2010-05-14, 02:05
Medlem
Carlsonns avatar
Som rubrik lyder, skickade över en summa pengar den 12/5. Jag skrev in datumet 12/5 för överföringen då också. Det sker mellan min SEB bank och hans Nordea bank.

Är det så att han kan ha tillgång för pengarna bara för dem dragits för mig eller kan det vara så att han får dom imorrn?

Tacksam för svar
Citera
2010-05-14, 02:19
Medlem
ALXALXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsonn
Som rubrik lyder, skickade över en summa pengar den 12/5. Jag skrev in datumet 12/5 för överföringen då också. Det sker mellan min SEB bank och hans Nordea bank.

Är det så att han kan ha tillgång för pengarna bara för dem dragits för mig eller kan det vara så att han får dom imorrn?

Tacksam för svar
Bankerna håller på pengarna ett tag, det tar alltid en dag mellan 2 olika banker.
Citera
2010-05-14, 02:22
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
... Är det så att han kan ha tillgång för pengarna bara för dem dragits för mig eller kan det vara så att han får dom imorrn?

Pengar mellan olika bankers konton mellanlandar på Bankgirot och når normalt mottagaren nästa bankdag, vilket borde vara på måndag.
Citera
2010-05-14, 07:33
Medlem
Diablo1118s avatar
Pengarna bör vara överförda idag eller senast måndag...
Citera
2010-05-14, 11:33
Medlem
Carlsonns avatar
Men borde dom inte vänta med att dra den summan pengar från mitt konto tills dem är tillgängliga för han? Eller har jag fel?
Just nu står det att den summan har dragits från mitt konto under Kontohistorik.
Citera
2010-05-14, 12:20
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Men borde dom inte vänta med att dra den summan pengar från mitt konto tills dem är tillgängliga för han? Eller har jag fel?
Just nu står det att den summan har dragits från mitt konto under Kontohistorik.

Ja och då har mottagaren pengarna oftas följande bankdag. Information finns på din banks hemsida.
Citera
2010-05-14, 19:12
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
Pengar mellan olika bankers konton mellanlandar på Bankgirot och når normalt mottagaren nästa bankdag, vilket borde vara på måndag.
Nej, pengar clearas direkt mellan bankerna i RIX.
Citera
2010-05-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke

Ja, bankgirot har inget med att göra om pengar skickas från bank till bank.
Överföringar mellan banker tar max en dag. Och för du över pengar på morgonen
till en annan bank så finns de hos mottagaren samma dag.
Citera
2010-05-14, 23:31
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke

Man lär sig nytt varje dag här....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in