Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
MrsMagoo läs ditt egna inlägg en gång till om du besitter någon kunskap om forskning. Du kan väl inte på fullaste allvar mena, att om en annan person har skrivit om det ämne du forskar i, så kan du enbart läsa dennes källförteckningen och utgå från att texten sedan stämmer?
Dicks krönika är kritiserad av en hel del. Han bryr sig inte om källskyddet som existerar och ska värnas om inom journalistiken, vilket är författarnas profession. De har skrivit en biografi med en reporters ögon inte en avhandling.
Jag har ett förslag: det finns en biografi skriven av Roger Lundgren om prinsessan Sibylla läs den och återkom sedan. Några frågor du kan ha i åtanke under läsandets gång: finns källhänvisningar, vilka påståenden anser han vara sanna och med vilka belägg, vad undviker han att ta upp, du finner säker fler frågor under läsandets gång. Jag vill ha lika högljudd kritik om den svassande synen på Sibylla och nonchalansen gentemot den samlade kritiken mot henne. Han påstår också att hon hade en älskare vilka källor har han till det?
Var kan du hänvisa till kritik av Dick?
En källa kontrolleras alltid , är du med?
Den tar man med oavsett om den redan finns angiven , dessutom tar man med var man fått källan ifrån.
I boken saknas den delen att det borde stå flashbacks forum som källhänvisning, enormt oseriöst tilltag
Källskydd? Du måste skämta då vi talar om böcker som skrivs som biografier och självporträtt och eventuellt senare hamnar i svensk historia
Man kan ju inte ens presentera ett årtal eller var en del episoder ska ha varit
Det är solklart att man inte med dessa magra källor skriver en biografi om HMK, skvaller ska den heta i så fall
När det gäller trovärdigheten för skvallerjournalistik där den ena skvallerkärringen Rauscher stöttar sig på några kurser i ämnet så är det tyvärr så att källorna är totalt avsaknade då det gäller den här sk skandalboken om HMK
Hon och Meyer har stått för intervjuerna och undersökningarna.
Nej jag befattar mig inte med några andra skrivna böcker för att du anser detta
Jag är redan bevandrad i ämnet källor!!!!!!
Vad jag vet om forskning och källor kan du bara drömma om.