte vad det heter på svenska, men om du högerklickar på disken i Finder och väljer Visa info så ska det finnas en kryssruta som heter Ignore ownership on this volume (på engelska då). Ignorera ägarskap på denna volym kanske det heter? Hur som helst, den kan du kryssa i på din externa disk.
Citera
2010-05-16, 22:29
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Vet inte vad det heter på svenska, men om du högerklickar på disken i Finder och väljer Visa info så ska det finnas en kryssruta som heter Ignore ownership on this volume (på engelska då). Ignorera ägarskap på denna volym kanske det heter? Hur som helst, den kan du kryssa i på din externa disk.

Tack, enkelt ingrepp men inte så lätt när man har sina första datorer från Apple!
Citera
2010-05-16, 22:33
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Tack, enkelt ingrepp men inte så lätt när man har sina första datorer från Apple!
Datorer är datorer oavsett vem som gör dem. Långt ifrån allt är självklart med dessa ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in