2017-10-01, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ett sådant kort ord som Rex borde han emellertid kunna skriva ut i sin helhet trots sin dyslexi.
Carolus Rex
Och? R:et är endast en förkortning. Ingen skriver "Mister", man skriver "Mr.".
Citera
2017-10-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Och? R:et är endast en förkortning. Ingen skriver "Mister", man skriver "Mr.".

Det finns dessutom fler kungliga förkortningar att lägga på minnet
http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2012/04/18/kunglighetsbokstaver/
Citera
2017-11-06, 20:49
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Och hur kul är det för Silvia att sitta fast med den korkade otuktsmannen kungen?
Så som han skämt ut sig genom åren är det snarare hon som borde ha lämnat honom för länge sen.

Hur vet vi att hon sitter fast? Knugen kanske tycker polygami är ok och tillåter en och annan romans vid sidan om eftersom han själv pysslar med detsamma.
Citera
2017-11-08, 08:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hur vet vi att hon sitter fast? Knugen kanske tycker polygami är ok och tillåter en och annan romans vid sidan om eftersom han själv pysslar med detsamma.

Så kan det ju vara. Å andra sidan så tror jag att kungen har lite andra spelregler för sig själv jämfört med vad han kräver av sin fru.
Om Silvia har romanser vid sidan av så är det henne väl unt med tanke på vad hon har fått stå ut med.
Det var ju det här gamla ryktet om Roger Moore bland annat och att han eventuellt ska vara far till Madeleine...
Citera
2017-12-25, 13:11
Medlem
Vem är talskrivaren som skriver kungens alla jultal för vi betvivlar starkt att det är han själv som skriver talet?

Möjligtvis kan det vara så att kungen dikterar enn underlag till ett tal som sedan en talskrivare får fixa till så det låter bra.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21dE24/folj-kungens-jultal

Här är kungens jultal 2017
Citera
2017-12-25, 17:41
Medlem
"Det här året har också inneburit början på ett viktigt samtal oss alla emellan. Hur behandlar vi varandra med respekt? Hur visar vi varandra hänsyn? Hur stärker vi ansvarstagande och civilkurage? Det är frågor som alltid varit viktiga. Men som blivit särskilt aktuella efter höstens många vittnesmål om oacceptabla kränkningar."

Alla har ju inte råd med "Kaffeflickor". Det är dags att vända blad nu....
Citera
2017-12-25, 21:41
Bannlyst
Ja nog följer han med sin tid allt. För Sverige i tiden, är ju hans valspråk och nog är det en pk-kung med tanke på allt vad han häver ur sig. Att lyssna på den här är som att lyssna på ärkebiskopen.

Störta kungfan!
Senast redigerad av Mertillen 2017-12-25 kl. 21:47.
Citera
2017-12-26, 11:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Vem är talskrivaren som skriver kungens alla jultal för vi betvivlar starkt att det är han själv som skriver talet?

Möjligtvis kan det vara så att kungen dikterar enn underlag till ett tal som sedan en talskrivare får fixa till så det låter bra.

Men vad sa gubbfan egentligen?

"Kära svenskar! Vi har nu under året varit med om den mest medialt uppmärksammade #-kampanjen någonsin. Otaliga är de som tagit sig sina friheter och obönhörligen blivit exponerade, och inför 2018 hoppas och tror jag att vi alla kan vända blad."

Förstår att han känner med Klådan.
Citera
2017-12-26, 12:16
Medlem
Citat:

Det är Riksmarskalken som skriver alla Kungens tal.
Citera
2017-12-26, 12:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt

Knugen har ingenting egentligen med talet att göra, annat än att han möjligen har sista ordet ifall det är något han vägrar säga. Att det sedan är talskrivare och andra inblandade förutom riksmarsalken är självklart.
Citera
2017-12-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt

Är det inte bättre i så fall att Svante Lindqvist själv i egenskap av Riksmarskalk läser upp "kungens tal" eftersom det är han som har skrivit det och inte kungen. Antagligen är han också en mycket bättre uppläsare än vad kungen är.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Svante_Lindqvist_(riksmarskalk)
Citera
2017-12-27, 06:50
Bannlyst
Som sagt. Jag är trött på kungen. Läser hans tal för att söka rätt på saker där han, den djäveln, provocerar. Idioten använder sig av ordet "klimatutmaningar". Självklart! Att försöka uttrycka sig som om han tänkt någonting själv är inte att hoppas på utan han använder sig av nytt språkbruk många svenskar stör sig på. Men det skiter ju kungen i för han har å ena sidan inte tänkt tanken att ordet"utmaning" föder ilska. Det existerar faktiskt synonymer till detta förbannade ord.

Många med honom är klimathysteriker men vad fan vet de, vad kan de på riktigt? Kungen kan oja sig över de här temperatur-anknutna sakerna, om de nu stämmer. Att världens befolkning fortsätter att öka explosionsartat, har han såvitt jag vet aldrig berört. Kungfan pratar om ansvar. Jag tar inte på mig något d-a ansvar. Lever mycket bättre resursmässigt ändå än vad han gör ändå, den hycklaren.

Svamlar om demokrati gör han också men det är inte därför Sverige har ett försvar. Det motiveras bara med det där ordet.

Han låter sig ledas av massmedia den dumme fan. Jag skiter i "kampanjen" och accepterar inga påbud om hur kvinnor ska bemötas. Uppför mig rätt iallafall. Det kungafan skulle kunna göra vore att engagera sig mot mobbning. Mobbning kommer alltid att förekomma men det är viktigare att stå upp emot mot sådant än att förledas av journalistkårens störda kampanjeri.

Barnbarnen hans som föds nu vet jag knappt namnen på och det gör mig inte ett skvatt. Kungen kan dra åt helvete på alla sätt och vis. Extra roligt är det när kungen stör sig på "hat". Självklart, givetvis, han är ju pk-kungen nummer ett. Yttrandefrihet är inte så viktigt för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in