Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det där tror jag är nonsens, han visar inga som helst yttre tecken på (för) hög alkoholkonsumtion. Tyvärr, höll jag på att säga - det skulle ju i så fall vara om inte en ursäkt så åtminstone en förklaring till hans lite udda beteende. Det som ger dessa rykten näring är troligtvis folks ovana vid att se en person med en intelligenskvot så låg att den tangerar vad man på den gamla onda tiden betecknade som "idiot" figurera i det offentliga rummet.
Du har fullständigt rätt i detta.
Kungen är - och detta säger jag inte för att håna honom, och utan att överdriva - lätt utvecklingsstörd.
Han är allså med största sannolikhet på gränsen till normalbegåvad, men aningen därunder i presationsskalan - och lider därtill av socialt handikappad vilket kan ha med hans intellektuella problem att göra. Han har också motoriska problem, dyslexi och någon form av stamningsproblem.
Jag måste säga att jag skäms för vår kung i offentliga sammanhang. Han borde alldrig fått bli kung, och det var ju heller inte meningen från början att han skulle bli det.