Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-15, 14:32
Medlem
Taranaxs avatar
Har sabbat tangentbordet i min laptop. För att öht kunna starta datorn har jag kopplat bort tangentbordet med tillhörande ON-knapp, från moderkortet.

Kör nu med ett externt tangentbord men varje gång jag startar datorn (genom att dra ur och sätta i sladden, enda sättet) så startar datorn med "Diagnostic boot selected" pga att tangentbordet inte sitter i (det interna alltså). Finns det nåt sätt att komma runt det? Hittar inga inställningar i BIOS avseende detta. Har en Dell Inspiron 1721 med Vista.

Hade tidigare ett externt tangentbord med Wake-knapp. Då kunde jag sätta datorn i viloläge och starta med den knappen. Har nu ett tangentbord utan sådan knapp. Finns det nåt "Wake-USB" på marknaden. Det ultimata hade varit som ett litet usb-sticka/minne med en "startknapp" på men jag har inte hittat nåt sånt. Finns det?

Om jag sätter datorn i vänteläge kan jag väcka den med musen el tangentbordet. Men funkar inte med viloläge...

Det jobbiga med att starta genom att dra ur/sätta i sladden är att det dels tar sån tid att få igång fanskapet. Dels ger den ifrån sig höga tjut mär diagnostic boot kommer upp så jag måste stå å passa på datorn - kan inte bara sätta på den när jag går förbi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in