Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Patti Smiths nya memoarbok Just Kids. Har blivit hyllad i varje recension jag läst. Boken ska både vara en vacker kärlekshistoria som en skarp skildring av New Yorks kulturliv i början av 70-talet.
"Det förtjänar att bli en biblioteksklassiker, en bok man kan sätta i händerna på alla unga som drömmer om att ta sig någon annanstans än där man befinner sig.", skrev Jan Gradvall i Sydsvenskan.
"Självklart kommer ”Just kids” att bli en klassiker. Jag ser redan framför mig hur Joakim Thåström och Annika Norlin kommer att köpa den och hur en namnlös ung människa stjäl den i bokhandeln.", skrev Göran Greider i Dagens Nyheter.
Jag har sneglat både en och två gånger på den boken, verkar ruskigt bra. Den blir hyllad vart än man läser och av en stor variation av kulturskribenter dessutom. En mycket bra nominering!
Tror ni att den besitter någon form av diskussionsvärde? Den uppfattningen som jag har fått av den så torde den vara en utmärkt bok för en bokcirkel. Verkar finnas flera djup i den och vad jag har hört så ska den lämna en hel del till läsare.
Citat:
Ursprungligen postat av idi_amin
Just kids +1
Vi kommer att ha en omröstning sedan när vi har nominerat klart så vi undviker helst one-liners där man bara skriver "+1". Har du något av substans att tillföra till tråden i sig eller om
Just kids så får du mer än gärna göra detta.