2010-05-14, 17:55
Bannlyst
Hur fungerar redbull tillsammans med cannabis? Tänker både på hälsoeffekter och ruseffekter. Syftet med intaget skulle för mig vara att inte bli så trött som man lätt kan bli efter ett tag. En kväll med rökandes brukar inte vara mer än 2-3 timmar för mig tyvärr. Hade gärna sett att den varade 4-5 istället.
Citera
2010-05-14, 18:01
Medlem
Mellelushs avatar
Hade ju inte gjort så mycket skada att prova, men risken finns att du blir ännu tröttare efter ett tag pga sockret. Annars kanske du kan skära ner lite på munchies och äta frukt istället, så blir du kanske piggare? Men om jag hade varit du hade jag satsat på kaffe istället för redbull lycka till!
Citera
2010-05-14, 18:03
Medlem
minilogos avatar
Ingen stor skillnad, du blir lite piggare max.
Satsa på några stora koppar stark kaffe så håller du dig pigg
Citera
2010-05-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leaddata
Hur fungerar redbull tillsammans med cannabis? Tänker både på hälsoeffekter och ruseffekter. Syftet med intaget skulle för mig vara att inte bli så trött som man lätt kan bli efter ett tag. En kväll med rökandes brukar inte vara mer än 2-3 timmar för mig tyvärr. Hade gärna sett att den varade 4-5 istället.

fungerar.
eller ja, om du blir piggare av RB i vanliga fall så kommer du mest troligt bli det när du är stekt också, säger väl sig själv egentligen?
Citera
2010-05-14, 18:07
Medlem
TheOmnipotents avatar
Om jag är trött när jag är nykter, så hjälper koffein. Men tyvärr så verkar puffandet ta bort en stor del av den effekten, eller man behöver iaf dricka mer för att bli pigg, och det brukar jag göra då jag oftast blir väldigt trött ca 2 h efter puffande. Något positivt med cannabiset är att bieffekterna som kan uppstå av koffein vid högre doser (ångest, skakighet) verkar försvinna under cannabisets påverkan. Iaf för mig.
Citera
2010-05-14, 18:08
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ja kaffe brukar ju fungera rätt bra. Så redbull bör fungera. Ett annat tips är att röka mindre. Alternativt införskaffa en sativa sort.
Citera
2010-05-14, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Ingen stor skillnad, du blir lite piggare max.
Satsa på några stora koppar stark kaffe så håller du dig pigg

Jo, jag tänkte göra det fast min flickvän dricker inte kaffe:/
Citera
2010-05-14, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Ja kaffe brukar ju fungera rätt bra. Så redbull bör fungera. Ett annat tips är att röka mindre. Alternativt införskaffa en sativa sort.

Svårt att veta om det är sativa eller inte när man köper om man inte odlar eget eller befinner sig i amsterdam. Tyvärr.
Citera
2010-05-14, 18:23
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Svårt att veta om det är sativa eller inte när man köper om man inte odlar eget eller befinner sig i amsterdam. Tyvärr.

Så sant, och även om man vet att det är en övervägande sativa-strain, säg iaf 60-70 % sativa, så blir man trött efter någon timme om man rökt riktigt mycket med gräs. Så koffein är bra i vilket fall
Citera
2010-05-14, 18:25
Medlem
CB-herberts avatar
Jag har aldrig provat redbull i samband med cannabis. Men den innehåller ju koffein och taurin, vet inte riktigt taurins roll men den verkar väl också så att man blir pigg?
Men jag styrker det andra sagt; efter några koppar kaffe borde du hålla dig pigg och glad!
Citera
2010-05-14, 18:28
Medlem
Lavris avatar
Tjacket är din vän.
Citera
2010-05-14, 18:31
Medlem
jag blir alltid rätt trött när jag röker och får inget skönt rus, så jag har prövat ett par gånger med att slänga i mig mellan 1-3 redbull men de har inte varit någon större skillnad faktiskt, pröva du, jag måde inte dåligt lr nått iaf,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in