Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-05-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.Doda.Korpofagers.Sallskap
Att öka pengar till 625% av sitt ursprungliga värde är inte lätt.

Aktiehandel, men efter som det är tidsbegränsat är det inte så bra om börsen går så att du måste hålla i aktierna. Annars sitter du där med ~4000 kr som skall bli 50 000 kr.

Det jag skulle satsa på är köpa saker billigt från ett asiatland, sen sälja på blocket m.m.

Skulle inte satsa på ngn form av lotto (även om aktier kommer att bli det då du vill vinna så mkt).

Fördelen med att köpa och sälja saker är att även om du inte har 50 000 kr i slutet av året har du kanske 25 000 kr, istället för ~8000.

Är det 50 000 kr eller inget som gäller är det väl spel och aktier som gäller.

Jag har kollat lite på detta alternativ och inte kommit fram till något konkret som är lättsålt.
Piratkläder skulle vara ett altenativ men det är stor risk att det stannar i tullen och då måste jag göra åter för förlorad vinst.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Köpa saker billigt i asien är stora risker med och sälja på blocket/tradera, tror du skatteverket är puckade?

Att skatta är inget problem med iom att jag måste dra in ~30 mer känns det lite tråkit. Att gömma sig från masen är inte ett gigantiskt problem.

Just nu lutar det åt att köpa telefoner och sälja dom igen.
Har inte hittat några bra objekt och då jag endast använder high-end telefoner har jag dålig koll på vad man ska handla med. Jag har funderat lite på köpa in och sälja några klockor från asien/ryssland av bättre kvalitet men inte hittat några bra objekt.

Jag passade på att göra en blogg om det hela också
http://8to50.wordpress.com/
Citera
2010-05-14, 22:16
Medlem
grovsmides avatar
8,80 eller 800. Siffran spelar ingen roll, du kan väl för fan skriva lite om dig själv och vad du gjort med ditt liv om du vill ha idétips. 'Snabba pengar' trådar finns redan en uppsjö bara att söka om du vill läsa de vanliga opersonliga tipsen. Annars kan jag dra dom vanligaste redan här:

Sälj stjärt
Sälj droger
Sälj båda
Citera
2010-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
8,80 eller 800. Siffran spelar ingen roll, du kan väl för fan skriva lite om dig själv och vad du gjort med ditt liv om du vill ha idétips. 'Snabba pengar' trådar finns redan en uppsjö bara att söka om du vill läsa de vanliga opersonliga tipsen. Annars kan jag dra dom vanligaste redan här:

Sälj stjärt
Sälj droger
Sälj båda

Klart jag kan det, jag bor i linköping i en bostadsrätt om det nu gör någon skillnad. Jag har ett bra jobb och bra lön och gör inte detta för pengarna utan för att jag vill se om det går.
Är i övre 20 årsåldern och närmar mig 30 med stormsteg.
Dyslexigenen fick jag från min pappas sida och ja, jag har gjort en lång utredning på det. Alltså är jag ingen trend dyslektiker
På fritiden leker jag fotograf, dricker goda viner, lagar god mat och kastar mig ner för backar på en longboard.

Alltså vill jag inte ha några quick-scam saker utan riktiga små investeringar som kan göra mina 8 till 50.
Citera
2010-05-15, 00:16
Medlem
grovsmides avatar
Dyslexi har jag inte sagt nått om så vad det kom ifrån vet jag inte men nu blev det personligt och bra!

Ett tips sådär direkt men utan vidare eftertanke då jag egentligen inte har koll på den här saken men jag hajade till direkt när du skrev att du var intresserad av vin och mat. Är du lite av en vinkännare och samtidigt har koll på mat så till den grad att du skulle kunna sälja/övertyga andra så finns det en marknad.

Just vin är ju lite finare och därmed daltas det med till skillnad mot öl o sprit t.ex så helt omöjligt är det inte, kolla upp hur det fungerar med vinimportörer o andra mindre aktörer som står/ställer sig utanför systembolaget.
Med nuvarande lagstiftning -måste all vin på krogarna vara inköpt via systembolaget? på vinprovningar osv osv

Restaurang skulle också kunna vara en idé men det tror jag inte på, snabbmat är trenden och hög konkurrens och svårare att fuska numer

Du skrev att du startat en blogg?! är du 'sån' varför inte skriva på en om vin & mat?
Plocka annonsintäkter och direkt spons när du tipsar om ett bolags produkter. låg kapitalinsats men hög arbetsinsats så som det måste bli när du pratar småslantar
Citera
2010-05-15, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Dyslexi har jag inte sagt nått om så vad det kom ifrån vet jag inte men nu blev det personligt och bra!

Ett tips sådär direkt men utan vidare eftertanke då jag egentligen inte har koll på den här saken men jag hajade till direkt när du skrev att du var intresserad av vin och mat. Är du lite av en vinkännare och samtidigt har koll på mat så till den grad att du skulle kunna sälja/övertyga andra så finns det en marknad.

Just vin är ju lite finare och därmed daltas det med till skillnad mot öl o sprit t.ex så helt omöjligt är det inte, kolla upp hur det fungerar med vinimportörer o andra mindre aktörer som står/ställer sig utanför systembolaget.
Med nuvarande lagstiftning -måste all vin på krogarna vara inköpt via systembolaget? på vinprovningar osv osv

Restaurang skulle också kunna vara en idé men det tror jag inte på, snabbmat är trenden och hög konkurrens och svårare att fuska numer

Du skrev att du startat en blogg?! är du 'sån' varför inte skriva på en om vin & mat?
Plocka annonsintäkter och direkt spons när du tipsar om ett bolags produkter. låg kapitalinsats men hög arbetsinsats så som det måste bli när du pratar småslantar

Hmm intressanta förslag. Importlagstiftningen är ganska hård på vinsidan och ska jag ha möjligheter och importera måste jag ha ett bolag. Enskild firma kan vi glömma, handelsbolag - Tack men nej tack. AB är enda altenativet för mig och då behöver jag ha 42k till att peta in i aktiekapital.

Men nu föddes en ny idé, vinsmuggling. Har puttgarden fina viner? Eller är det bara sura kärringviner där?
Citera
2010-05-15, 09:54
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _J0nas_
Som sagt, utförlig förklaring, vilka hästar?

V75.
Kör via ATG på nätet och kolla hästarnas form inför varje V75 lopp.
Satsa lite på de hästar som har bäst form och vinststatistik.

En kupong behöver inte kosta mer än ~80 kr, och om du satsar dina kort rätt så har du chans till storvinst.
Citera
2010-05-15, 20:01
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _J0nas_
Men nu föddes en ny idé, vinsmuggling. Har puttgarden fina viner? Eller är det bara sura kärringviner där?

Euron har ju krypit ner så nu har det blivit lite billigare, gränsbutikerna har ofta egna hemsidor kolla där om du ser viner du tror på. Fördelen med att handla från tyskland är ju att alkoholskatten är lägre men ska du ha finare varumärken och kvalité så får du betala för det precis som i sverige, själva alkoholen är dock billigare som sagt.
Citera
2010-05-17, 23:10
Medlem
Mr Caves avatar
Varför inte hyra en minibuss och åka ner till Tyskland och köpa så mycket alkohol du kommer över några ggr? Kanske måste ha ett större startkapital för att det ska bli lönsamt, jag vet inte.. Känner du någon som brukar åka till Tyskland kan du ju höra med honom/henne. GL!

Edit: ja, som föregående skribent skrev om alltså. Fast skippa vinerna utan kör på lådvin, sprit och öl som det finns en marknad för!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in