2011-12-28, 15:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
2006 skrev
AB kontrar med en helsidesannons
i SvD Näringsliv (28/12) på sid 3.
Source: http://www.dagensps.se/artiklar/2011...3436/index.xml

Vad är det som pågår?

Ytterst märkligt. Den här såpan innehåller allt.
Citera
2011-12-28, 16:09
Medlem
En gammal repris ...

http://www.youtube.com/watch?v=tw35FuHrE_4

fan va ball att den fastnar i läppen
Citera
2011-12-28, 16:43
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det ger det snarare inte en bild av de s k journalisternas brist på respekt för den personliga integriteten.
Skulle jag vara ute för att jaga och det sprang runt journalister skulle jag bli mer än måttligt irriterad. Kungen borde ha sänkt någon av dem och tilldelats en förtjänstmedalj.

Är man knullkung och bjuder in journalister så får man nog räkna med att det kommer... (wait for it) ... journalister!

På temat jakt har jag äkta skvaller då jag pratat med en person som deltagit i en av knullkungens jakter, och då menar jag inte på lössläppta damer utan på älg. Enligt denna person fick de kalla in fler och fler drevkarlar då kungen inte orkade gå. Allt för att driva fram en älg på mycket, mycket nära avstånd så att det inte bara gick att missa. Det kommer visst stekta sparvar flygande in i munnen.
Citera
2011-12-28, 16:50
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Det som verkar pågå är att aftonbladet tog åt sig så det stod härliga till av ajes annons. Annars skulle de knappast gå i svaromål på det här sättet? Eller vad tror ni andra?

Det här är nog bland det märkligaste jag sett på länge i svensk media.

Njä, rent principiellt så kan man jämföra det med att Aje begår ett mord. Blir friad i domstol. Sedan dyker det upp en film och DNA-bevis som visar att Aje är skyldig. Då väljer Aje att skrika ut på betald annonsplats att han är oskyldig fast alla initierade vet att han ljuger. AB gör nu fler initierade.
Senast redigerad av citizeninsane 2011-12-28 kl. 16:53.
Citera
2011-12-28, 16:56
Medlem
Grandiosos avatar
Så här stod det i pressen för drygt ett år sedan: "Silvia tvingar kungen att stanna hemma"

http://www.expressen.se/nyheter/1.2345345/silvia-tvingar-kungen-att-stanna-hemma

(Ja, det är den där Lindwall som skrivit i och för sig, men vad fan, det får gå ändå... )
Citera
2011-12-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu blir jag lite småelak av mig här igen, men kan det finnas en liten, liten möjlighet att några
bilder förekommer där pojkar finns med, precis som användaren Testa är inne på här?
https://www.flashback.org/sp30714958

Och att det är just den saken man är livrädd för ska komma fram? Detta behöver nödvändigtvis
inte alls inkludera kungen på minsta sätt, men någon eller några av grabbarna i gänget?
Vore antagligen fan så mycket värre om någon sådan "pedofilaktig bild" spreds ut i det
offentliga än bilder på hur många helnakna brudar som helst.
Troligtvis är det dock inte så, men bara en liten fundering så här mitt i natten. Det är ju då
man blir riktigt upplagd för att spekulera lite i det mörka och farliga...särskilt som man
sitter och ser en deckare också...

Kanske ändå mer troligt att det skulle kunna handla om alldeles för unga tjejer. Lewenhaupt och hans vän Tarras-Wahlberg fanns med redan under 70-talets bordellaffär. Finns dock inga uppgifter om att de skulle varit lockade av de mycket unga flickor som där förekom. Den nära vänskapen Lewenhaupt-Philipson-Lettström- Kungen var dock etablerad sedan ett decennium. Så fler än Noppe kan mycket väl funnits med i Doris Hopps "festligheter". Jag skulle tro att personer som Aje, Lettström och Noppe alltsedan sjuttiotalet varit väl förtrogna med vad sexhandeln kunnat erbjuda. Bordellmamman Teresa Lilius drog i slutet av 90-talet till sig kunder av liknande kaliber som Hopp. Den som rört sig i dessa kretsar fruktar säkert ibland att avslöjande bilder/dokumentation kan dyka upp. Kungens "jaktvän", finansmannen Patrik Brummer, fastnade med lite otur i Lilius-utredningen.
Senast redigerad av artwood 2011-12-28 kl. 19:30.
Citera
2011-12-28, 20:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood Jag skulle tro att personer som Aje, Lettström och Noppe alltsedan sjuttiotalet varit väl förtrogna med vad sexhandeln kunnat erbjuda.[B
Bordellmamman Teresa Lilius [/b]drog i slutet av 90-talet till sig kunder av liknande kaliber som Hopp. Den som rört sig i dessa kretsar fruktar säkert ibland att avslöjande bilder/dokumentation kan dyka upp. Kungens "jaktvän", finansmannen Patrik Brummer, fastnade med lite otur i Lilius-utredningen.

En verklig omfattande härva det, ja! Är Brummer möjligen den mycket framgångsrike och
kände finansman det talas om i länkade dokumentet? God för minst 250 miljoner kr?

Citat: "Advokater, finansmän, myndighetspersoner, journalister och företagare.
Alla finns bland de 571 sexköparna i bordelldrottningen Teresa Lilius kundregister.
Nu når deras hemliga könshandel sakta men säkert rättssalens offentlighet."

http://corruptio.blog.com/files/2011/02/Teresa-Lilius.pdf
Citera
2011-12-28, 20:33
Medlem
Alla royalister, missa inte detta!

Citat:
Året med kungafamiljen
20:00 - 21:00 29 december 2011 i SVT1
Årskrönika. SVT:s årskrönika med kungafamiljen. I år med unika och personliga intervjuer med samtliga i kungafamiljen. Vi får på nära håll följa kungafamilen i deras vardag som är fylld av olika uppdrag och resor. Vi följer med kungen på statsbesök till Botswana och möter drottning Silvia i hennes arbete. Prinsessan Madeleine i New York och prins Carl Philip på Bocuse D'or i Frankrike. Vi är på plats när prins Daniel tar med sig kronprinsessan till Ockelbo på det första officiella besöket efter bröllopet. Och mycket, mycket mer. Även 01/01 i SVT1, 02/01 i SVT1 och 06/01 i SVT24.
Källa: http://www.tv.nu/p/11122920002100svt1
Citera
2011-12-28, 20:35
Medlem
pettachis avatar
Orkar inte läsa igenom alla sidor så frågan kanske diskuteras tidigare.
När jag såg kungen på tv för någon dag sedan reflekterade över att han ser väldigt plöffsig ut i ansiktet,visst han är 65 år men kanske lite problem med spriten?
Vid millennium skiftet var han klart berusad offentlig men han var ju knappast ensam om det.
Citera
2011-12-28, 20:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
När jag såg kungen på tv för någon dag sedan reflekterade över att han ser väldigt plöffsig ut i ansiktet,visst han är 65 år men kanske lite problem med spriten?
Vid millennium skiftet var han klart berusad offentlig men han var ju knappast ensam om det.

Lite, lite problem med de alkoholhaltiga dryckerna kan nog tänkas finnas...

http://www.youtube.com/watch?v=88wMF0uxpcs
Citera
2011-12-28, 20:57
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi

Möjligt att han hinkar i sig för mycket ibland, men jag tycker nog han ser ut som vilken 65-åring som helst. Det sägs att det är unga kvinnor som får honom ung och vital.
Citera
2011-12-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En verklig omfattande härva det, ja! Är Brummer möjligen den mycket framgångsrike och
kände finansman det talas om i länkade dokumentet? God för minst 250 miljoner kr?

Citat: "Advokater, finansmän, myndighetspersoner, journalister och företagare.
Alla finns bland de 571 sexköparna i bordelldrottningen Teresa Lilius kundregister.
Nu når deras hemliga könshandel sakta men säkert rättssalens offentlighet."

http://corruptio.blog.com/files/2011/02/Teresa-Lilius.pdf

Det är väl sannolikt att det är Brummer som åsyftas.

Vi är många som störs av hymlandet kring den gamla bordellaffären och de mer aktuella turerna kring Göran Lindberg. Men Liliusaffären är om möjligt värre. Här är kundernas samhällsställning väl kända. Myndighetspersoner handlar bl.a. om folk från rättsväsendet. Det rörde sig om brutal, organiserad kvinnohandel. Tjejerna fördes regelbundet in från Baltikum framför ögonen på gränspolisen. De var regelmässigt inlåsta i lägenheterna i Bergshamra, Solna. Ibland levererades någon hem till kunder. Några var under 18 år, någon var gravid. I stor utsträckning utnyttjades de av män från samhällets toppskikt. Ändå slapp dessa män att bli offentliga. Lite vid sidan om åkte Brummer dit då han gjorde en hembeställning. Men han klarade sig undan rättegång och dom genom att bl.a. gömma sig i sommarstuga i Jämtland. Ryktet säger också att han mutade delgivningsmännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in