2025-05-26, 10:18
Citat:
Ursprungligen postat av shenmueliraren
Ligger tråden fel så flytta vänligen, och visst vet jag att generaliseringar är illa men eller hur ligger det något i det jag kommer skriva nedan?

Låt mig inleda med en fråga: Har ni någonsin haft en lång djup, intressant eller givande diskussion med en arab eller en afrikan? Det har inte jag och jag har träffat många genom åren om man säger så. De har aldrig något intressant att säga, de vet inget om världen och har inga vettiga åsikter om något alls i livet. Fullständigt karaktärslösa människor helt inskränkta i sina egna små triviala världar. Inga ambitioner, inga drömmar. De bara tar dagarna som de kommer, eller snarare timmarna. Tomma hjärntvättade skal som bara vandrar omkring med sina mörka blickar. De enda gångerna jag verkligen sett araber brinna av (livs)energi är när de terroriserar svenskar (tex när ett gäng misshandlade mig, jävlar vilken energi de hade!) eller när någon säger något om deras skitreligion. Då vaknar de till liv och det ska dödas, stenas och mördas direkt.

Svenskar flyger till Tokyo och New York för att studera, upptäcka världen och förverkliga storslagna drömmar. Araber nöjer sig med att leta konflikter om kvällarna och afrikanerna sig med att sitta i sin soffa med mössa och se slöa ut tuggandes khat. Varför? Ja just det, vi får inte glömma att de är helt oförmögna att förstå sig på humor och ironi/sarkasm, förutom den där vidriga förnedringshumorn dvs. Att tex se någon bli pålad till döds på det lokala torget i hemlandet är typisk underhållning för dem, synd bara att vi inte erbjuder den festligheten här i Sverige...

Nåja, någon som delar samma uppfattning eller fått ett liknande intryck? Varför är araberna och afrikanerna så otroligt ointressanta som människor? Är det något kulturellt betingat? Vad är det som begränsar dem från utvecklas som människor? Är det i arabernas fall islam och i afrikanernas fall helt enkelt en jävla lathet? Varför är de så primitiva och rentav korkade på så många plan? Åsikter uppskattas!

Har träffat ett par men i det stora hela så är det sant.

De är primitiva varelser.
Citera
2025-05-26, 10:29
Medlem
Fick kontakt med en persisk kvinna från iran, hon kom till Sverige som barn med sina föräldrar för sisådär 30 år sedan. Iallafall, fick hennes förtroende så vi snackade en del. Hon berättade mycket om olika saker i sin kultur och i mellanöstern.

Med tanke på trådens start om araber. Perserna gillar INTE araberna och det är milt sagt. Jisses, denna kvinna kunde verkligen få fram hur hatade araberna är i mellanöstern. Men det märker inte vi svenskar av så mycket eftersom araberna ändå är närmare perserna än vad svenskarna är och man snackar inte skit om araberna till oss svenskar.

Problemet för henne var att hon hatade araberna och ändå, vi svenskar ser inte skillnad på en arab och en perser så hon var emellanåt deppig över att folk tror hon är arab när de ser henne.

Pratade flytande svenska, men typiskt situation att vara andragenerationen och komma i kläm med att ändå ses som en nyinflyttad invandrare pga den stora massinvandringen. Den uppfattningen ändras bara när man öppnar käften så hennes reaktion var att käfta ofta och mycket och att göra det på ren klingande svenska.
Citera
2025-05-28, 21:41
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Fick kontakt med en persisk kvinna från iran, hon kom till Sverige som barn med sina föräldrar för sisådär 30 år sedan. Iallafall, fick hennes förtroende så vi snackade en del. Hon berättade mycket om olika saker i sin kultur och i mellanöstern.

Med tanke på trådens start om araber. Perserna gillar INTE araberna och det är milt sagt. Jisses, denna kvinna kunde verkligen få fram hur hatade araberna är i mellanöstern. Men det märker inte vi svenskar av så mycket eftersom araberna ändå är närmare perserna än vad svenskarna är och man snackar inte skit om araberna till oss svenskar.

Problemet för henne var att hon hatade araberna och ändå, vi svenskar ser inte skillnad på en arab och en perser så hon var emellanåt deppig över att folk tror hon är arab när de ser henne.

Pratade flytande svenska, men typiskt situation att vara andragenerationen och komma i kläm med att ändå ses som en nyinflyttad invandrare pga den stora massinvandringen. Den uppfattningen ändras bara när man öppnar käften så hennes reaktion var att käfta ofta och mycket och att göra det på ren klingande svenska.

Vid det här laget tror jag de flesta svenskar ser/hör skillnad på araber o perser, Araber=nästan alltid blattebrytning, perser=låter oftast som svennebanan och umgås med svenskar
Citera
2025-05-29, 01:02
Medlem
Generalkosmoss avatar
För att Sverige tagit emot arabernas version av White trash. Araber är inte dumma, under medeltiden var dom helt överlägsna Europeer. Sök tex på House of wisdom i Baghdad.
De som växt upp med arabisk parabol antenn lever bokstavligen i ett parallellt samhälle, dom jobbar och befinner sig i Sverige men mentalt är som i hemlandet. Svensken är den lite jobbiga nödvändiga för å göra stålar, kunden.

Det är mer psykologisk kulturkrock än dumhet men i grunden för att de mycket riktigt själva känner sig annorlunda. Träffade tv somalier en gång den ena var sympatisk och uppenbarligen den intelligenta av de två medans den andra var som en riktig neger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in