2010-05-13, 16:43
Medlem
Steffestekares avatar
Jag har mig en liten laptop.
Igår använde jag mitt hdmi uttag och kollade på film via tvn. Jag hade lite problem med detta först men fick i gång det. nu är problemet att jag inte har något ljud på datorn

Man kan ju gå in på uppspelningenheter via ljud. Där inaktiverade jag mitt vanliga ljud så att säga.

Nu skulle jag villja aktivera det igen. Då finns inte det med i listan över uppspelningenheter, där ligger bara Realtek HDMI output. Så den andra har alltså försvunnit. Jag hittar heller inget vi enhetshanteraren. Hjälp mig snälla. Har windows Xp..
Citera
2010-05-13, 17:02
Medlem
bergsturks avatar
Finns massor av tips på
http://en.kioskea.net/forum/affich-1...audio-no-sound
fast jag vet inte vad som kommer funka för just dig. Bara att sätta sig och tugga igenom alltihop Kanske värt att pluggas in ett par hörlurar i alla portar först och se om nån dialogruta ploppar upp?
Citera
2010-05-13, 17:24
Medlem
nothXs avatar
hitta knappen "visa inaktiverade enheter" så hitter du enheten du måste återaktivera )))
Citera
2010-05-14, 16:01
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Finns massor av tips på
http://en.kioskea.net/forum/affich-1...audio-no-sound
fast jag vet inte vad som kommer funka för just dig. Bara att sätta sig och tugga igenom alltihop Kanske värt att pluggas in ett par hörlurar i alla portar först och se om nån dialogruta ploppar upp?

Citat:
Ursprungligen postat av nothX
hitta knappen "visa inaktiverade enheter" så hitter du enheten du måste återaktivera )))

Ska kolla in det. Men vart tror du ag hittar den knappen då?
Citera
2010-05-14, 16:12
Medlem
Steffestekares avatar
He igen killar! tack vare era tips har jag nu återfått mitt ljud! Tack som tusan! Ha en riktigt bra kväll till er båda!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in