2010-12-17, 16:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja, det är ett exempel på när Knugen ska hålla käften. Han har lärt sig hela livet att han ska hålla käften, och mer än hälften av tiden som kung. Han har fortfarande inte lärt sig att hålla käften!

Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
De gånger han inte håller käften hoppar det bara grodor ur käften.

Tvärtom, utmärkt att kungen tog till orda i sammanhang som detta. Han hade dessutom stort stöd av svenska folket. Att under vidriga omständigheter begå massmord på små oskyldiga sälungar borde alla ställa sig upp mot. Både kung och allmoge.

Dessutom var det en kupp av Olof Palme och hans vidriga ministär som satte munkavle på kungen beträffande politiska uttalanden. Protesten mot sälungsmassakrer är mer att betrakta som allmänmänsklig och inte politisk.
Citera
2010-12-17, 17:31
Medlem
Astenikers avatar
Det mest sannolika sägs i artikeln: norrmännen har börjat ogilla vår kung i år och det beror, föreslår man, på hans utomäktenskapliga affärer.
Citera
2010-12-17, 17:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tvärtom, utmärkt att kungen tog till orda i sammanhang som detta. Han hade dessutom stort stöd av svenska folket. Att under vidriga omständigheter begå massmord på små oskyldiga sälungar borde alla ställa sig upp mot. Både kung och allmoge.

Dessutom var det en kupp av Olof Palme och hans vidriga ministär som satte munkavle på kungen beträffande politiska uttalanden. Protesten mot sälungsmassakrer är mer att betrakta som allmänmänsklig och inte politisk.

Ska Hovnarren agera opolitisk samlande symbol räcker det inte med att han ungår att kallas Knullkungen. Han måste vara fullständigt politiskt neutral och stå över politiska dagsländor som säljakt, som bara är på tapeten som hett ämne under kanske ett årtionde. Trevligt för dig att du och Hovnarren delar intresset gulliga sälungar. Men vad tycker du om vargjakt? Knugen är ju för vargjakt, men vargar är ju gulliga de också.
Citera
2010-12-17, 17:52
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ska Hovnarren agera opolitisk samlande symbol räcker det inte med att han ungår att kallas Knullkungen. Han måste vara fullständigt politiskt neutral och stå över politiska dagsländor som säljakt, som bara är på tapeten som hett ämne under kanske ett årtionde. Trevligt för dig att du och Hovnarren delar intresset gulliga sälungar. Men vad tycker du om vargjakt? Knugen är ju för vargjakt, men vargar är ju gulliga de också.
Precis, och "gulliga" älgkalvar skjuter den fan oxå!!!! Snacka om dubbelmoral!!
Citera
2010-12-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Vad skulle du vilja hora var kare statschef saga? Att han haller med statsministern om att detta ar ett oacceptabelt beteende? Att det var en ungdomsrevolt och ett sjalvmord? Att vi maste minska utanforskapet, motarbeta morkerkrafter sadar i allmanhet och kanske "redda jobbena"? Att den islamistiska femte kolonnen ar det storsta hotet mot Europa sedan kalla krigets varsta dagar?

Jag tror att du har missuppfattat hur Sveriges statsskick fungerar. Tank till lite innan du spyr ut din galla nasta gang.
Lite läskigt att läsa när prickarna ttill våra härliga boksttäver fattas...vad skulle du vilja hora .

Vad är det jag har missat med hur vårt statsskick fungerar, menar du? Är inte kungen statschef? Det högsta hönset, landsfadern han som ska ena och samla vid kriser? Vad han säger har han experter som hjälper honom med, jag betackar mig från det. Den monarki vi har är som klippt och skuren för såådana här sittuationer. För mig är det en självklarhet att han ska framträda om han ska sitta kvar. Hovet var snabbt ute när det gällde thailand, redan samma dag eller dagen efter.
Citera
2010-12-17, 23:30
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Lite läskigt att läsa när prickarna ttill våra härliga boksttäver fattas...vad skulle du vilja hora .

Vad är det jag har missat med hur vårt statsskick fungerar, menar du? Är inte kungen statschef? Det högsta hönset, landsfadern han som ska ena och samla vid kriser? Vad han säger har han experter som hjälper honom med, jag betackar mig från det. Den monarki vi har är som klippt och skuren för såådana här sittuationer. För mig är det en självklarhet att han ska framträda om han ska sitta kvar. Hovet var snabbt ute när det gällde thailand, redan samma dag eller dagen efter.

(OT: Med viss risk for att ha fel forutsatter jag att vuxna manniskor kan lasa aven utan prickar.)

OnT: Det maste kravas en exceptionellt tjock skalle for att inte inse hur vingklippt kungen ar ifraga om yttranden som av den mest kansliga och halsstarrigt republikanska individ kan tolkas som inlagg i den politiska debatten. Om du mot formodan laste och drog intelligenta slutsatser av exemplen i min tidigare post sa bor du ha forstatt att det knappast finns utrymme for yttranden i denna fraga som ar bade icke-triviala = overhuvudtaget relevanta och samtidigt icke-politiska (dvs. sadana som HMK kan gora).
Citera
2010-12-18, 02:00
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
det knappast finns utrymme for yttranden i denna fraga som ar bade icke-triviala = overhuvudtaget relevanta och samtidigt icke-politiska (dvs. sadana som HMK kan gora).
Därför är kungen fullkomligt meningslös och kan kickas, så att han får bli den traktorförare han drömde om som tjugofemåring.
Citera
2010-12-18, 02:33
Medlem
Citat:
(OT: Med viss risk for att ha fel forutsatter jag att vuxna manniskor kan lasa aven utan prickar.)

OnT: Det maste kravas en exceptionellt tjock skalle for att inte inse hur vingklippt kungen ar ifraga om yttranden som av den mest kansliga och halsstarrigt republikanska individ kan tolkas som inlagg i den politiska debatten. Om du mot formodan laste och drog intelligenta slutsatser av exemplen i min tidigare post sa bor du ha forstatt att det knappast finns utrymme for yttranden i denna fraga som ar bade icke-triviala = overhuvudtaget relevanta och samtidigt icke-politiska (dvs. sadana som HMK kan gora).
Du kan ju dämpa din överlägsna attityd lite tycker jag. Sedan är det din tro du ger uttryck, för inte faktum. Nej kungen får inte ge uttryck för partipolitiska ideér eller förslag. Han får inte heller ta ställning för det utrikespolitiska arbetet, även då han är ordförande i utrikesministeret. Vad han däremot får göra är att vara "landsfader" i krissituationer, kliva fram och verka för Sverige i tiden. Detta har ingenting med politiska beslut eller politik överhuvudtaget att göra. Tycker du ska läsa på om Torekovöverenskommelsen och grundlagen en gång till, innan du ber mig tro på och göra intelligenta slutsatser utifrån dina tänkta påståenden.
Citera
2010-12-18, 12:46
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Precis, och "gulliga" älgkalvar skjuter den fan oxå!!!! Snacka om dubbelmoral!!
En imbecill jämförelse, älgstammen måste mycket noga kontrolleras om vi inte ska fördärva Sveriges överlägset viktigaste exportnäring - skogen. Jakten på varg avser att låsa vargstammen på nuvarande nivå för får-, ren- och andra kreaturshållare - något som de flesta utom miljöpartisterna på Södermalm begriper.

De självgoda norrmännen tålde helt enkelt inte att kungen sa precis det som hela den civiliserade världen anser om Norges vidriga jakt på sälungar, där dessa slås ihjäl under stort lidande.
Citera
2010-12-18, 19:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Du missar poängen. Med avsikt antar jag.

Problemet är att du på aldrig lyckats åstadkomma någon poäng i dina svammelinlägg. Endast en ständigt upprepad och uttjatad smutskastning av kungen och hans familj. Utan vare sig finess, intelligens eller relevans.
Citera
2010-12-18, 20:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Problemet är att du på aldrig lyckats åstadkomma någon poäng i dina svammelinlägg. Endast en ständigt upprepad och uttjatad smutskastning av kungen och hans familj. Utan vare sig finess, intelligens eller relevans.

Ska du också sänka dig till förolämpningens nivå. Det står dig naturligtvis fritt att tycka att jag varken har stil och finess, även om jag sen tidigare redan känner till att jag saknar intelligens och är svagbegåvad.

Vad jag försökte diskutera innan du avbröt med förolämpningen, var att Knugen ibland råkar uttala sig lite fel. En del tycker det väl är bra, ungefär som att en del i Brunei tyckte det var bra att Knugen hejade på deras statsskick, ungefär som när du hejar på när Knugen uttalar sig om säljakt.
Citera
2010-12-19, 00:35
Medlem
Grandiosos avatar
Låt det liderliga majestätet leva ifred med sina lustar, sina avancerade dryckesvanor och sin
svagbegåvning. Låt honom knulla runt bäst fan han vill. Det borde faktiskt vara en skyldighet för
alla kvinnliga medborgare i det här landet att lägga upp sig för höge vederbörande närhelst han så
önskar. Nån jävla ordning skall det väl vara.
Kungen är ju större än alla oss andra - fråga Johan T. Lindvall så får ni höra - med närmast Jesus-
liknande dimensioner. Vörda och högakta honom.
Alla excesser, alla klavertramp innebär bara att han anstränger sig till det yttersta för att
vidmakthålla traditionen från förr. Benranglet med förkärlek för att placera dyrgripen i tvåan på
särskilt tonårspojkar, efterföljande majestät plöjde däremot damer med den äran; Ja, det är mycket
att leva upp till. Han kan inte ha det lätt, vår käre KUNG.
Nu ska jag ta en jäger och be en stillsam bön om fortsatt hälsa och välgång hos vårt älskade
kungahus.
Gör sammalunda, belackare och rövslickare.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in