2011-05-05, 14:53
  #5953
Medlem
enannanamandas avatar
Personligen tyckte jag att den första delen i trilogin var okidoki, men sen blev det segare än segt...

Men jag undrar vad C-G brukar läsa för thrillers "Jag är inte glad eftersom Larssons böcker är hemska snarare än glädjefulla", säger kungen till tidningen...ganska ovanligt med glädjefulla thrillers

Jaja, Stieg L visste ju uppenbarligen i alla fall hur man skriver för att sälja stort ...hade han skrivit glädjefulla action/thrillers tvivlar jag på att det sålts särsk många ex Upplagorna är ju helt osannolika, nästan 50 millioner böcker sålda hittills!
Citera
2011-05-05, 17:35
  #5954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Bravo kungen. Hädangångne Stieg Larssons dussindeckare är den mest överreklamerade smörja som någonsin givits ut. Dessutom i massupplagor. Hyllade bortom alla proportioner.
Kan bara hålla med...vilken jävla västerbottnisk rappakalja.
Han skriver på svenska som tur är.
Har du hört en västerbottning prata.
Citera
2011-05-05, 17:58
  #5955
Medlem
Mogrens avatar
Kungen sågar Stieg Larsson läser man på dagens löpsedlar. Hur då undrar man. Kungen är ju knappast läskunnig och skulle någon ha läst högt för honom eller om han sett filmerna lär han knappast förstått något. Stieg Larssons böcker är oändligt mycket mer kända och har betytt mycket mer för vårt land i omvärden än det svenska kungahuset. Kungen borde nog sluta såga sin omvärld innan han sågar sig själv.
Citera
2011-05-05, 17:59
  #5956
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Kungen sågar Stieg Larsson läser man på dagens löpsedlar. Hur då undrar man. Kungen är ju knappast läskunnig och skulle någon ha läst högt för honom eller om han sett filmerna lär han knappast förstått något. Stieg Larssons böcker är oändligt mycket mer kända och har betytt mycket mer för vårt land i omvärden än det svenska kungahuset. Kungen borde nog sluta såga sin omvärld innan han sågar sig själv.

Jag visste inte att de kommit ut som talböcker.
Citera
2011-05-05, 18:44
  #5957
Moderator
Schlesiens avatar
Nyhetsvärdet är noll på vad kungen sagt i Polen om Stieg Larssons tre böcker. Soppa på en spik?

Tidningarna är pinsamma.
Citera
2011-05-05, 19:21
  #5958
Medlem
Walkers avatar
Synd att inte Jens Lapidus böcker blivit stora utomlands, hade varit kul om polackerna frågat om Snabba Cash.

I en viktig bihandling smyger sig en av huvudpersonerna in på en fest för utpekade kungavänner, 60+direktörer, näringslivsgubbar etc. tillsammans med unga prostituerade. Han smygtar bilder på dom och pressar gubbarna på pengar.

Om kungen ogillade Stieg Larsson kommer han knappast älska Lapidus böcker.
Citera
2011-05-05, 19:33
  #5959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Synd att inte Jens Lapidus böcker blivit stora utomlands, hade varit kul om polackerna frågat om Snabba Cash.

I en viktig bihandling smyger sig en av huvudpersonerna in på en fest för utpekade kungavänner, 60+direktörer, näringslivsgubbar etc. tillsammans med unga prostituerade. Han smygtar bilder på dom och pressar gubbarna på pengar.

Om kungen ogillade Stieg Larsson kommer han knappast älska Lapidus böcker.

Kom dock ihåg att kungen inte är läskunnig. Han kan bara vända bladen i boken. Jokern brukar däremot läsa högt för honom innan han ska sova. Finns Lapidus böcker som talbok?
Citera
2011-05-05, 19:38
  #5960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nyhetsvärdet är noll på vad kungen sagt i Polen om Stieg Larssons tre böcker. Soppa på en spik?

Tidningarna är pinsamma.

Ja. Det har verkligen inget nyhetsvärde att Sveriges konung och statschef sågar Sveriges bäst säljande deckarförfattare någonsin på ett av sina statsbesök. Inte minst med tanke på att statschefen inte ens är läskunnig. Nyhetsvärdet är verkligen noll.
Citera
2011-05-05, 19:40
  #5961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Kungen sågar Stieg Larsson läser man på dagens löpsedlar. Hur då undrar man. Kungen är ju knappast läskunnig och skulle någon ha läst högt för honom eller om han sett filmerna lär han knappast förstått något. Stieg Larssons böcker är oändligt mycket mer kända och har betytt mycket mer för vårt land i omvärden än det svenska kungahuset. Kungen borde nog sluta såga sin omvärld innan han sågar sig själv.

Japp! Jag tycker att han borde ägna sig åt att jaga älgrumpor på heltid istället.
Citera
2011-05-05, 19:45
  #5962
Medlem
Citat:
Kungen skrattar åt polska medier
I en intervju med en polsk tidning framstår det som om kungaparet "sågar" Stieg Larssons framgångsrika Millenium-triologi. Helt fel, menar hovet. För Expressen.se berättar Kungen att han tycker att Stieg Larssons böcker är "jättebra" - och skrattar åt uppståndelsen den polska intervjun har vållat. - Det är fantastiskt. Rörande, säger kungen och skrattar.
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.2426229/kungen-skrattar-at-polska-medier

Polsk riksdag...?
Citera
2011-05-05, 20:18
  #5963
Medlem
enannanamandas avatar
"....Rörande" alltid lika verbal den käre C-G! Så distinkt, klartänkt och välformulerad som C-G alltid är så kan jag verkligen inte förstå hur den polske journalisten kunde missförstå honom


"......Sen är det upp till var och en att förstå vad jag menar."
__________________
Senast redigerad av enannanamanda 2011-05-05 kl. 20:26.
Citera
2011-05-05, 23:39
  #5964
Avslutad
http://www.expressen.se/nyheter/1.2426229/kungen-skrattar-at-polska-medier

Citat:
- Jag har läst böckerna och tycker att de är jättebra. Jag har till polska journalister sagt att den sista boken var ganska otäck. Punkt, frågetecken, utropstecken. Sen är det upp till var och en att förstå vad jag menar.

Nu verkar det ha det slagit runt totalt för karln. Vad i helvete betyder "Punkt, frågetecken, utropstecken"??? Har han av misstag googlat på interpunktioner eller vad är det fråga om?

Nu är det på allvar dags att pensionera tokstollen, vi kan inte ha en sån här galning på tronen som löper amok utomlands och är totalt obegriplig! Det ringa värde för exporten som en kung möjligtvis kan ha raderar den här driftkuckun ut så fort han öppnar truten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in