2011-12-19, 01:35
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chapman
...kan man ju undra varför Aftonbladets gamla avslöjande från 1980-talets början inte har kommit upp till ytan igen. Är alla häromkring så unga att det inte finns någon som kommer ihåg det rabalder som uppstod när Aftonbladet publicerade bilder som påstods föreställa både kungen och Silvia på gemensamma kontinentala sexpartyn och porrklubbsbesök?

Det kan man undra som sagt. Om det är som du säger borde rimligen det rapporteras om dessa gamla tidningningsartiklar i år. Intressant inlägg, kom med mer.
Citat:
Hade du lagt din trådstart i delforum Medier och journalistik hade den nog fått vara ifred. Möjligen hade den dock fått färre läsare än den fått nu.
Man får ta det goda med det onda. /Lars von Trier

Att konton ifrågasätter om den Aftonbladetpublicering du nämner existerar överhuvudtaget är både naturligt och sunt.
Om du skrivit exakt vilket år och månad det publicerades hade det gått att kontrollera av nästan vem som helst med fem timmar över. Nu krävs det mer.

Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Kvällstidningarnas version är ju att prissumman var uppe i 50 miljoner. Men att Lettström betalade 625 laxar bara för att upptäcka att han själv inte fanns med på bilderna. Då svalnade intresset.
Nja, det är en spekulation från din sida. Lettström (och Porr-Lasse Axelsson och Aje P och Fredrik Ramberg och Stefan Persson..?) betalade Daniel Webbs faktura eftersom det var överenskommet. Webb fakturerade sina kostnader för ett antal möten och flygbiljetter.

De ville inte att fakturan skulle gå till "inkasso". (Min spekulation)
Citera
2011-12-19, 04:00
Medlem
Grandiosos avatar
Nyheter24:s krönikör Sonja Abrahamsson om likheten mellan en Hollywoodslusk och vår
egen monark:

"Åh dessa töntar! Och hela den folkliga tummen upp-stämningen kring kungens sviniga beteende
påminner väldigt mycket om den kring Charlie Sheen, USA:s egen lilla favoritbadboy.
Det är nästan att ju mer som kommer fram om kungens liv, desto fler gör tummen upp och
säger shit, vilken skön snubbe han är.
Varför verkar begreppet skön snubbe nästan uteslutande innefatta män som beter sig som
patrask?"

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/636071-sonja-abrahamsson
Citera
2011-12-19, 06:25
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nyheter24:s krönikör Sonja Abrahamsson om likheten mellan en Hollywoodslusk och vår
egen monark:

"Åh dessa töntar! Och hela den folkliga tummen upp-stämningen kring kungens sviniga beteende
påminner väldigt mycket om den kring Charlie Sheen, USA:s egen lilla favoritbadboy.
Det är nästan att ju mer som kommer fram om kungens liv, desto fler gör tummen upp och
säger shit, vilken skön snubbe han är.
Varför verkar begreppet skön snubbe nästan uteslutande innefatta män som beter sig som
patrask?"

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/636071-sonja-abrahamsson

Därför att "skön snubbe" är ett manligt uttryck. Jag vet inte riktigt hur kvinnorna uttrycker sig, men det är mera "karl" och "privatliv", och möjligen tankar om att de en gång kunde ha fått, (och kanske fick!), chansen att få en kunglig laddning.
Citera
2011-12-19, 13:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
---själv får jag ärligt talat en tår i ögat:

"Kungen bar Serafimerordens ljusblå band, ordenstecken samt kraschan, Nassauska husorden i kraschan samt Nordstjärneordens kors i svart band runt halsen. Kungen bar även fyra minnesmedaljer över Konungarna Gustaf V, Gustaf VI Adolf, Haakon VII och Olav V av Norge (miniatyrbrickor)."
---

Det måste ha varit en syn för gudar att se den glosögde svagbegåvade stackars dyslektikern, endast iförd de jävla ordnarna, fastnålade i den läderartade huden på hans BDSM-förhärdade bröst, drypande av mulattsuktande brunstsvett "fnissa som ett barn" :

http://svenskdam.se/2010/11/camilla-henemark-om-romansen-kungen-fnissar-som-ett-barn/
Citera
2011-12-19, 14:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Eftersom jag bara kommer ihåg ATT, och att historien var STOR. Men inte exakt NÄR vad gäller år och månad. Bara att det skedde under Gary Engmans tid som chefredaktör, vilket begränsar tiden något, till mellan 1981 och 1985. Förmodligen då närmare 1985, eftersom den delikata historien och kopplingen till mammans verksamhet så småningom ledde till den gode Garys avgång som chefredaktör för AB.

Och det är väl det som är grundproblemet här. AB-historien är snart 30 år gammal och finns INTE på internet, uppenbarligen. Man måste således rent fysiskt bege sig till något arkiv och titta i gamla tidningar. Besvärligt, men inte oöverstigligt svårt.

Dina uppgifter är intressanta, men själv har jag inget som helst minne av detta (vilket i och för sig betyder nada här). Det borde vara ganska lätt att plocka fram informationen eftersom en del bibliotek har gamla tidningar på mikrofilm. Här rör det sig också om första sidestoff vilket gör saken enklare.
Citera
2011-12-19, 16:33
Medlem
Grandiosos avatar
Kungafamiljen sprider julstämning efter bästa förmåga, glatt och fint minsann. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=clc-FVLUYZw
Citera
2011-12-19, 17:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det måste ha varit en syn för gudar att se den glosögde svagbegåvade stackars dyslektikern, endast iförd de jävla ordnarna, fastnålade i den läderartade huden på hans BDSM-förhärdade bröst, drypande av mulattsuktande brunstsvett "fnissa som ett barn" :

http://svenskdam.se/2010/11/camilla-...-som-ett-barn/
Tror inte att kungen är mer svagbegåvad än vad flertalet av hans undersåtar är.

Får du ingen känsla av att hans högsta önskan är att slippa ut ur sitt fängelse och leva som en normal människa? - Eller ligger den tanken så väl inkapslad att han inte ens vågar tänka den?

Betr. kungens bevistande av bubbelpoolspartyn, streapteaseshower och liknande evenemang så tillhör väl sådant närmast allmänbildningen; "För Sverige i tiden"? - En snäll, jordbunden, faderlös kille som råkat födas till kung, uppfostras till kung, och som sedan tvingas leva upp till en massa krav och förväntningar: Kan det bli annorlunda? - Och är det inte därför som majoriteten av medborgarna fortfarande tar kungen till sitt hjärta och är beredda att förlåta honom ett och annat snedsteg? På något sätt så förstår man hans stora sorg i livet: Att ständigt vara påpassad och bara under korta stunder kunna vara sig själv - om han nu lyckas hitta tillbaka till sitt rätta jag.

En annan historia är om det är droger inblandat i detta. Om t ex några av kungens vänner sysslat med en otillåten hantering på detta område och kungen haft det dåliga omdömet att se mellan fingrarna. Då - men först då - kommer monarkin att rubbas i sina grundvalar eftersom en kung i folks ögon åtminstlone måste framstå som oförvitlig. Om det sedan också kan bevisas att kungen har känt till sina vänners anlitande av kriminella element för att söka mörka vissa av sina egna förehavanden; då har vi också en konstitutionell kris.

I sammanhanget måste påminnas om det intrång som har skett i NK:s dator (14 GB). Hans arbetsmaterial (vari bl a ingick källmaterial till den dokumentär om kungavännernas maffiakontakter som SVT planerade) har försvunnit .

Den 26 juli började Fladen Film konfrontera människor med uppgifter om kungens kontakter med kriminella, och bara sex timmar senare kommer ett hotmail vari sägs att om inte projektet läggs ned så kommer man att läcka en massa material som man hittat i NK:s dator. I bilagor till mailet fanns en massa ljudfiler som bevis på intrånget.

AL fick ett usb-minne ”från dina vänner” som han gick med till polisen.
SÄPO bekräftar att man har materialet - men vägrar med hänvisning till grundlagen att lämna ut det.

NK har hotats och flera gånger tvingats byta adress.

Betr. de indicier som finns på att kungen känt till AL:s kontakter med DW/MS (kanske rentav initierat dessa i syfte att sondera terrängen?), är AL:s uttalanden:
Citat:
Ursprungligen postat av AL
Efter vårt möte på Kungsholmen så pratade jag med kungen på kvällen, och då berättade jag att du hade sagt att han, M, kunde tänka sig att dementera, och då ville han ha betalt för det. Du visste inte hur mycket, men du trodde att det var… trodde att det låg mellan 1 och 2 miljoner. /…/ …och att om han… vi betalade honom för en dementi så skulle han även se till att några av hans… källorna i boken, alltså de som är anonyma källor /…/ skulle de också dementera; det var vad paketet innehöll. Och då nämnde jag det här då för kungen; det har jag sagt till X också. Därför att sen gick det fan ta mig inte mer än en eller om det var två dagar, då ringde ju en gubbe upp mig från Rikskrim, va, då hade de lyssnat av statschefens telefon har jag utgått… det förstod jag sen efteråt – och frågade om vi var utsatta för utpressning. Då sa jag: Absolut inte; det är absolut ingenting sånt. Sen har jag inte hört ett ljud.
/.../
Det är ju väldigt värdefull information det du har kommit med; att du har berättat att hans agenda är att han har material och hans ambition är att sälja det; då vet man ju det.
AL säger att han tror att kungens telefon varit avlyssnad - och underförstått att Rikskrim hört vad han och kungen avhandlat. Men betydligt närmare till hands ligger att det är AL:s telefon som varit avlyssnad. - Enligt DW så ringde AL t o m upp kungen under ett av de pågående mötena.
Citera
2011-12-19, 17:52
Medlem
Citat:
På bandinspelningen påstår också Lettström att Rikskriminalen ska ha avlyssnat kungens telefon, en uppgift som Ternert reagerar starkt på.
– Det som är anmärkningsvärt är att det påstås på bandet att rikskriminalen har avlyssnat statschefen.

Source: http://www.expressen.se/nyheter/1.2640574/hovet-de-har-uppgifterna-har-funnits-med-tidigare-och-vi-har-kommenterat-tidigare

Vilket resonemang ligger bakom att kungen skulle ha blivit hemligt avlyssnad?
Är det praktiskt möjligt att genomföra en sådan avlyssning av statschefen?
Citera
2011-12-19, 18:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vilket resonemang ligger bakom att kungen skulle ha blivit hemligt avlyssnad?
Det AL sagt i samtal med DW:
https://www.flashback.org/sp34635519
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det praktiskt möjligt att genomföra en sådan avlyssning av statschefen?
Ja, med all säkerhet. - Men det är ju också möjligt (troligt) att DW:s resp. MS:s telefoner avlyssnats. - Eller varför inte hela kvartettens?
Citera
2011-12-19, 18:43
Moderator
Schlesiens avatar
Kl 17:18 idag presenterades i annan tråd vad som kan vara originalet till ansiktet i Expressens bild på Markovics strippsoffa.

https://www.flashback.org/sp34635240

http://img842.imageshack.us/img842/6907/knugen.jpg
Citera
2011-12-19, 18:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Schlesien skrev
2. Du har blandat ihop det med pockettidningen r (Stig Edling m. fl.) nummer 4 1977, eller rewrites av denna. Den publiceringen (om att UD sysslade med att sexualserva Knug Tjabo) har nämnts på Flashback och av andra under det senaste året.

Scoop har plockat fram Pockettidningen r:s artikel om PorrPungen från 1977:

"Sena vanor

– Kungen hade otroligt sena vanor. Han höll ofta på till tre och fyra på nätterna, säger en av de svenska reportrar som följde kungen under hans vistelse i USA.

– Jag kollade med den Säpoagent som ständigt var i hälarna på kungen. Hans övertid var alldeles otrolig. Säpoagenten fick jobba praktiskt taget dygnet runt.

Men även den statsanställde ”butlern” tvingades jobba hårt. Frampå småtimmarna – sedan det officiella programmet var avklarat – började kung Carl Gustaf längta efter kvinnligt sällskap. Den av regeringen utsedde ”butlern” fick i uppdrag att försöka skaffa kungen unga damer som var tillräckligt pålitliga att ta upp på rummet så sent på natten.

”Butlern” hade ett rent helvete. För utanför kungens hotell stod alltid Expressens kungareporter eller någon annan reporter och vaktade. I hopp om att fånga något sensationellt. Det var till stort förtret för ”butlern”. Han tvingades så fiffigt som möjligt att försöka smuggla in damerna utan att den vaktande press- sen skulle upptäcka det. Dom togs in via garage och kök, genom reservutgångar och över tak. Lyckligtvis blev ”butlern” och hans medhavda damer aldrig upptäckta.

Han hade en sagolik tur. För det var inte bara en gång han tvingades ge sig ut att söka rätt på tjejer åt kungen. Det uppdraget fick han var och varannan kväll. Det hände att han fick ringa upp flickan i fråga klockan tre på natten och meddela: ”Kung Carl Gustaf önskar träffa dig. Kan du komma till hans hotell?” Hon hämta- des med bil och smusslades alltså in till kungen.

Osäkert om kungen betalade

I ärlighetens namn måste det medges att det inte går att styrka om kungen betalade eller inte. Men frågan kvarstår: Är det fråga om prostitution eller inte? Flickorna kanske ställde upp gratis, och i så fall säkert för att en svensk kung i Amerika uppfattas som en alldeles speciell attraktion.

Det måste vara hur det vill med det. Intressantare är utrikes- förvaltningens roll i sammanhanget. Det måste väl ändå anses lite stötande att en UD-tjänsteman – anställd av staten och betald av skattepengar – tvingas biräcka med tjänster av det här slaget. Å andra sidan är det förstås inte märkvärdigare än att UD bjuder utländska statschefer och höga tjänstemän på svenska flickor när dom är i Sverige.

Moder Svea har tydligen blivit en riktig storhallick."

Stig Edling säger i en intervju i Scoop angående om dom var rädda för att hovet skulle stämma dom:

"Hur fick du reda på historien om kungen?
- UD hörde av sig till mig. Min källa på utrikesdepartementet sa att de ”var trötta på att fixa horor till kungen var han än var”. Genom att det kom ut hoppades det att det skulle ta slut.
Hur reagerade kungen och hovet på publiceringen?
- Det var locket på. Dom sa ingenting. Det stormade under en vecka, men ingen gick ut och tog någon debatt. Det gjorde inte vi heller. Vi nöjde oss med att publicera och dessutom var kungen inte alls huvudnumret i tidningen.
Var ni rädda för att hovet skulle stämma er?
- Nej, egentligen inte. Men vi var förberedda. Om hovet hade stämt oss hade folk på UD lovat att träda fram och bekräfta historien."

http://scoop.fgj.se/default.aspx?tabid=256&Itemid=821
Citera
2011-12-19, 18:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
letsdoit skrev
En annan historia är om det är droger inblandat i detta. Om t ex några av kungens vänner sysslat med en otillåten hantering på detta område och kungen haft det dåliga omdömet att se mellan fingrarna. Då - men först då - kommer monarkin att rubbas i sina grundvalar eftersom en kung i folks ögon åtminstlone måste framstå som oförvitlig. Om det sedan också kan bevisas att kungen har känt till sina vänners anlitande av kriminella element för att söka mörka vissa av sina egna förehavanden; då har vi också en konstitutionell kris.

Gods angel säger ju i en intervju att han har bilder på knullkungens kompisar när dom använder droger.

Jag kan riktigt se det framför mig: En djupt solbränd Lettström med färgat hår och vitpudrad näsa.

Det kanske är därför Lettström har varit så angelägen om att få tag på bilderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in