2010-05-14, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av I.Doda.Korpofagers.Sallskap
Att öka pengar till 625% av sitt ursprungliga värde är inte lätt.
Aktiehandel, men efter som det är tidsbegränsat är det inte så bra om börsen går så att du måste hålla i aktierna. Annars sitter du där med ~4000 kr som skall bli 50 000 kr.
Det jag skulle satsa på är köpa saker billigt från ett asiatland, sen sälja på blocket m.m.
Skulle inte satsa på ngn form av lotto (även om aktier kommer att bli det då du vill vinna så mkt).
Fördelen med att köpa och sälja saker är att även om du inte har 50 000 kr i slutet av året har du kanske 25 000 kr, istället för ~8000.
Är det 50 000 kr eller inget som gäller är det väl spel och aktier som gäller.
Aktiehandel, men efter som det är tidsbegränsat är det inte så bra om börsen går så att du måste hålla i aktierna. Annars sitter du där med ~4000 kr som skall bli 50 000 kr.
Det jag skulle satsa på är köpa saker billigt från ett asiatland, sen sälja på blocket m.m.
Skulle inte satsa på ngn form av lotto (även om aktier kommer att bli det då du vill vinna så mkt).
Fördelen med att köpa och sälja saker är att även om du inte har 50 000 kr i slutet av året har du kanske 25 000 kr, istället för ~8000.
Är det 50 000 kr eller inget som gäller är det väl spel och aktier som gäller.
Jag har kollat lite på detta alternativ och inte kommit fram till något konkret som är lättsålt.
Piratkläder skulle vara ett altenativ men det är stor risk att det stannar i tullen och då måste jag göra åter för förlorad vinst.
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Köpa saker billigt i asien är stora risker med och sälja på blocket/tradera, tror du skatteverket är puckade?
Att skatta är inget problem med iom att jag måste dra in ~30 mer känns det lite tråkit. Att gömma sig från masen är inte ett gigantiskt problem.
Just nu lutar det åt att köpa telefoner och sälja dom igen.
Har inte hittat några bra objekt och då jag endast använder high-end telefoner har jag dålig koll på vad man ska handla med. Jag har funderat lite på köpa in och sälja några klockor från asien/ryssland av bättre kvalitet men inte hittat några bra objekt.
Jag passade på att göra en blogg om det hela också

http://8to50.wordpress.com/