2008-10-17, 14:56
  #625
Medlem
kultingens avatar
Blir intressantare och mer försåtligt om man byter ut "vargstammen" mot "kungafamiljen", har hört att de förökar sig ute på Drottningholm för tillfället...
Citera
2008-10-17, 14:57
  #626
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var kungen full när han pratade om vargen?
http://www.newsmill.se/artikel/2008/10/17/var-kungen-full-nar-han-pratade-om-vargen

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=841190
Han behöver väl inte vara full för att grodorna skall hoppa ur munnen på honom så fort han öppnar den; han är ju inte direkt känd för sin tankekapacitet. Resultatet av århundraden av kunglig europeisk inavel.
Citera
2008-10-17, 15:03
  #627
Medlem
Autobahn76s avatar
Han är ju så underbart väck!

Hörde i bakgrunden på tvn igår:
- "Ja ha uh hmm Carl Filip han sköt en älg ja.... trevligt ja... ööh var det idag eller igår ?
Någon som vet vart man kan se inslaget igen ?

edit: hittade klippet här:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1281301&lid=puff_1281938&l pos=extra_0
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2008-10-17 kl. 15:08.
Citera
2008-10-17, 15:16
  #628
Medlem
Ja kungen behöver ju ingen tillåtelse, han får ju göra vad han vill så ;P
Citera
2008-10-17, 15:16
  #629
Bannlyst
Ja han är för härlig "2 nu och så är det 7 nästa år" "träffar sin partner i skogen" Leve kungen Hurra hurra hurra
Citera
2008-10-17, 15:17
  #630
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
han har ju rätt dessutom. tror han är mer insatt i den frågan än dom flesta...

Nej han har fel (fast den diskussionen hör inte hemma här) och mitt intryck är att han inte är ordentligt insatt i någonting. Säkert en trevlig gubbe privat men inte en man som ska stå i rampljuset.
Och full tror jag inte han var, i så fall verkar han ju vara det jämt.
Citera
2008-10-17, 15:20
  #631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Han är ju så underbart väck!

Hörde i bakgrunden på tvn igår:
- "Ja ha uh hmm Carl Filip han sköt en älg ja.... trevligt ja... ööh var det idag eller igår ?
Någon som vet vart man kan se inslaget igen ?

edit: hittade klippet här:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1281301&lid=puff_1281938&l pos=extra_0

Kungens kommentar påminner om dennes reaktion när Gert Fylking intervjuade honom på en fest (åt "Ikväll:Robert Aschberg" på TV3) där han tjuvrökte...
Citera
2008-10-17, 15:22
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Nej han har fel (fast den diskussionen hör inte hemma här) och mitt intryck är att han inte är ordentligt insatt i någonting. Säkert en trevlig gubbe privat men inte en man som ska stå i rampljuset.
Snackar om vår kung här...
Citera
2008-10-17, 15:26
  #633
Bannlyst
Fan vad jag och farsan garvade, han verkade ju helt pårökt...
Citera
2008-10-17, 15:28
  #634
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeWK!
Ja kungen behöver ju ingen tillåtelse, han får ju göra vad han vill så ;P

Kungen får inte lägga sig i politik (1971)! Han får överhuvudtaget inte yttra sig om ngt som ens kan lukta politik. Och vargar är en infekterad politisk fråga.
Kommer ni ihåg när han yttrade sig om Norska sälar?
Han är helt enkelt för dum, för att fatta tror jag.
Citera
2008-10-17, 15:29
  #635
Medlem
Jag tycker det hela var riktigt pinsamt att se på. Enda anledningen att han ens kommenterade detta var ju att han inte skjutit en enda älg. Hoppas verkligen han var full, finns annars inget som ursäktar hans enormt enfaldiga uttalande!
Han anses ju verkligen vara en auktoritet inom viltvård!
Citera
2008-10-17, 15:31
  #636
Medlem
Bajsfacistens avatar
Konungen skall icke ha någon åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in