• 1
  • 2
2024-07-15, 12:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Frlt fr min extrema nonchalanthet rrande olika flugsvampar. Pinsant av mig.

Det vet jag vl inte frsts. Jag tror att dom allra flesta hrt "flugsvamp r ddligt". Inte sllan om just rd flugsvamp. Det berttar man nog vidare till barn n idag. Men den vita r i sjlva verket lngt mycket mer ddlig n den rda. Vilket kan vara intressant att knna till. Men man ska undvika att ta bda frsts
Citera
2024-07-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det vet jag vl inte frsts. Jag tror att dom allra flesta hrt "flugsvamp r ddligt". Inte sllan om just rd flugsvamp. Det berttar man nog vidare till barn n idag. Men den vita r i sjlva verket lngt mycket mer ddlig n den rda. Vilket kan vara intressant att knna till. Men man ska undvika att ta bda frsts

Du verkar vara en sympatisk person och drfr nskat jag dig all lycka och vlgng.

Intressant ocks d jag inte visste att det lg till s i flugsvampvrlden.

Jag har halluicinerat i psykoser med hrselhallisar o synhallisar. Det r inte alls roligt utan en jvla plga. I snna fall r man helt snkt pga psykosen iofs.

Min bror tog LSD(? tror det var LSD, dom hade ftt milda hallisar) .med kompisar och han berttade att de flest var bara facinerade av hallisarna o knde inget djupare medans min bror som var fullfjdrad drogromantiker uppevde resan p ett helt annat stt.

Kommer snart till pongen .. Folk som tar berusningsmedel o sedan myser av hallisar. framfrallt. Varfr r det ngot man vill gra? Jag tar en jvla cpmedicin fr att slippa hallucinera.
Citera
2024-07-15, 19:09
Citat:
Du verkar vara en sympatisk person och drfr nskat jag dig all lycka och vlgng.

Intressant ocks d jag inte visste att det lg till s i flugsvampvrlden.

Jag har halluicinerat i psykoser med hrselhallisar o synhallisar. Det r inte alls roligt utan en jvla plga. I snna fall r man helt snkt pga psykosen iofs.

Min bror tog LSD(? tror det var LSD, dom hade ftt milda hallisar) .med kompisar och han berttade att de flest var bara facinerade av hallisarna o knde inget djupare medans min bror som var fullfjdrad drogromantiker uppevde resan p ett helt annat stt.

Kommer snart till pongen .. Folk som tar berusningsmedel o sedan myser av hallisar. framfrallt. Varfr r det ngot man vill gra? Jag tar en jvla cpmedicin fr att slippa hallucinera.

r det flugsvamp du talar om nu? Hallisarna man fr av det r tydligen mycket mer intensiva och oberkneliga, eftersom svampen gr p kolinreceptorerna. Man blir allts varken lugn som p psilocybin, eller glad och energisk som p LSD, utan mer av ett mellanting som kan gr upp och ner lite hur som helst.

Vldigt viktigt att brja med lga doser fr att utvrdera tolerans och styrka innan man frsker sig p en hallucinogen dos. Risk att skada levern eller sntrippa och utveckla psykos annars.

Svaret p din frga r: personlig utveckling. Psilocybin tar jag aldrig ute bland folk, utan ligger alltid hemma i sngen med nn bra musik och trippar i mitt inre. Man fr alltid ut ngot terapeutiskt av det i slutndan. ven frn dliga trippar lr mig sig mycket som sig sjlv.
Senast redigerad av antelife 2024-07-15 kl. 19:11.
Citera
2024-07-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
r det flugsvamp du talar om nu? Hallisarna man fr av det r tydligen mycket mer intensiva och oberkneliga, eftersom svampen gr p kolinreceptorerna. Man blir allts varken lugn som p psilocybin, eller glad och energisk som p LSD, utan mer av ett mellanting som kan gr upp och ner lite hur som helst.

Vldigt viktigt att brja med lga doser fr att utvrdera tolerans och styrka innan man frsker sig p en hallucinogen dos. Risk att skada levern eller sntrippa och utveckla psykos annars.

Svaret p din frga r: personlig utveckling. Psilocybin tar jag aldrig ute bland folk, utan ligger alltid hemma i sngen med nn bra musik och trippar i mitt inre. Man fr alltid ut ngot terapeutiskt av det i slutndan. ven frn dliga trippar lr mig sig mycket som sig sjlv.

Ok uppenbarligen inte LSD d. Han tog det mesta s omjligt o veta vad det var nu i efterhand pga vi stoppar dr va innan nn brjar bla.

Ok jag som har anlag fr psykos, triggar Psilocybin med stor risk en psykos hos mig och andra med dessa galenskapsdiagnoser?
Citera
2024-07-16, 10:05
Medlem
Kan inte lta bli att tipsa om avsnittet "A Fungal Fairy Tale" ur dokumentrserien "Hamilton's Pharmacopeia" som till strsta delen handlar om rd flugsvamp och vad som hnder i kroppen nr man intar den

https://www.youtube.com/watch?v=snM7RsUZtaE
Citera
2024-07-16, 12:23
Citat:
Ok uppenbarligen inte LSD d. Han tog det mesta s omjligt o veta vad det var nu i efterhand pga vi stoppar dr va innan nn brjar bla.

Ok jag som har anlag fr psykos, triggar Psilocybin med stor risk en psykos hos mig och andra med dessa galenskapsdiagnoser?

Jag har ocks anlag fr psykos och har aldrig triggat ngon psykos av varken psilocybin eller LSD, men det r nog hgst individuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av palles-pung
Kan inte lta bli att tipsa om avsnittet "A Fungal Fairy Tale" ur dokumentrserien "Hamilton's Pharmacopeia" som till strsta delen handlar om rd flugsvamp och vad som hnder i kroppen nr man intar den

https://www.youtube.com/watch?v=snM7RsUZtaE

Tack fr tipset!
Citera
2024-07-16, 13:27
Medlem
Julle128s avatar
Jag har hittat en butik som sljer svampgodis som en laglig drog, det r just flugsvamp som r i dem. Det r ju inte olagligt men hur nyttig det r kan jag inte svara p. Min ena bror t just sdan godis (han t tv st bitar) och fick mycket visuella effekter.
Citera
2024-07-16, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Jag har hittat en butik som sljer svampgodis som en laglig drog, det r just flugsvamp som r i dem. Det r ju inte olagligt men hur nyttig det r kan jag inte svara p. Min ena bror t just sdan godis (han t tv st bitar) och fick mycket visuella effekter.

Sljs ju ven giftiga saker som muskot, kanel och diverse andra produkter i vanliga matvarubutiker som r. Det r alltid mngden som avgr om man kommer ta ngon skada av det. Sen vrmebehandlas flugsvamp som sljs som "godis" fr att f bort toxiner och istllet slppa fram mer muskimol.
Citera
2024-07-19, 00:59
Medlem
Mindecembers avatar
Flugsvamp innehller ibotensyra som r levertoxiskt. ter man.r flugsvamp s blir du troligtvis mtt innan du ftt i dig en ddlig dos ibotensyra. Och godisar osv brukar inte innehlla ibotensyra alls. Det r enkelt att konvertera till det psykoaktiva muskimolet genom.att vrma.

Jag t 3 stora ra flugsvampar nr jag var i 12 rs ldern och minns att jag fick lite ont i magen frst sen ett starkt dissociativt rus.
Citera
2025-05-13, 12:26
Medlem
Ngon som har provat? Den r ju laglig och mnga positiva omdmen, d frmst i kapslar.
Citera
2025-05-14, 03:09
Medlem
Testat strre doser med mest negativa effekter.

Mikrodosering har dock gett god effekt. Dock ingen berusningseffekt alls, mest ett fokuserat lugn och en jordad nrvarande knsla. Tog d 1-3 gram torkat pulver i 2-3 mnader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in