2011-07-04, 09:30
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Riksdagens talman (Per Westerberg) blir då tillfällig statschef.
Tackar!

Frågade av ren nyfikenhet utan baktanke, men om det nu fungerar med talmannen som tf Statschef, så kan han för min del gärna vara ordinarie Statschef.
Citera
2011-07-04, 09:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
MrsMagoo och JagHarEnLiten får ta sina personliga problem i PM, icke i tråden.

/Mod
Citera
2011-07-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Gud va stilig vår kung va på bröllopet i Monaco.
Och vilket festhumör han verkade vara på.
Förmodligen är det festligheter i flera dagar och massor av vackra damer och herrar att svänga runt med och slå klackarna i taket. Hoppas hela familjen har toppenkul i Monaco.
Äter gott dricker gott och har trevligt.

Ironi ..?
Citera
2011-07-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Tackar!

Frågade av ren nyfikenhet utan baktanke, men om det nu fungerar med talmannen som tf Statschef, så kan han för min del gärna vara ordinarie Statschef.

Bravissimo!
Delar helt din uppfattning. I kölvattnet av talmannens inhopp som tf eller permanent statschef skulle vi skattebetalare slippa betala för allt lull lull, saxklippande och Royal Bimbo vovvar (trots att jag är hundälskare)
Som ska flaxas hit och dit i jetmaskiner över pölen...och Her Royal Bimbo, som har en diffus tjänst i New York.kaffekokning ej att förakta...dock lite väl dyrbart för att representera oss uppe i det kalla Sverige.
Vi svenskar anses rent allmänt ute i världen, som menlösa. Det anses att vi finner oss i alla galna lagar och förordningar. Vi knyter näven
i byxfickan och svär...men aldrig att vi ger uttryck för det som t ex latinarna, som går man ur huse och DEMONSTRERAR för att uppnå en förändring.
Citera
2011-07-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Gud va stilig vår kung va på bröllopet i Monaco.
Och vilket festhumör han verkade vara på.
Förmodligen är det festligheter i flera dagar och massor av vackra damer och herrar att svänga runt med och slå klackarna i taket. Hoppas hela familjen har toppenkul i Monaco.
Äter gott dricker gott och har trevligt.

Lilla stumpan,
Vi är säkert många, som tyckte att det var en vacker inramning för ett sjaskigt patrask...helt vanliga, som du och jag (som du framhöll)med fel och brister. En nära vän råkar vara en av Alberts älskare...just det inte älskarinnor. Se'n har du storyn...never ending om vår urvattnade kungafamilj, som ter sig alltmer och mer dråplig. Nakenbrud endast iförd en orm etc.
Vi som inte delar din uppfattning delar du genast in i kategorin rödvinsvänster och slaskprask. Jag måste tyvärr göra dig besviken...jag är moderat, men trots min belastning en smula mer klarsynt än du MrsMagoo.
Citera
2011-07-04, 19:49
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbbrn
Bravissimo!
Delar helt din uppfattning. I kölvattnet av talmannens inhopp som tf eller permanent statschef skulle vi skattebetalare slippa betala för allt lull lull, saxklippande och Royal Bimbo vovvar (trots att jag är hundälskare)
Som ska flaxas hit och dit i jetmaskiner över pölen...och Her Royal Bimbo, som har en diffus tjänst i New York.kaffekokning ej att förakta...dock lite väl dyrbart för att representera oss uppe i det kalla Sverige.
Vi svenskar anses rent allmänt ute i världen, som menlösa. Det anses att vi finner oss i alla galna lagar och förordningar. Vi knyter näven
i byxfickan och svär...men aldrig att vi ger uttryck för det som t ex latinarna, som går man ur huse och DEMONSTRERAR för att uppnå en förändring.
Rojalisternas främsta argument är att Sverige får PR som är värd mer än vad driften av Hovstaterna kostar. Jag köper inte det argumentet för då hade givetvis alla länder utnämnt en kung på studs.

Att systemet är förlegat inser man om man funderar på sannolikheten att till exempel Tyskland skulle utnämna en person som statschef, göra honom/henne med familj till mer värda än gemene man, betala alla deras utgifter, han/hon får vara statschef till döddagar (oavsett ålder och senilitet) och dessutom bestämma att statschefens förstfödda (oavsett lämplighet) skall bli ny statschef när farsan/morsan trillar av pinnen.

Kungar och prinsessor hör hemma i sagornas värld, inte i 2000-talet, så det är dags att pensionera Carl-Gustaf och låta gymägarens fru börja jobba i receptionen.
Citera
2011-07-04, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du menar om Sverige hamnar i nöd, det blir krig, härdsmälta i Forsmark eller något? Ja, Knugen reagerade och regerade kraftfullt när Palme blev skjuten, och styrde med fast hand när Igor kom på besök i ubåt. Vad gör det för skillnad för Sverige om Hovnarren sitter och kurar på Drottningholm, kör båt i Medelhavet, Porsche på Mantorp eller går på bordell i Atlanta?

Det skulle vara avsevärt bättre för Sverige om vikarierande statschef - dvs talmannen - företrädde Sverige i en kris än Hovnarren. Talmannen kan väl t ex läsa?
Citera
2011-07-04, 20:20
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det skulle vara avsevärt bättre för Sverige om vikarierande statschef - dvs talmannen - företrädde Sverige i en kris än Hovnarren. Talmannen kan väl t ex läsa?

Den nuvarande talmannen Per Westerberg kan läsa, tala, är utbildad samt har även en egen förmögenhet på cirka 120 miljoner (störst i hela riksdagen tror jag).
Citera
2011-07-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Nu ska ni få se ett exempel på hycklande mörkläggning hos Svenska World Scout Foundation.

World Scout Foundation är en stiftelse som stöder Scouternas verksamhet och förvaltar cirka 400 miljoner kronor i sina fonder. Avkastningen på kapitalet används främst till stöd för scoutrörelsens etablering och expansion i fattiga delar av världen. I Sverige stöder man ledarskapsutbildningen "Värdebaserat ledarskap" samt Världsscoutlägret (World Scout Jamboree) med 38 000 barn och ungdomar i Kristianstad i augusti 2011. HM Konung Carl XVI Gustaf är hedersordförande hos Svenska World Scout Foundation.

Den 1 april i år beslutar HM Konung Carl XVI Gustaf m.fl. att välja en ny styrelse för Svenska World Scout Foundation.

Till ny styrelse valdes:

Anders Lettström (Sköldnora Förvaltnings AB)
Mats Dellham (Askus AB)
Maths Malmström (Sparbanken 1826)
Fredrik Gottlieb (Garantum)
Per Edholm (Generalkonsul)

Uppgifterna ovan publicerades i början på april i år och fanns tillgängliga t.o.m. i lördags den 14 maj på Svenska World Scout Foundations hemsida. Av någon outgrundlig anledning har "vissa uppgifter" försvunnit från hemsidan angående den nya styrelsen under denna vecka. Vad kan det bero på? Svar: Hyckleri!

Beviset har ni här. Thank God for Google Webcache!

Se http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Pw04PUZm4TIJ:www.scout.se/index.php%3Foption%3Dcom_content%26view%3Darticle% 26id%3D11101:arsmoete-genomfoert-i-svenska-world-s cout-foundation%26catid%3D1072ressmeddelanden%26Itemi d%3D716+lettstr%C3%B6m+scout&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl =se&source=www.google.se

och

http://www.scout.se/index.php?option=com_content&view=article&id=11101 :arsmoete-genomfoert-i-svenska-world-scout-foundation&catid=1072ressmeddelanden&Itemid=716

Jag är trög menar du att de tagit bort ordet scout vid två tillfällen?
Citera
2011-07-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Jag är trög menar du att de tagit bort ordet scout vid två tillfällen?

Nu har den cachade versionen också ändrats. Från början fanns Anders Lettströms m.fl.:s namn med på webbsidan. Raderarmaffian har varit framme. Undrar varför?
Citera
2011-07-04, 20:45
Avslutad
Citat:
Den nuvarande talmannen Per Westerberg kan läsa, tala, är utbildad samt har även en egen förmögenhet på cirka 120 miljoner (störst i hela riksdagen tror jag).

Vilket lyft det vore ha en person som både kan tala och läsa som företrädare för Sverige.
Citera
2011-07-04, 20:49
Medlem
Citat:

Och han gillar Sagan om Ringenfilmerna. Frun ser ut som Gollum. Undrar när statsministern ska sätta ner foten och säga "Jag förbjuder hela familjen att lämna Sverige. Någon av du el dina barn måste vara kvar i Sverige oavsett hur kul franska rivieran är."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in