2010-05-15, 00:57
Försöker installera Airvideo på en debian server så jag kan streama .avi filer med transcoding-on-the-fly till min iphone, men stött på ett problem med java, vad jag tror iallafall. Följde denna guide http://wiki.birth-online.de/know-how/hardware/apple-iphone/airvideo-server-linux.
Lyckats kompilera ffmpeg osv, men när jag försöker starta programmet får jag följande meddelande
Googlat som ett as, men inte hittat något matnyttigt. Känns som jag har gjort något fel med installationen av java. Första gången jag provade starta programmet så hade jag tydligen inte java, så provade att installera jamvm och nu får jag detta problem. Ny på linux, så skratta inte om jag gjort något simpelt fel
Vad gör jag fel?
Lyckats kompilera ffmpeg osv, men när jag försöker starta programmet får jag följande meddelande
Kod:
root@Dolly:/home/oprah/Skrivbord/airvideo# java -jar test.jar test.properties Exception in thread "main" java.lang.InternalError: Expected reflection field doesn't exist at java.lang.VMClass.getDeclaredConstructors(Native Method) at java.lang.Class.getDeclaredConstructors(Class.java:430) at java.lang.Class.newInstance(Class.java:1116) at java.util.logging.LogManager.createInstance(LogManager.java:854) at java.util.logging.LogManager.readConfiguration(LogManager.java:572) at java.util.logging.LogManager.readConfiguration(LogManager.java:527) at java.util.logging.LogManager.initLogManager(LogManager.java:203) at java.util.logging.LogManager.getLogManager(LogManager.java:168) at java.util.logging.Logger.getLogger(Logger.java:252) at java.util.logging.Logger.getLogger(Logger.java:211) at java.util.logging.Logger$1.run(Logger.java:94) at java.security.AccessController.doPrivileged(AccessController.java:96) at java.util.logging.Logger.<clinit>(Logger.java:90) at gnu.java.util.jar.JarUtils.<clinit>(JarUtils.java:65) at java.util.jar.Manifest.read(Manifest.java:162) at java.util.jar.Manifest.<init>(Manifest.java:89) at java.util.jar.JarFile.readManifest(JarFile.java:303) at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:202) at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:181) at jamvm.java.lang.JarLauncher.main(JarLauncher.java:33)
Googlat som ett as, men inte hittat något matnyttigt. Känns som jag har gjort något fel med installationen av java. Första gången jag provade starta programmet så hade jag tydligen inte java, så provade att installera jamvm och nu får jag detta problem. Ny på linux, så skratta inte om jag gjort något simpelt fel

Vad gör jag fel?