2005-11-15, 07:45
Medlem
Pastor Sulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

Bäste Pastor, någon liten antydan till substans kan man väl få begära i stället för alla dessa "jag-har-varit-med-på-massa-fester-med-kungen-och-hans-kompisar-och-nu-skall-ni-få-höra...". Gäsp.

Jag tycker nog att det har funnits mer än någon liten antydan till substans för den som orkar läsa igenom tråden i dess helhet.

Att säga "osant" till allt är ingenting annat än ren nihilism, och det för sannerligen inte diskussionen vidare. Varför skulle de som vet mer än genomsnittet besvära sig med att antyda något när allt sågas efter knävecken?
Citera
2005-11-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Att ni orkar...slår vad om att knugen är mer begåvad än 50% av inläggspostarna här...

Är apskelletet rojalist eller bara en vanlig motvallskärring?

Det är ju almänt känt att kungen har dyslexi (vilket av flashbacktrådarnas innehåll att döma inte är något större problem här). Dyslexi är så vitt jag förstår en utvecklingsstörning eller förståndshandikapp.

I övrigt har kungen aldrig visat sig vara varken bildad eller intelligent vid de ytterst få tillfällen som han yttrar något offentligen.
Citera
2005-11-15, 13:47
Medlem
Eckehomos avatar
blå & röd

Citat:
Ursprungligen postat av Penis
Jag har alltid ansett att kungahuset är Sveriges största skyddade verkstad, Elisabeth Tarras-Wahlberg är följaktigen någon slags mentalskötare som ideligen får gå in och räta upp allehanda misstag.

Monarkens barn fladdrar runt i utbildningssystemet på olika pseudoutbildningar som jag inte är säker på att de har tillräcklig begåvning för att klara av utan särbehandling.

Berätta om era erfarenheter av kungahuset och hjälp mig att rätta till min uppfattning om den är felaktig.

Nu blev det nästan otäckt. Tronarvingens svärfar gick just förbi. Cool snubbe btw. Ganska rött blod åxå om man så säger...
Citera
2005-11-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckehomo
Nu blev det nästan otäckt. Tronarvingens svärfar gick just förbi. Cool snubbe btw. Ganska rött blod åxå om man så säger...

Menar du gymkillens farsa? Vad kan du berätta om honom?
Citera
2005-11-16, 18:44
Medlem
akzs avatar
Jag kan undra hur kaxig och charmig jag hade vart om jag stått framför micken, som kung.

Hade jag svarat så korrekt som möjligt hade jag varit stel, tråkig och långt bort ifrån folket. Hade jag försökt vara lite charmigt alldaglig som kungen verkar försöka vara dömer alla ut mig som en jävla flummare som försöker pleasa så mycket som möjligt med alla vara trevlig. Han har det nog inte så lätt..

Jag gick i samma gymnasieklass som en dyslektiker och jag kunde fan aldrig ana att han hade det handikappet. Märkte aldrig ens av det.

Det som däremot e lite knepigt hos kungen är hur han associerar bort sig ofta.
exempelvis:

Journalist: - Hur var bilen att köra, Kungen?

- Bilen var väldigt fin, den var blå som himmelen. Ja, blå var även Silvias klänning som hon var mycket vacker i. Hon hade samma klänning då vi träffades första gången utanför Saint-Tropez där jag även har ett litet hus, Villa Mirage, som vi ofta bor i på somrarna. Madeleine brukar även låna det ganska ofta .... bla bla bla
Citera
2005-11-16, 21:16
Medlem
Måttligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akz
Det som däremot e lite knepigt hos kungen är hur han associerar bort sig ofta.
exempelvis:

Journalist: - Hur var bilen att köra, Kungen?

- Bilen var väldigt fin, den var blå som himmelen. Ja, blå var även Silvias klänning som hon var mycket vacker i. Hon hade samma klänning då vi träffades första gången utanför Saint-Tropez där jag även har ett litet hus, Villa Mirage, som vi ofta bor i på somrarna. Madeleine brukar även låna det ganska ofta .... bla bla bla

*Asg* Är du säker på att det inte är någon av P3:s parodier på kungen som du hört?
Eller har han verkligen sagt något i stil med det du skrev?
Citera
2005-11-17, 09:23
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Övertyga 50+-tanterna om detta! Exportindustrin verkar redan ha begripit. Dra in apanaget. Privatisera kungahuset och låt dem som vill bekosta tramset. Sedan lär väl företeelsen självdö, när det nu inte har fungerat fullt ut genom inavel.

Öööh??? Om det är några som vill ha kvar kungahuset så är det väl exportindustrin. Så mycket PR som kungahuset gör på alla sälj-resor. Kungen har visst hundratals resdagar om året då han agerar dörröppnare åt Ericsson, Electrolux, Volvo osv.

I slutändan handlar det om följande: Vill ni att det ska gå bra för våra storföretag även i framtiden eller vill ni det inte?

Man kan tycka vad man vill om kungahuset, men det är fakta att kungen har rott iland en hel del affärer som de aldrig skulle vara i närheten utan hans närvaro. Resan till Brunei där Ericsson tecknade ett fett avtal gjordes enbart på grund av kungens bekantskap med landets regeringschef.
Citera
2005-11-17, 12:39
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm

Man kan tycka vad man vill om kungahuset, men det är fakta att kungen har rott iland en hel del affärer som de aldrig skulle vara i närheten utan hans närvaro. Resan till Brunei där Ericsson tecknade ett fett avtal gjordes enbart på grund av kungens bekantskap med landets regeringschef.

Och det hade ingen betydelse att Ericsson hade de bästa produkterna eller det bästa priset? Var affären helt avhängig HMK:s närvaro måste jag tillstå att Brunei gjorde en dålig affär om syftet bara var att sultanen skulle göra en deal med sin nordiske polare... Luktar nästan mygel i min öron... ;-) men det är bruneiernas problem.

Tack för ordet!
Citera
2005-11-18, 18:51
Medlem
akzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Måttlig
*Asg* Är du säker på att det inte är någon av P3:s parodier på kungen som du hört?
Eller har han verkligen sagt något i stil med det du skrev?

Han gör det ofta, det är därför de driver de skämten. vet inte vad den psykologiska termen kallas men när vi läste om just såna associationer i psykologin på gymnasiet var det ett av symptomen på schizofreni.
Citera
2005-11-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkus
Antar att nån annan också har hört rykten om kungen, och hans affärer, t.ex. med Lindmarker ...
Då var det väl klart då?

Citat:
Mest jubel fick TV4:s nyhetsankare Anna Lindmarker när hon sjöng om kung Carl Gustafs snopp och pung.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=479013

(För övrigt blev jag nyligen av med min ena njure på min utlandsresa)
Citera
2005-11-30, 11:37
Medlem
Nulles avatar
Skönt att höra att Lindmarker inte längre "tar mycket illa vid sig" av ryktet. Kan ju bero på att ryktet förmodligen äger lika mycket sanningshalt som historien om killen som blev av med sin njure på sin utlandsresa.
Citera
2005-12-29, 15:22
Medlem
Wtf

Först sjunger hon om kungapungen sen anmäler hon de som tycker att samma sak är kul?
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,753869,00.html

Tänk att sanningen är så hemsk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in