Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Som jag har sagt tidigare den 22/5:
Kan i förväg upplysa om att det är kungen tillsammans med fem herrar, samt ett par livvakter som står och tittar på en lättklädd kvinna som helt naken dansar runt en strippstång. Hela bilden är så pass graverande och miljö tydlig samt vad herrarna på bilden inklusive kungen håller på med situationen är uppenbar.
Så
om det finns (äkta) bilder, så är det på Kungen när han tittar på en "lättklädd" dansshow ?
Skall vi nu börja avrätta 99% av den manliga befolkningen i media ?
Jag har varit på strippklubb och sett "lättklädda" dansshower, skall jag avrättas i media om jag blir en offentlig person ?
Oavsett vad man tycker om monarkin, kan någon på fullt allvar tycka att det AB nu gör är rättfärdigad journalistik ?
Drösvis med artiklar, inga bevis, en gammal avdankad jugge-gangster som källa - som skall prestera sina bevis på en betalsajt lagom till hans bok kommer ut, en bok skriven av samma författare som startade detta dravvel.
För att göra saken ännu bättre. Aftonbladet tillhandahåller lägligt en länk till var man kan köpa författarinnans bok.
Aftonbladet orsakade ett drev utan dess like mot Littorin, utan att presentera en endaste "källa".
Nu väljer man en f.d juggemaffia, och hoppar på drevet omgående.
Om kungen snortat kokain, betalat för sex, idkat pedofili eller vad tusan som helst, fine. Granska han då. Men det som nu pågår är fan mig utom all rimlighet. Det skulle t.om jag tycka om en (VP) eller (S) medlem var utsatt för.
Att vara otrogen är inte kriminellt, det är en sak mellan han och drottningen. Att gå på strippklubb är inte olagligt, så till vida den svenska lagstiftningen genomgått dramatiska ändringar sen jag lämnade sverige.
Journalistik innebär att ta reda på fakta, publicera just
fakta. Inte vänta på att en girig jugge-maffia med kommande bok skall färdigställa en betalsajt.
Hur mycket av dylik granskning kan journalisterna, och dess ivriga anhängare, klara av ?
Det är helt ok att man ogillar Kungen, monarkin och allt därtill. Men för den sakens skull kan det finnas lite balans. Nästa person att bli medialt slaktad kan vara just någon du gillar, sympatiserar med, eller du själv ?