2011-01-03, 01:15
Medlem
santacls avatar
Filmen finns ju ute sen nyårsafton, någon som kollat in den än och kan ge ett omdöme ?
Citera
2011-01-03, 01:38
Medlem
Moridin2002s avatar
Jag tyckte den var ganska bra. Är absolut inte en western-fan men jag kollade klart hela
filmen utan att stänga av den så det får ju ses som plusbetyg.
Citera
2011-01-03, 09:14
Medlem
Giorgis avatar
Premiär i februari?! Som ett stort fan av Coen-bröderna så kunde jag inte motstå frestelsen och laddade hem den.

Väldigt, väldigt stabil film med enastående prestationer av alla skådespelare. The Dude och Matt Damon var båda väldigt bra, men den som briljerar mest är Josh Brolin. Otroligt bra prestation!

Finns faktiskt inte så mycket att säga om filmen, allt var precis som det skulle vara, men filmen var definitivt inte brödrarnas bästa film. Kan bara säga, se den!

Stark 4/5

Edit - Jag läste på lite om detta. Många studios släpper sina "bra" filmer vid denna tiden av året. Dvs filmer som folk i allmänhet inte ser om det inte står "Won 3 Oscars" på Dvd-fodralet. De släpps nu för de flesta i Akademin är gamla gubbar och minns filmer som är nysläppta bättre än filmer som kommer i Januari.

Och SF vill inte släppa dessa filmer i juletid, de vill släppa dem när folk kommer att se dem. För julen är en tid då man ser familjefilmer...
Senast redigerad av Giorgi 2011-01-03 kl. 09:31.
Citera
2011-01-03, 13:44
Medlem
Zaxxons avatar
Såg den i helgen och tyckte den var helt OK. Hade iofs. problem med att höra vad de sade till å från, speciellt Bridges som hade otroligt rosslig och bred dialekt. Fick ha ganska hög volym och nästan sitta med full koncentration (skippa att tugga popcorn typ), vilket jag inte gillar. Föredrar se på film som avslappning.

6.5/10
Citera
2011-01-03, 15:08
Medlem
dilbers avatar
Den var faktiskt bra, lite gemytlig på något sätt.
Skrattade rätt mycket åt Matt Damon, både åt hans utseende och hans stolta Texas Ranger manér.

Tyckte dock det var lite svårt att höra vad Jeff Bridges sa emellanåt.
Citera
2011-01-03, 15:32
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Såg den i helgen och tyckte den var helt OK. Hade iofs. problem med att höra vad de sade till å från, speciellt Bridges som hade otroligt rosslig och bred dialekt. Fick ha ganska hög volym och nästan sitta med full koncentration (skippa att tugga popcorn typ), vilket jag inte gillar. Föredrar se på film som avslappning.

6.5/10

Dags att införskaffa hörapparat Zaxxon?
Citera
2011-01-03, 15:39
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilber
Tyckte dock det var lite svårt att höra vad Jeff Bridges sa emellanåt.
Har själv spenderat några månader i Atlanta, Georgia, via jobbet så är ganska van sydstatsdialekt men Bridges lät lite väl. Även jänkare (och rebeller) fann honom svårförstådd enl. imdb-forum.

Sen kanske ljudet till rip:en inte var topkvalitet heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Dags att införskaffa hörapparat Zaxxon?
Va?
Citera
2011-01-03, 16:50
Medlem
Giorgis avatar
Citat:

Va?

Hörseln försvinner med åren, inget att skämmas över.
Citera
2011-01-04, 00:29
Medlem
johnny houstons avatar
tycker filmen var riktigt bra. alla skådespelare gjorde bra ifrån sig med bridges och tjejen imponerade faktiskt då man brukar hata barnskådespelare. jag ger den en stark 8/10 men jag gillar västerns också.
Citera
2011-01-04, 01:09
Medlem
Citat:
Har själv spenderat några månader i Atlanta, Georgia, via jobbet så är ganska van sydstatsdialekt men Bridges lät lite väl. Även jänkare (och rebeller) fann honom svårförstådd enl. imdb-forum.

Sen kanske ljudet till rip:en inte var topkvalitet heller.
Tycker ofta att det är ett problem i amerikanska filmer som man ser utan text. Det sluddras som fan. Jag behöver i princip alltid engelska undertexter. Dock hör man bättre på amerikanska biografer. Kommer ihåg att jag såg "No Country for Old Men" på bio i New York och Tommy Lee Jones sävliga Texasdialekt var ta mig tusan helt oförståelig emellanåt.

OnT: Som sagt är jag stort bröderna Coen-fan och har längtat efter "True Grit". Jag såg samplen på screenern som är ute och kvalitén var minst sagt undermålig. Tror således jag sparar mig till premiären i februari. Den som väntar på något gott...
Citera
2011-01-04, 02:38
Medlem
wernblom88s avatar
Laddad som fan, detta ser riktigt bra ut.
Citera
2011-01-04, 14:30
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Börsen får kvinnor att spreta med låren, tinget som ämnas massöser.
Jaha, japp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in