• 5
  • 6
2004-05-03, 19:40
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken^
får klökningar av oliver och leverpastej

/hulken

Klökningar?
Citera
2004-05-04, 01:02
Medlem
farbror einars avatar
Pallar fan inte bruna bönor eller såna där röda stora blöta bönor i olika sallader.
Fan det vänder sig i magen bara man tänker på skiten .
Citera
2004-05-04, 13:34
Moderator
Oddballs avatar
Äter det mesta men sån där "tofu" som vegetarianerna käkar istället för kött är bara för vämjeligt, nästan i klass med burkfiskbullar men gammalt fiskrens och jästa mörter är och förblir nummer ett i äcklighet. Tack för mig.
Citera
2004-05-04, 14:22
Medlem
Inge Ts avatar
Jag pekbeställde från den tjeckiska menyn när jag var i Prag. Resultatet blev någon märklig klump ojäst bulldeg med burkpersika i. Oätligt.

Dessutom har jag svårt för brysselkål (även om det nu var många år sedan jag åt det). I övrigt äter jag det allra mesta, och mycket av det ni nämner i tråden är riktigt gott.
Citera
2004-05-04, 15:22
Medlem
rockefellers avatar
Jag har en förmåga att haka upp mig på hur mat luktar och här är några favoriter:

Tortellinigratäng serverad ljummen i skolmatsal med en lukt som inte är av denna värld.

Sibyllas Hamburgare, väldigt goda men jag har troligtvis ett skadat luktsinne för stekoset påminner VÄLDIGT om gammal sur svettlukt.

valfritt besök hos min gamla farmor, spelar ingen roll när man kommer dit så ligger det nån gammal gädda\aborre\brax och stirrar på en, med den fisklukt som kan ge en gynekolog kväljningar. Värst var dock då jag besökte henne och det var som och få en käftsmäll av oset, då hade farmor fått en hel jävla
ICa påse med nors som hon malde ner till färs för att ge till katten.....
Citera
2004-05-06, 04:27
Medlem
rashbans avatar
Jag måste ju dra mitt strå till stacken med hemskheter från skolbespisningen. Skolmaten på mitt gymnasium lyckades få mig att ogilla köttbullar! Vår skolas köttbullar verkade ha legat i uppskattningsvis 3-4 timmar i 70-gradigt vatten (efter att ha tinats upp naturligtvis, maten lagades inte på skolan), med resultatet att all smak försvann ur köttbullarna. Tänk er något i stil med brun äggvita, det var vad köttbullarna liknade. Fy satan, det krävdes 2 år av terapi i form av endast mammas (min mamma alltså, inte mamma Scan) hemlagade köttbullar innan jag vågade äta färdiglagade köttbullar igen...

Potatisbullar, fiskbullar och majs är annat jag inte kan äta efter upplevelser på skolan.

Dessutom står jag inte ut med svamp i någon form (förutom Soja). Tanken på vad svampar är (varken djur eller växt, sades det på biologin) plus den vämjeliga konsistensen gör att jag får kväljningar av tanken.

De flesta sorters läsk är också äckliga... vatten är godare.
Oliver står jag inte ut med.
Blötdjur (bläckfisk o.dyl.) har jag inte smakat, men tanken äcklar mig.
Varken ren-, get- eller fårkött är speciellt gott heller.
Citera
2004-05-06, 19:07
Medlem
- all inälvsmat (inavelsmat) typ blodkorv, lever och pölsa (lungmos)
- rödbetor...det e en riktig RYSARE!
- ägg (direkt ur skalet dvs.)
- lagrad dansk stink-ost

mer mera, med mera...
Citera
2004-05-06, 20:41
Medlem
MrOranges avatar
Saker jag bara inte äter:

- Paprika. Det smakar så illa, så illa och ändå envisas alla med att lägga det på smörgåsar, ha med det i färdiga rätter som man intet ont anandes hugger in på och sen rusar till toaletten för att spotta ut en liten paprikabit.

- Selleri. Selleri är nog faktiskt det vidrigaste som finns, bara jag känner lukten av det så får jag svårt att låta bli att spy.

Plus all form av inälvsmat (hjärta, lever...), och naturligtvis nästal all skolmat. Undantaget pannkakor och vissa pastarätter. Hemska minnen med larver, linser (ögonlinser), lösnaglar, ögonfransar, hårstrån för att inte tala om själva kvalitéen på maten. BLÄ.
Citera
2004-05-07, 05:40
Medlem
Dr Fetmas avatar
Allt går att äta med lite fantasi! Köp en kokbok!

Ett salladsblad kan bli lika gott som ett dillchips! Det är bara att experimentera!
Citera
2004-05-07, 07:41
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Fetma
Ett salladsblad kan bli lika gott som ett dillchips!

Nej, det kan det inte bli.

Du kan kanske intala dig till att låtsas tro det, men det kommer inte att vara lika gott.

Nyttigare - ja. Godare - nej.

Vi är förprogrammerade att gilla salta och/eller söta smaker.

Ett salladsblad smakar egentligen ingenting. Det klart att du kanske kan fritera det, men då är det ju frityren och fettet som smakar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in