2009-01-05, 09:13
Medlem
Hor-Ullas avatar
kungen på semester..

Vad exakt tar han semester ifrån? Påminner om ett Seinfelt avsnitt där George (som var arbetslös) skulle åka på semester, Och där Jerry frågade vad han tog semester ifrån......
Citera
2009-01-05, 10:11
Medlem
Eftersom knugen inte röker, dricker han inte heller.... men vad gör han istället?
Citera
2009-01-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vad exakt tar han semester ifrån? Påminner om ett Seinfelt avsnitt där George (som var arbetslös) skulle åka på semester, Och där Jerry frågade vad han tog semester ifrån......
Ja det var ett kul avsnitt men det är ju inte så att kungen inte har att göra. Han är faktiskt ganska så uppbokad. Men det visste du säkert redan.
on topic Han dricker väl som medelsvensson, fast lite dyrare och bättre varor självklart.
Citera
2009-01-05, 10:41
Medlem
jamenvaddårås avatar
Ge fan i att klaga på kungen hela tiden.
Han har helt klart en skön stil, och är inte dummare än folk i allmänhet.
Vore han nykterist däremot, skulle man kunna misstänka att han är korkad.
Citera
2009-01-05, 11:36
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Eftersom knugen inte röker, dricker han inte heller.... men vad gör han istället?

Kungem röker ja precis som tidigare angivits i tråden. Får väl bara påminna om detta klassiska klipp från Nobelfesten.

http://www.youtube.com/watch?v=tw35FuHrE_4
Citera
2009-01-05, 11:39
Medlem
Trumpeters avatar
Om det är allmänt känt bland jounalister borde det vara mer spritt i befolkningen. Tror dessutom att det borde skrivits om det i utländsk media.

Inte sant, med andra ord.
Citera
2009-01-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Ett förtydligande: Det var menat som ironi.
Citera
2009-01-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla

Jag vet bara att han gillar att supa när han är på Rivieran. Vem gillar inte det by the way?
Drottningen skäller som vilken jävla fru som helst men Kungen tar likväl en stadig 5 minuter innan sängdax.
Citera
2009-01-05, 13:25
Bannlyst
Gammal nyhet att kungen är glad i sponken, och so what - vem märker om han är berusad i tjänsten? Han jobbar ju inte på ett kärnkraftverk precis...
Det är f ö känt att även Silvia röker om än mest på fest.
Hoppas det inte sabbade någons dag nu...
Citera
2009-01-05, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Har en bekant som jobbade på en av de hippaste krogarna i slutet av sjuttiotalet enligt henne så hörde det inte till ovanligheterna att majestätet fick bäras ut till säkerhetsbilarna av livvakterna.
Jag har hört nästan exakt samma sak, skillnaden var bara att enligt (förstahands-)källan (en Expressen-fotograf) så rörde det sig om varje gång Hans Majonäs Honungen drack alkoholhaltiga drycker, men då skrevs året 1989!
Citera
2009-01-05, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Ge fan i att klaga på kungen hela tiden.
Han har helt klart en skön stil, och är inte dummare än folk i allmänhet.
Vore han nykterist däremot, skulle man kunna misstänka att han är korkad.
Nä, men så är inte "folk i allmänhet" särskilt smarta heller! Fast de är inte statschefer som representerar (och skämmer ut) Sverige internationellt!
Citera
2009-01-05, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det där tror jag är nonsens, han visar inga som helst yttre tecken på (för) hög alkoholkonsumtion. Tyvärr, höll jag på att säga - det skulle ju i så fall vara om inte en ursäkt så åtminstone en förklaring till hans lite udda beteende. Det som ger dessa rykten näring är troligtvis folks ovana vid att se en person med en intelligenskvot så låg att den tangerar vad man på den gamla onda tiden betecknade som "idiot" figurera i det offentliga rummet.

Du har fullständigt rätt i detta.
Kungen är - och detta säger jag inte för att håna honom, och utan att överdriva - lätt utvecklingsstörd.

Han är allså med största sannolikhet på gränsen till normalbegåvad, men aningen därunder i presationsskalan - och lider därtill av socialt handikappad vilket kan ha med hans intellektuella problem att göra. Han har också motoriska problem, dyslexi och någon form av stamningsproblem.

Jag måste säga att jag skäms för vår kung i offentliga sammanhang. Han borde alldrig fått bli kung, och det var ju heller inte meningen från början att han skulle bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in