2010-05-13, 14:49
Medlem
ThePossimpibles avatar
Hej!

För det första vill jag be om ursäkt för om trådar vilka behandlar min fråga redan existerar. Har dock sökt relativt frikostigt utan att finna någon direkt relevant tråd. (Kanske är jag bara värdelös på att söka?)
Postar denna tråd under "Datoranvändning - Windows" och inte under "Hårdvara" då jag främst söker ett program.

Mitt problem är att min interna hårddisk på senare dagar har börjat arbeta mer eller mindre konstant, från det att jag sätter på datorn fram tills dess att jag stänger av den.
Till saken hör att jag inte installerat några nya program den senaste tiden, så problemet borde inte ligga där. Har självklart även övervägt eventuella virus/trojaner/malware etc. men varken NOD32, Spyware Doctor eller Malwarebytes har hittat något under sökningar.

Jag undrar nu främst om någon skulle kunna rekommendera ett program vilket talar om vilka processer/program som belastar hårddisken och till vilken grad.
Om någon möjligtvis skulle ha en aning om varför min hårddisk kan tänkas bete sig på detta vis skulle jag även självklart uppskatta svar på detta.

Tack på förhand,

/ThePossimpible
Citera
2010-05-13, 15:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Aktivitetshanteraren, meny visa -> välj kolumner.
Bocka för I/O antal byte, skrivna och I/O antal byte, lästa.

Då ser du den totala mängden data som olika processer har läst och skrivit sen datorn startades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in