Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-14, 12:30
  #1
Medlem
Ber om ursäkt på förhand om ämnet redan finns som tråd. Men jag skulle vilja ha en serös, vetenskaplig diskussion kring hur vi kan tro att antalet/andelen muslimer i Sverige kommer att öka i framtiden. Detta eftersom det officiellt helt saknas statistik och prognoser för detta, inga avhandlingar tillåts i Universitet och högskolor kring detta osv. Ett av de få områden som annars så statistikhungrande Sverige inte sysslar med alls
Det borde dock vara intressant, för att uppskatta hur samhället kommer att behöva ställas om, lagstiftning förändras osv.

Historisk fakta enligt Google / Wikipedia osv verkar vara ungefär så här:

1930 = 15 personer
1953 = 500 personer
1970 = 9.000 personer
2000 = 200.000 personer
2008 = 450.000 personer

Om man antar att ökningstakten för närvarande ligger runt 40.000 per år så stämmer det också ganska bra med utvecklingen mellan 2000-2008. Antalet barn i muslimska familjer är också något högre än i de ickemuslimska, så ökningstakten kan förmodas öka även om invandringen hålls på nuvarande nivå. Faktum är att under hela perioden 1930-2008 så stämmer det ganska bra att approximera 8-10% ökning per år.

I såfall får man följande siffror för framtiden:
2020 = 1.400.000 personer
2030 = 3.600.000 personer

Om man antar att hela Sveriges befolkning också ökar, men inte lika mycket, så kan man kanske gissa på 14 miljoner invånare år 2037? Just det året bör antalet muslimer vara uppe i 7 miljoner, vilket gör att 2037 är året då Sverige för första gången har muslimsk majoritet.

Den räkningskunnige inser då också att jag uppskattar antalet ickemuslimer i Sverige år 2037 till 7 miljoner. Vilket är en sänkning med 1.5 miljoner från dagens 8.5 miljoner. Orsaken till detta tror jag är dels lägre barnafödande, och dels att många kommer att välja att flytta från landet vid en utveckling som denna.

Vad tror ni, är jag helt ute och cyklar vid uppskattningen muslimsk majoritet 2037? Och visst borde väl egentligen CSB och andra myndigheter redan nu hålla på med denna typ av statistiska beräkningar, då det kan förmodas påverka samhället på så väldigt många sätt?
Citera
2010-05-14, 12:46
  #2
Medlem
Ferraridatorns avatar
Om jag inte tar fel så finns det redan en miljon muslimer här. Och ännu en miljon rasfrämlingar/bastarder.
Citera
2010-05-14, 12:54
  #3
Medlem
Hedvigssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferraridatorn
Om jag inte tar fel så finns det redan en miljon muslimer här. Och ännu en miljon rasfrämlingar/bastarder.

Nej
Citera
2010-05-14, 13:30
  #4
Medlem
Tack för svar, dock skulle jag gärna vilja ha en något mer analytisk diskussion kring ämnet. Gällande siffror är att antalet muslimer just nu, 2010, passerar halvmiljonstrecket.

OBS: Insåg att jag postat detta i fel tråd, borde vara "Integration / Invandrare". Kan någon moderator flytta?
Citera
2010-05-14, 14:02
  #5
Medlem
Ettan^s avatar
Jag tror på bra mycket tidigare än 2037. Även om invandringen fortsätter i samma takt måste vi räkna med att det är fler än en halv miljon muslimer i Sverige idag, det är jag övertygad om. Vidare tillkommer konverteringar bland övriga invandrare som inte är muslimer. Denna siffra kommer säkerligen öka allteftersom muslimerna får mer makt i samhället.
Citera
2010-05-14, 14:21
  #6
Medlem
Helt klart så ökar den muslimska andelen av befolkningen även om invandringen i sig skulle gå ner till noll.
Dock står invandringen för den större delen av tillväxten.

Idag ligger nativiteten hos den muslimska befolkningen i Sverige kring 3.0. Detta motsvarar (har jag googlat och räknat mig fram till) en befolkningstillväxt på ca 1,4 % per år.
Med 500.000 muslimer i Sverige idag, så är alltså ökningen enbart pga "naturlig tillväxt" ca 7000 personer per år. Alltså kan man i dag säga att av den totala ökningen av den muslimska befolkningen i Sverige så utgörs:

ca 1/5 av egen ökning genom hög nativitet
ca 4/5 genom invandring
Citera
2010-05-14, 14:46
  #7
Medlem
SniperJackals avatar
det är skrämmande men det är så verkligheten är..

oavsett så är det ju bara en tidsfråga innan dom blir majoritet om det fortsätter som nu.

politikerna är ju väl medvetna om det också och har varit det länge.
http://www.youtube.com/watch?v=XQK7XmMkrRo
Citera
2010-05-14, 15:14
  #8
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Sen får man ju räkna med att en del väljer att inte vara troende. Känner flera invandrare som har tagit avstånd ifrån religion. Eftersom Sverige är ett väldigt agnostiskt land så kommer detta helt klar påverka yngre generationer av invandrare. Men sen om det nu är som du säger så är det fruktansvärt.
Citera
2010-05-14, 15:31
  #9
Medlem
Det som dessa demografiska prognoser faktiskt ofta inte tar med är att invandrare, särskilt muslimer, föder betydligt tidigare. Min farbror och hans fru fick exempelvis två barn först efter de passerat fyrtioårs strecket, vilket är ganska vanligt bland svenskar idag. På den tiden har det ofta redan till kommit 2 muslimska generationer, och så fortsätter det.

Jag tycker dock att svenskar får skylla sig själva. Struntar i det höga, vackra och ädla i sitt kulturarv medan de köper hela det dekadenta paketet med barnlöshet, droger och överdriven alkoholkonsumtion. Det finns ingen tanke på vad som är bra för Sverige längre - de har blivit fullkomligt hjärntvättade och vi svenskar kommer därför gå under.
Citera
2010-05-14, 15:52
  #10
Medlem
Ingen av de etablerade riksdagspartierna har sagt att invandringen måste minska eller stoppas helt. Så det svenska folket kan inte beskyllas för invandringen. Det är en klick elitister som sett till att det är som det är.

Det är inte snickare Bengts fel, eller bibliotekarien Karins fel att det ser ut som det gör. Det är en klick marxister och judar som ligger bakom allt detta, och det svenska folket kommer ALDRIG genom demokratiska medel kunna häva utveckligen.
__________________
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2010-05-14 kl. 15:55.
Citera
2010-05-14, 16:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Det är inte snickare Bengts fel, eller bibliotekarien Karins fel att det ser ut som det gör. Det är en klick marxister och judar som ligger bakom allt detta, och det svenska folket kommer ALDRIG genom demokratiska medel kunna häva utveckligen.

Om Sverige aldrig genom demokratiska medel kan häva utvecklingen måste det rimligen bero på den där klicken har ett litet större stöd än din teori. Men det var inte det jag åsyftade. Jag påpekade att svenskarna hjälper till i sin egen förestående undergång eftersom de har slutat föda barn, gör tiotusentals aborter om året, struntar i sin historia och sitt kulturarv, super till sig dåliga spermier, är belånade upp över öronen för innehållslös konsumtion, lägger vad som kunde blivit framtidspengar för deras barn på tatueringar, et cetera.
Citera
2010-05-14, 16:37
  #12
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefMarnell
Om Sverige aldrig genom demokratiska medel kan häva utvecklingen måste det rimligen bero på den där klicken har ett litet större stöd än din teori. Men det var inte det jag åsyftade. Jag påpekade att svenskarna hjälper till i sin egen förestående undergång eftersom de har slutat föda barn, gör tiotusentals aborter om året, struntar i sin historia och sitt kulturarv, super till sig dåliga spermier, är belånade upp över öronen för innehållslös konsumtion, lägger vad som kunde blivit framtidspengar för deras barn på tatueringar, et cetera.
Så man ska inte leva längre? Man ska bara va en barnafödande maskin?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback