2010-05-16, 17:49
Medlem
VardagsDilemmas avatar
Ja, min förste visste, och jag hade verkligen velat veta om min partner var oskuld...
Citera
2010-05-16, 22:00
Medlem
dirnas avatar
Om det nu betyder så mycket att hon hade velat vänta så får hon skylla sig själv som inte berättade, hon gjorde ju ändå valet om hon ville knulla med dig. Om hon känner att det var fel val så är det inte ditt fel.
Citera
2010-05-16, 22:19
Medlem
beos avatar
Min förste visste inte .. tror inte han märkte nagot heller, man är väl en "natural", hehe! Na, "skämt" asido, sasom läget var hade han inte med mitt förflutna, eller brist därpa, att göra och det kändes inte viktigt att prata om sadant när här och nu fanns att tillga.

Har dock rakat sno en och annan oskuld sedan dess och ingen sa ngt innan. I ett fall hade jag velat veta för att kunnat göra det bättre och i ett annat för att kunnat sta över.
Citera
2023-11-07, 12:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozgood
Jag gjorde precis slut med min flickvän (kortvarigt förhållande) då jag tröttnade på hennes nycker och hon var allmänt trist i längden. Rädd för allt och ville inte hitta på saker.
Nåväl. Efter att jag gjort slut med henne säger hon att hon var besviken. Att hon hade väntat med att förlora sin oskuld tills hon träffade någon hon kunde lita på och att det var mycket viktigt för henne... Det jag tänker spontant då är: "Är inte det något man berättar?".

Jag vet inte jag...
Nåväl, jag har släppt henne nu och kondomen var på vid alla tillfällen. Time to move on.
1) Hon borde varit tydlig från början. Lite naivt av henne, att ha sex och tro att förhållandet kommer vara för evigt. Då borde hon sagt sina förväntningar tidigare.
2) Det är därför vi kristna väntar med sex till efter äktenskapet. Då har man löst det problemet. Större commitment att först bli gift, och svårare att dra sig ur. Så då har man sällan problemet att ens partner "blivit tråkig". Den bruden borde alltså ha hittat en kristen partner och väntat med sexet till efter giftermålet. I slutändan hennes fel.
Citera
2023-11-08, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TopZz
Nu är jag kille. Men när jag hade sex första gången sa jag inte till tjejen att jag var oskuld. Istället sa jag att jag legat med 3 stycken innan, bara för att jag skämdes.
Men när vi väl körde igång gick det åt helvete så jag antar att hon förstod...

3st som är det typiska för noll… hoppas inte tjejen förstod det om du har sätt american pie
Citera
2023-11-08, 16:24
Medlem
Så jäkla kul att vi har två stycken som kommenterar på en 13 år gammal tråd 😂😂

Tror nog inte trådskaparen bryr sig om en 13 år gammalt oskuld...
Citera
2023-11-08, 18:12
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozgood
Hur ser ni på det? Visste första personen ni hade sex med att ni var oskuld?

Nej. Men jag blev iof av med oskulden via en eskort.

Jag tror dock ärligt inte det är något man berättar.
Citera
2025-02-18, 22:04
Medlem
Ozgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Nej. Men jag blev iof av med oskulden via en eskort.

Så jävla lökigt...
Citera
2025-02-18, 22:08
Medlem
biljardballes avatar
Är hon oskuld fortfarande nu 15 år senare?

För att hålla mig till ämnet:
Ja, hon borde ha berättat.
Citera
2025-02-18, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Är hon oskuld fortfarande nu 15 år senare?

För att hålla mig till ämnet:
Ja, hon borde ha berättat.
Du förstår väl själv att hon är oskuld inför varje ny kille…? För att det funkar effektivt att säga så till en del killar, för de vill automatiskt ha henne tillbaka då.

En del killar lägger så orimligt stor värdering i det där att det blir destruktivt för dem själva. Vet en som blev så ärrad ända in i själen att hans ex hade dumpat honom och låtit en annan kille ta den dagen efter. Han bara babblade om det där hela tiden, över ett år senare. Det gick ju inte så jag dumpade honom jag med .

Det här ämnet verkar väcka mer ilska än något annat hos många män.
Citera
2025-02-19, 12:50
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Du förstår väl själv att hon är oskuld inför varje ny kille…? För att det funkar effektivt att säga så till en del killar, för de vill automatiskt ha henne tillbaka då.

En del killar lägger så orimligt stor värdering i det där att det blir destruktivt för dem själva. Vet en som blev så ärrad ända in i själen att hans ex hade dumpat honom och låtit en annan kille ta den dagen efter. Han bara babblade om det där hela tiden, över ett år senare. Det gick ju inte så jag dumpade honom jag med .

Det här ämnet verkar väcka mer ilska än något annat hos många män.

Jag vet inte om det fungerar - kanske om hon och killarna är typ 14-16 år? Inte om man är 30-40, eller mer, år.
Citera
2025-02-19, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Jag vet inte om det fungerar - kanske om hon och killarna är typ 14-16 år? Inte om man är 30-40, eller mer, år.
Nej, men det verkar ju en del ändå förvänta sig:

Att vara oskuld i en ålder där fertiliteten redan har sjunkit mycket är inte alls naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in