2012-10-08, 21:08
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Kungaparet har plikttroget representerat Sverige på ett korrekt sätt.

Dom är värda ett bättre öde än att förföljas av slaskmedia med en massa upp-pumpat obekräftat skvaller.

Kungahuset är en kulturklenod som borde vårdas ömt i stället för att trakasseras och utnyttjas för att försörja slaskmedia och så kallade konstnärer.

För några år sedan gjordes en marknadsundersökning där Kungahuset som Sveriges PR-varumärke värderades till flera miljarder. Jag är övertygad att det gäller även idag.

Jag förstår att som en mindre nyhet behöver du upplysa oss om att de uppförde sig. Och det var väl duktigt av dem att båda två kunde hålla käften i flera dagar.
Citera
2012-10-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven

För några år sedan gjordes en marknadsundersökning där Kungahuset som Sveriges PR-varumärke värderades till flera miljarder. Jag är övertygad att det gäller även idag.

Kvalicerat skitsnack det är tvärtom så att ett statsöverhuvud med politisk bas har större värde då ett sådant inte bara kan bjuda på supéer utan även ge konkreta löften i samband med affärer med utlandet. Och kom inte dragandes med alla turister som kommer hit pga av monarkin då blir jag tvungen att droppa Paris...

Nu tycker jag vi försöker skvallra istället.
Citera
2012-10-08, 21:26
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJAnckarstrom
Kvalicerat skitsnack det är tvärtom så att ett statsöverhuvud med politisk bas har större värde då ett sådant inte bara kan bjuda på supéer utan även ge konkreta löften i samband med affärer med utlandet. Och kom inte dragandes med alla turister som kommer hit pga av monarkin då blir jag tvungen att droppa Paris...

Nu tycker jag vi försöker skvallra istället.

Ett påstående helt utan substans... Det är inte löftena om affärer som utgör värdet utan historien, traditionen och exklusiviteten.
Att vi har en monarki och ett väl fungerande Kungahus är det absolut bästa med Sverige! Så trist och fattigt det skulle vara i denna kalla och mörka (halva året) avkrok utan det.

Alla som bor i Sverige kan känna stolthet över Kungahuset!
Citera
2012-10-08, 22:27
Medlem
Koen van Veltems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Ett påstående helt utan substans... Det är inte löftena om affärer som utgör värdet utan historien, traditionen och exklusiviteten.
Att vi har en monarki och ett väl fungerande Kungahus är det absolut bästa med Sverige! Så trist och fattigt det skulle vara i denna kalla och mörka (halva året) avkrok utan det.

I o f s ingen republikkramare, men stolthet? Vore kanske annorlunda med Juan Carlos i Spanien, han nobbade en fascistkupp som ville ha honom in spetsen... Undrar om...
Citera
2012-10-08, 22:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita

Jag svarar dig i en bättre tråd, med tanke på Mods tillrättavisning nedan:
https://www.flashback.org/p39740268#p39740268
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2012-10-08 kl. 22:55.
Citera
2012-10-08, 22:47
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Denna tråd är - vilket har påtalats flera ggr tidigare - inte platsen för diskussioner om monarkin som institution, om republik eller om andra statsskickfrågor. Det tas i andra delforum än i Kändisskvaller.

Denna tråd är platsen för info/skvaller om Sibyllas son Carl Gustaf Folke Hubertus, och info/skvaller om närliggande saker till denne.

/ Moderator
Citera
2012-10-09, 20:25
Medlem
Angående "kungahusets nätverk" så undrar man hur kungens relation är till sådana personer som Madeleine Leijonhufvud och Elisabeth Tarras-Wahlberg? Köper kungen i all hemlighet upp tjänster av lobbyister och PR-byråer? http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/otacka-tongangar-fran-kungahusets-natverk_7567032.svd
Citera
2012-10-09, 20:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Angående "kungahusets nätverk" så undrar man hur kungens relation är till sådana personer som Madeleine Leijonhufvud och Elisabeth Tarras-Wahlberg? Köper kungen i all hemlighet upp tjänster av lobbyister och PR-byråer? http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/otacka-tongangar-fran-kungahusets-natverk_7567032.svd

Tarras-Wahlberg är ju fd presschef vid hovet och Leijonhufvud, ja du hör väl på namnet vad det är för något? Hon är ju också professor i juridik vid SU där hon gjort sig ökänd genom åren genom sina minst sagt tossiga åsikter.
Citera
2012-10-10, 09:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
2006 skrev

Angående "kungahusets nätverk" så undrar man hur kungens relation är till sådana personer som Madeleine Leijonhufvud och Elisabeth Tarras-Wahlberg? Köper kungen i all hemlighet upp tjänster av lobbyister och PR-byråer?

Knullkungen gör det helt öppet. Hovauditör Axel Calissendorff lobbade nyligen på DN debatt för inskränkningar i yttrandefriheten:

"Yttrandefrihetskommittén som nyligen lade fram sitt slutbetänkande ansåg att det inte förelåg något behov av ett förstärkt grundlagsskydd för privatlivet. Det finns skäl att ompröva slutsatsen. Regler till skydd för privatlivet kan införas utan att hota de fundamentala värden som tryckfriheten skyddar. Handlingsfriheten för seriös dags- och veckopress eller för tv behöver inte begränsas i förhållande till den hittillsvarande tillämpningen. Reglerna kan utformas så att det i princip endast påverkar avarter och hänsynslösa förfaranden i skvallerpressen."
http://www.dn.se/debatt/bilder-pa-kungliga-brost-har-inget-allmanintresse
Citera
2012-10-10, 14:23
Medlem
farbror Svens avatar
I La Camillas skvallerbibel har kungen bl.a. namnet Pungen. Ett fyrvaldigt leve för vår Pung!
Citera
2012-10-10, 21:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Här klagar Henemark på DN. Jag tvivlar på att hon menar så mycket med gnället. Hon får ju den uppmärksamhet hon vill ha.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15584171.ab

Hursomhelst så bekräftar Ternert uppgifterna. Ja, inte direkt alltså. Men eftersom de är så pigga på att förneka alla uppenbara lögner som florerar, är det lite skojigt att höra Ternerts "Inga kommentarer!".
Citera
2012-10-11, 10:31
Medlem
Att hovet varken dementerar eller bekräftar Henemarks uppgifter om sina många möten med kungen måste ju uppfattas som ett tyst medgivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in