• 1
  • 2
2004-04-04, 22:02
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Vet inte om detta inlgg skall ligga hr eftersom det r en TV-serie eller i Film eftersom det handlar om en DVD release

Men:

"Almost two months ago we had the scoop that Tour of Duty - The Complete 1st Season was coming out on DVD this June. Since then we've had to hold off on releasing further information about this, until the studios' official announcement day arrived. Well, today is that day, so we finally have a release date, price, cover art, menu, and a couple of details:

Columbia Tristar today announces a June 8 release date for Tour of Duty on a 5-disc set that encompasses 21 episodes (including the pilot) in the first of its three seasons. This was the first time that the Vietnam War was depicted in a television series, and it tried to do so with a gritty realism. Series star Terence Knox, who is also known for his role as Dr. Peter White on St. Elsewhere, won a Founder's Award for Tour of Duty, voted on by participants in the now-defunct Viewers For Quality Television organization.

$49.95 is the suggested retail price for 1003 minutes. It looks like there are no extras on this set other than bonus trailers, but then again the studio hasn't issued their press release yet today so perhaps we'll learn more from it."

Klla: http://www.tvshowsondvd.com/
Citera
2004-04-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Gekko
Vet inte om detta inlgg skall ligga hr eftersom det r en TV-serie eller i Film eftersom det handlar om en DVD release

Men:

"Almost two months ago we had the scoop that Tour of Duty - The Complete 1st Season was coming out on DVD this June. Since then we've had to hold off on releasing further information about this, until the studios' official announcement day arrived. Well, today is that day, so we finally have a release date, price, cover art, menu, and a couple of details:

Columbia Tristar today announces a June 8 release date for Tour of Duty on a 5-disc set that encompasses 21 episodes (including the pilot) in the first of its three seasons. This was the first time that the Vietnam War was depicted in a television series, and it tried to do so with a gritty realism. Series star Terence Knox, who is also known for his role as Dr. Peter White on St. Elsewhere, won a Founder's Award for Tour of Duty, voted on by participants in the now-defunct Viewers For Quality Television organization.

$49.95 is the suggested retail price for 1003 minutes. It looks like there are no extras on this set other than bonus trailers, but then again the studio hasn't issued their press release yet today so perhaps we'll learn more from it."

Klla: http://www.tvshowsondvd.com/

Lter bra juh!

Fan va kul det var att se avsnitten fr frsta gngen.. mnga sena kanal5ntter blev det.

Vad hette dom allihopa? Ruiz(han med maskingevret), Ox hette vl den biffiga blonda killen.. hmm, vad hette
alla de andra? just det, Zeke kom jag p nu ocks!
Citera
2004-04-04, 23:19
Medlem
Serien frstrde min skolgng lite, ack s bra den r.

Andra karaktrer var Danny och LT (myron goldman), fast de kallade bara honom fr LT.

Marcus hette en svart kille ox som var med. Avsnitten dr de svarta hll ihop r bland de bsta.

Den skulle man ha p dvd egentligen.
Citera
2004-04-04, 23:45
Medlem
petersens avatar
En kanonserie! Den stora ljushrige Ox(?) och framfrallt Zeke var mina favoriter! 50 bucks r ju inte srskilt mycket.
Citera
2004-04-05, 05:04
Medlem
Mysonoxens avatar
Hjdare! Ja vem glmmer inte gamle Zeke Anderson nr han rensade upp ett Vietcongnste med en eldkastare och fick tapperhetsmedalj
Mste jag definitivt infrskaffa, serien var ju s bra att sossemaffian p Sveriges Rdio frbjd den
Citera
2004-04-05, 18:52
Medlem
Kuriosa r att serien brjade visas p SVT innan den gick till femman. Kommer inte ihg vilket r det var men det var fet debatt i pressen om det var brukligt att visa den.

Ett avsnitt gick - sen var det stopp!!! FNL...jag menar SVT la ner visningarna!
Citera
2004-04-20, 18:21
Medlem
bsta avsnittet var ju det avsnittet som ven finns/(fanns?) att hyra p video dr plutonen/kompaniets firebase omringas av ett helt vietnamesiskt regemente/bataljon. Hela avsnittet var en enda lng eldstrid dr de heroiska amerikanarna frsvarade sig med kulor och oneliners mot de anstormande asiaterna som frsvararna vid Alamo. I slutet s lyckas vietnameserna trnga in i basen och de verlevande amerikanarna stter sig i bunkern och fyrar av alla sina claymores och sen slutar avsnittet med att undsttningen kommer och den fyndige generalen i spetsen sger: Denna bodycount ska bli kul att rkna
Citera
2004-04-20, 18:23
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooliganglam
Kuriosa r att serien brjade visas p SVT innan den gick till femman. Kommer inte ihg vilket r det var men det var fet debatt i pressen om det var brukligt att visa den.

Ett avsnitt gick - sen var det stopp!!! FNL...jag menar SVT la ner visningarna!

det var 1988 om mitt minne inte sviker
Citera
2004-04-21, 16:24
Medlem
Tribalmasters avatar
Den andre svarte killen hette Johnson, och sen fanns det Percell.
(Kanske honom ni menar med Ox? Eller syftar ni p killen frn kalifornien med en lika stor tvillingbror kanske?)
Citera
2004-04-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribalmaster
Den andre svarte killen hette Johnson, och sen fanns det Percell.
(Kanske honom ni menar med Ox? Eller syftar ni p killen frn kalifornien med en lika stor tvillingbror kanske?)

Percell var kaliforniakillen ja, han som lngtade hem till surfa, eller var det Ox som gjorde det?
Citera
2004-04-21, 19:59
Medlem
Tribalmasters avatar
Nej, nej, nej...
Percell var INTE surfkillen. Percell var en vanlig kille som kom frn jag-vet-inte-var i USA.
Han ballade ju ur i ett par avsnitt genom att g ned sig i opium och t o m dessertera.
Men gamle Zeke, Taylor och Johnson hmtade tillbaka honom.

Det var under tiden deras pluton blivit placerade som SOG, elitstyrkorna.
Bossen dr var Carl Weathers, ni vet Appollo Creed i Rockyfilmerna.

Men jag r fortfarande osker p Ox, hette han verkligen s...?
Citera
2004-04-21, 21:12
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribalmaster

Men jag r fortfarande osker p Ox, hette han verkligen s...?

Den stora blonda lite "korkade" grabben med tvillingbror hette vl Baker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in