2011-09-27, 20:35
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Alla sex socialdemokratiska ledamöter i riksdagens konstitutionsutskott kräver nu en
översyn av hur kungahusets apanage ska redovisas.

- Syftet är att slå vakt om det svenska statsskicket så att det håller ett högt förtroende,
så att det finns respekt hos svenska folket för hur statsskicket fungerar.
Det tror vi att vi når genom ökad transparens och en ökad redovisning,
säger Österberg (S)
gruppledare i konstitutionsutskottet.
...

Fast det hjälper inte när försvarets officierare används som passuper åt Hovnarren. Gratis för hovet men svindyrt för oss skattebetalare. Fast om vi nu har dessa personer som nedlåter sig till att hålla plånboken åt honom, så kanske vi kan undvara dem?
Citera
2011-09-29, 00:49
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Fast det hjälper inte när försvarets officierare används som passuper åt Hovnarren. Gratis för hovet men svindyrt för oss skattebetalare. Fast om vi nu har dessa personer som nedlåter sig till att hålla plånboken åt honom, så kanske vi kan undvara dem?

Nej, de behövs ju för att hålla blommor, plånböcker etc, vem ska annars göra det?
Citera
2011-09-29, 07:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Nej, de behövs ju för att hålla blommor, plånböcker etc, vem ska annars göra det?

Må så vara knugliga varken kan eller behöver hålla reda på sina personliga tillhörigheter. Vid något tillfälle bar Hakan någon handväska på någon teaterföreställning, varvid hon prompt glömde den någonstans, och lika prompt skickade iväg en av sina personliga assistenter för att hämta den.

En annan anekdot kommer från Kungaboken, där Knugen som en självklarhet lät sin adjutant skala hans räkor och gjorde en liten fin smörgås åt honom. Allt till beskådande till de andra gästerna lätta förvåning.

Jag menar snarare att dessa adjutanter som verkar göra allt förutom att torka de knugliga i stjärten, är sådana vi kan undvara i försvaret.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-09-29 kl. 07:55.
Citera
2011-09-29, 09:46
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Må så vara knugliga varken kan eller behöver hålla reda på sina personliga tillhörigheter. Vid något tillfälle bar Hakan någon handväska på någon teaterföreställning, varvid hon prompt glömde den någonstans, och lika prompt skickade iväg en av sina personliga assistenter för att hämta den.

En annan anekdot kommer från Kungaboken, där Knugen som en självklarhet lät sin adjutant skala hans räkor och gjorde en liten fin smörgås åt honom. Allt till beskådande till de andra gästerna lätta förvåning.

Jag menar snarare att dessa adjutanter som verkar göra allt förutom att torka de knugliga i stjärten, är sådana vi kan undvara i försvaret.

Jag skulle inte vara alltför säker på att inte torkningstjänst ingår
Citera
2011-09-29, 10:43
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Jag skulle inte vara alltför säker på att inte torkningstjänst ingår
Det är lart att den tjänsten är inkluderad. Hur skulle Knugen annars klara sig?
Citera
2011-09-29, 16:10
Bannlyst
vad hände med det gigantiska tumultet angående ngn bild på kungen besökandes porrklubb eller nåt?
Citera
2011-09-30, 20:26
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaparKnas
vad hände med det gigantiska tumultet angående ngn bild på kungen besökandes porrklubb eller nåt?

Verkar ha varit mera snack än verkstad.
Citera
2011-09-30, 20:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Verkar ha varit mera snack än verkstad.

Om det verkligen inte är så att bilden ligger begravd någonstans efter polisingripandet.
Citera
2011-10-03, 09:28
Medlem
Den här filen lär vara skickad till chefredaktören för Bild Zeitung, enligt en bild jag hittade. Jag körde Google Translate på texten och det verkar som om de skall betala pengar för en film som är länkad.

Det ligger verkligen en film på länken med strippor, gubbar och någon som ser ut som kungen.

Här är dumpen och här är länken:

https://rcpt.yousendit.com/1242557916/b91745573fb970fed609f2ed25c66971

http://imageshack.us/photo/my-images/338/bigfishhack.jpg/
Citera
2011-10-03, 10:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerzone2011
Den här filen lär vara skickad till chefredaktören för Bild Zeitung, enligt en bild jag hittade. Jag körde Google Translate på texten och det verkar som om de skall betala pengar för en film som är länkad.

Det ligger verkligen en film på länken med strippor, gubbar och någon som ser ut som kungen.

Här är dumpen och här är länken:

https://rcpt.yousendit.com/1242557916/b91745573fb970fed609f2ed25c66971

http://imageshack.us/photo/my-images/338/bigfishhack.jpg/

Har kungen på sin jägarreflex när han får en lapdance?
Citera
2011-10-03, 15:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
På Expressens framsida står det att Knugen hyllar Saudi Arabiens diktatur. Någon som läst?

Här hittade jag lite.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2579446/kungen-hyllar-saudiarabiens-diktator

Knugen iväg och delar ut en scoutmedalj. Tramsnivån har hackat sig ytterligare ett snäpp upp i knugahuset. Om Sverige nu ska skicka dit någon diplomatisk delegation, vilket jag absolut tycker vi ska göra, ser vi här problemet med att skicka en lallande idiot. Han varken kan eller får begripa särskilt mycket av det han är satt till att göra, och då kan det inte heller bli några rimliga resultat. Antingen medaljutdelning, kritik på säljaktsnivå med påföljande diplomatiska problem. Jag är inte idol till Carl Bildt, men nog skulle det hör besöket ha blivit både seriösare och mer värdigt än att skicka dit vår Hovnarr?

Apropå frågan om det är rimligt att Knugen åker dit.
"– Kungen har inte egna diplomatiska förbindelser. Han har samma förbindelser som Sveriges regering bestämmer och Sverige har diplomatiska förbindelser med Saudiarabien, säger Bertil Ternert."
Till skillnad från när han åkte till Brunei och ställde till med skandal. Det var en privatresa.

Några skarpa kommentarer till artikeln noterar det orimliga i att regeringen hanterar scouteriet. Alldeles oavsett Ternerts hysteriska försäkringar. Eller sitter Reinfeldt och Bildt och funderar på den saudiske knugen ska få Gröngölingsmedaljen av åttonde storleken, eller om han ska få nöja sig med femte för han är diktator?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-10-03 kl. 16:08.
Citera
2011-10-03, 15:19
Medlem
Citat:
På Expressens framsida står det att Knugen hyllar Saudi Arabiens diktatur. Någon som läst?

för en mer neutral artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in