2010-05-16, 00:32
Medlem
SocialPayloads avatar
Hej!

Jag mste frga en sak,

Min bror anvnder ett program som heter KBot. (http://www.kbot.info/) Och nyligen har jag brjat att f problem med datorn d KBot r igng.

KBot fungerar s att den tar ver musen och andra kontroller inom ett "Internet Explorer"
fnster d spelet Runescape (http://www.runescape.com/) r igng och anvnder JAVA. KBot gr ut p att automatiskt springa runt i spelet och bl.a. st och hugga ved inom spelet. r det inte s att bottar anvnder datorns hrdvara fr att kunna styra spelet? Misstnker att KBot anvnder en viss del av datorns RAM-minne fr att kunna styra spelet.. Har jag fel eller?

PS. Min bror har igng KBot runt 9-11 timmar per dag.. Kan detta efter ett tag skada datorn.. Jag fick en bl skrm efter att ha haft KBot igng under den ungefra tiden..

//MVH
SocialPayload
Citera
2010-05-16, 12:49
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialPayload
Hej!

Jag mste frga en sak,

Min bror anvnder ett program som heter KBot. (http://www.kbot.info/) Och nyligen har jag brjat att f problem med datorn d KBot r igng.

KBot fungerar s att den tar ver musen och andra kontroller inom ett "Internet Explorer"
fnster d spelet Runescape (http://www.runescape.com/) r igng och anvnder JAVA. KBot gr ut p att automatiskt springa runt i spelet och bl.a. st och hugga ved inom spelet. r det inte s att bottar anvnder datorns hrdvara fr att kunna styra spelet? Misstnker att KBot anvnder en viss del av datorns RAM-minne fr att kunna styra spelet.. Har jag fel eller?

PS. Min bror har igng KBot runt 9-11 timmar per dag.. Kan detta efter ett tag skada datorn.. Jag fick en bl skrm efter att ha haft KBot igng under den ungefra tiden..

//MVH
SocialPayload
Alla program som krs p en dator anvnder RAM-minnet i strre eller mindre omfattning.

Att ett program kan "skada" datorn om det str p en lngre tid tvivlar jag starkt p om det inte har fr sej nra extrema hrddiskaktiviteter. Det finns ju webservrar som har en upptid p ett r eller mer och att d sga att det skulle skada datorn....Ja, du hr ju sjlv.

Blskrmen beror p en bugg i programvaran hgst troligt. Kasta ut skiten, ge din bror en fet smll och se till att han inte installerar om elndet s r saken fixad. Smllen r viktigast
Citera
2010-05-16, 13:26
Medlem
SocialPayloads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Alla program som krs p en dator anvnder RAM-minnet i strre eller mindre omfattning.

Att ett program kan "skada" datorn om det str p en lngre tid tvivlar jag starkt p om det inte har fr sej nra extrema hrddiskaktiviteter. Det finns ju webservrar som har en upptid p ett r eller mer och att d sga att det skulle skada datorn....Ja, du hr ju sjlv.

Blskrmen beror p en bugg i programvaran hgst troligt. Kasta ut skiten, ge din bror en fet smll och se till att han inte installerar om elndet s r saken fixad. Smllen r viktigast

Jodu, det ska jag allt gra
Men jag ska frska f han att tro att datorn fukkar upp
sig helt p.g.a. KBot eftersom han inte kan ntt om datorer s kommer
han att tro att det r av KBot
Citera
2010-05-16, 13:31
Bannlyst
Sluta anvnda skiten...?
Citera
2010-05-16, 15:17
Medlem
SocialPayloads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Sluta anvnda skiten...?

Kre Squadrista,
om du lser ovan s ser du att det r min BROR som anvnder
den.. Men fastn jag sger till honom att bl skrmen r p.g.a av programmet men
han r s rutten p datorer s han sger, "Nej, det r inte KBot som gr nnting..
Eftersom mina kompisar anvnder det och det har inte hnt ntt fr dom.."
Citera
2010-05-16, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SocialPayload
Kre Squadrista,
om du lser ovan s ser du att det r min BROR som anvnder
den.. Men fastn jag sger till honom att bl skrmen r p.g.a av programmet men
han r s rutten p datorer s han sger, "Nej, det r inte KBot som gr nnting..
Eftersom mina kompisar anvnder det och det har inte hnt ntt fr dom.."

Dr ser man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in