2011-07-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Den nuvarande talmannen Per Westerberg kan läsa, tala, är utbildad samt har även en egen förmögenhet på cirka 120 miljoner (störst i hela riksdagen tror jag).

Han kan inte bara tala och läsa han klarar också att försörja sig själv utan apanage med den förmögenheten.
Citera
2011-07-04, 21:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Den nuvarande talmannen Per Westerberg kan läsa, tala, är utbildad samt har även en egen förmögenhet på cirka 120 miljoner (störst i hela riksdagen tror jag).

Utbildad kanske Knugen inte är, men läsa har han lärt sig på gamla dar. Och försummar inte att bevisa det varenda gång han ska hålla tal.
Citera
2011-07-04, 22:17
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Undrar när statsministern ska sätta ner foten och säga "Jag förbjuder hela familjen att lämna Sverige. Någon av du el dina barn måste vara kvar i Sverige oavsett hur kul franska rivieran är."

Lär inte hända. statsministern är rank 6 efter knugafamiljen och talmannen, kan inte ta honom i örat. För övrigt har det hänt att Ciggen vickat som statschef flera ggr bl.a 2007 (googla så får ni se)... Må då säga att talmannen verkar betydligt mera lämplig.
Citera
2011-07-04, 22:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
MrsMagoo och JagHarEnLiten får ta sina personliga problem i PM, icke i tråden.

/Mod

Jag sänker mitt huvud i skam. Jag ska försöka att inte dras iväg i dylik polemik i fortsättningen.

Hursomhelst, tillbaka till ämnet. Värdet av knugahuset räknas ofta i antal spaltmeter det genererar, och hur mycket motsvarande annonsvärde det ger. Tidigare undrade jag lite hur mycket negativt värde Han Majonäs kröning till Knullkungen det mediala debaklet kan tänkas kosta. Något som rojalister inte gärna räknar på, utan helst räknar in sådant som bröllop på pluskontot. Man är alltså ytterst selektiv när det gäller intäkten.

Jag undrar lite hur båtturen på Rivieran ska bokföras? Det gav väl i alla fall någon meter eller två, vilket väl motsvarar samma antal miljoner, på ett ungefär sådär i alla fall. Rojalister, förutom de som är mer hardcore, tycker väl att det är trevligt. Egentligen är det förstås bara en klassisk publicity stunt, men alltså något som ska räknas in i den "positiva marknadsföringen av Sverige".
Citera
2011-07-05, 06:05
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag undrar lite hur båtturen på Rivieran ska bokföras? Det gav väl i alla fall någon meter eller två, vilket väl motsvarar samma antal miljoner, på ett ungefär sådär i alla fall. Rojalister, förutom de som är mer hardcore, tycker väl att det är trevligt. Egentligen är det förstås bara en klassisk publicity stunt, men alltså något som ska räknas in i den "positiva marknadsföringen av Sverige".

Ja, båtturen med Utviket räknar de säkert som positiv PR. Tanterna Agda och Hjördis på ålderdomshemmet i Ödeshög pratar ivrigt om det över en kopp kaffe vilken tur Gaffeln har som hittat en så söt och trevlig tjej!
Citera
2011-07-05, 13:37
Medlem
Aftonbladet TV kl 16.00 idag (tisdag) från Rosevinsdalen

Debatt med Alex Schulman: Kungen – löjligt drev eller riktig bevakning?

Gäster: Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör, Fredrik Lundberg, samhällschef på TV4, Roger Lundgren, hovexpert, Bertil Ternert, hovets informationschef och Ewa Lundin, chef för Gomorron Sverige.
Citera
2011-07-05, 13:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa

Gäster: Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör, Fredrik Lundberg, samhällschef på TV4, Roger Lundgren, hovexpert, Bertil Ternert, hovets informationschef och Ewa Lundin, chef för Gomorron Sverige.

Ska bänka mig och se om man slaktar Helin lika bra som igår.'
Drevet i Sverige börjar kännas som man bör se över journalisternas utbildningar.

Men vänta lite en del har ju inga utbildningar.
Citera
2011-07-05, 14:09
Medlem
Citat:

Tack!
Suveränt att du håller oss i tråden uppdaterade.
Citera
2011-07-05, 20:46
Medlem
Adjudants avatar
Citat:

Någon som såg/hörde och kan berätta för oss som missade?
Citera
2011-07-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ja, båtturen med Utviket räknar de säkert som positiv PR. Tanterna Agda och Hjördis på ålderdomshemmet i Ödeshög pratar ivrigt om det över en kopp kaffe vilken tur Gaffeln har som hittat en så söt och trevlig tjej!

Är det inte helt otroligt denna axis of evil, kungahuset, pensionärerna & storfinanasen!
Citera
2011-07-05, 21:02
Medlem
Bertil Ternert, hovets presschef, talade om svårigheterna kring att behöva förhålla sig till anonyma källor hela tiden – och fick mothugg av hovreportern Daniel Nyhlén som svarade med att tala om att arbetet som hovreporter är en av de svåraste som finns, eftersom man har en enda familj att skriva om och den familjen inte vill säga någonting.

Artikeln är licensierad under Creative Commons 2.5 och berörs därmed ej av regel 0.08.

/Mod
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-07-05 kl. 23:56.
Citera
2011-07-06, 04:47
Medlem
Citat:
Någon som såg/hörde och kan berätta för oss som missade?

Ljud och bild försvann. Ny sändning planerad enligt redaktören Maria Lindevall i Aftonbladet TV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in