2010-11-16, 13:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbbrn
Visst kan du kalla det tidsandan. Hur förklarar du att kungavännerna mentalt har "stannat i växten"
när det gäller synen på kvinnor och att dom fortfarande beter sig på samma sviniga sätt?! Kvinnor är ingenting annat än förbrukningsvaror i deras ögon. Deras äkta hälfter väljer väl blunda för eskapaderna i utbyte mot ett komfortabelt liv.

Men händelserna om kaffeflickorna i boken är väl 20 - 30 år gamla historier.

Det är väl endast Henemarks påståenden som är så färska som 10 år gamla.

Nu sitter den prostituerade negressen i Expressen och säger att "Jag får leka med vem jag vill": Hahaha, knappast hon gjorde egna val vem hon fick leka med.
Citera
2010-11-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Bästa trådstarten någonsin för övrigt.... Nu sitter vi här fyra år senare och det har varit sant skvaller från början till slut. Underbart och flashback när det är som bäst.

Japp! Visst är det underbart när sanningen börjar skönjas.

Ett förslag:

Vore det inte bättre att "den motvillige" och hans gubbslemsanhang istället för att spendera sina dollar på bl.a. "kaffeflickor" och svartklubbar skänkte sina obeskattade reserver i Lichtenstein till något gott. Exempelvis behövande barn i Pakistan. Ni vet dom som är så hungriga att de inte ens längre kan le. Men det kanske inte är lika roligt?

Se http://www.expressen.se/nyheter/1.2215118/fatima-3-orkar-inte-le-langre

och

http://www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article789340.ece
Citera
2010-11-16, 13:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Japp! Visst är det underbart när sanningen börjar skönjas.

Ett förslag:

Vore det inte bättre att "den motvillige" och hans gubbslemsanhang istället för att spendera sina dollar på bl.a. "kaffeflickor" och svartklubbar skänkte sina obeskattade reserver i Lichtenstein till något gott. Exempelvis behövande barn i Pakistan. Ni vet dom som är så hungriga att de inte ens längre kan le. Men det kanske inte är lika roligt?

Se http://www.expressen.se/nyheter/1.2215118/fatima-3-orkar-inte-le-langre

och

http://www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article789340.ece

Det är lugnt! Skicka ner lite läppglans med Utviket så kan hon klappa dem på huvudet så går det över.
Citera
2010-11-16, 13:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus

Sa roligt! bbbrn, om du tanker efter ett varv till pa nar detta utspelades samt vad "glad-sex" och pasattning av feta flickor i grupp har for konnotationer sa kanske det blir lite klarare. Annars kan du alltid se om filmen "Tillsammans" i utbildningssyfte.

Gunne bjods nog knappast in som kaffeflicka utan snarare for att hon verkade vara en flummig tjej med avspand installning till naturlig harvaxt och gruppeknald - och inbjudarna hade lika garna kunnat vara hennes journalistpolare. Det var tidsandan, helt enkelt.

Dessutom ägde det hela rum tidigt sextiotal *
- vilket tyder på att vår nuvarande regent vid det tillfället isåfall forfarande var tonåring!

(Han är född 1946, och ingenting efter 1965 kan kallas början av sextiotalet... egentligen inget efter 1963 heller, det borde isåfall omnämnas som mitten av sextiotalet.)

* = Enligt ett inlägg från en annan Flashback-medlem (citerat här nedan). Jag har själv inte läst kolumnen i Aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av MissQ
Journalisten Monica Gunne skriver i en intressant kolumn i dagens Aftonbladet (söndag 14/11, sidan 22) om hur hon blev inbjuden till en av kungavännerna på vad hon trodde var en kopp kaffe i början av sextiotalet. Det visade sig tydligen vara något helt annat och hon gick ut därifrån efter ca 2 minuter. Vad hon hann se innan hon gick ut var detta:

"Tre spritt språngande och groteskt feta kvinnor låg i en dubbelsäng. De tre kvinnorna hade ofantliga bröst, dubbla magar och jättelika rumpor. En låg på rygg och rullade med ögonen. En annan låg och stirrade med ögonvitorna i taket. Den tredje stod på alla fyra och hade sex med kungavännen. På golvet runt sängen: ett tiotal uttråkade "pappas pojkar" som satt med tomma ögon och stirrade på paret i sängen."

Man kan fråga sig vem av kungavännerna detta var?
Senast redigerad av Callas 2010-11-16 kl. 13:26.
Citera
2010-11-16, 13:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Dessutom ägde det hela rum tidigt sextiotal *
- vilket tyder på att vår nuvarande regent vid det tillfället isåfall forfarande var tonåring!

(Han är född 1946, och ingenting efter 1965 kan kallas början av sextiotalet... egentligen inget efter 1963 heller, det borde isåfall omnämnas som mitten av sextiotalet.)

* = Enligt ett inlägg från en annan Flashback-medlem (citerat här nedan). Jag har själv inte läst kolumnen i Aftonbladet.

Haha, tidigt sextiotal, snacka om att visa i tråden inte klarar av att vara källkritiska.
Citera
2010-11-16, 13:40
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Visst kan du kalla det tidsandan. Hur förklarar du att kungavännerna mentalt har "stannat i växten"
när det gäller synen på kvinnor och att dom fortfarande beter sig på samma sviniga sätt?! Kvinnor är ingenting annat än förbrukningsvaror i deras ögon. Deras äkta hälfter väljer väl blunda för eskapaderna i utbyte mot ett komfortabelt liv.

Lugn i stormen. Jag har inte i min forra post forsokt forklara hur kungavannerna ar beskaffadde i hjarnkontoret utan bara kommenterat Gunnes kolumn som du postade. Nu tillhor kungens vankrets en ganska mycket aldre generation an min egen men lat mig forsoka kasta lite ljus over det hela iallfall.

En del killar som kan fa drivor med brudar genom sitt utseende, kandisskap, position, status, formogenhet &cet. tar ocksa for sig - det galler manga men inte alla, fran hardrocksstjarnor till politiker, fran elitidrottsman till pappas pojkar. Varfor? Tja, skillnaden mellan dem och vanliga snubbar handlar nog mer om mojligheter an om moral. Det finns "skotsamma" och monogama personer precis som det finns sadana som beter sig som a fat kid in a candy store. Fragan ar mer hurpass stor och valsorterad godisaffaren ar. "A man is basically as faithful as his options", som Chris Rock uttryckte saken.

Vidare tror jag att du har en nagot enogd bild av situationen. Kvinnorna ar i allmanhet varken dumbommar eller offer och det handlar knappast om nagot ensidigt utnyttjande, vilket har papekats nagra ganger av de lite mer balanserade rosterna i traden. Samtliga inblandade kanner till premisserna, vet att det ar tillfalligt men vansinnigt kul och valjer att kora pa.

Vad galler de akta halfterna hoppas jag att du ar tillrackligt gammal for att inse att manniskor gor mycket olika val ifraga om relationer. Vissa stannar i livslanga, monogama hetrosexuella sadana - andra har kortare relationer, ar homo- eller bisexuella, har mer eller mindre oppna alskare / alskarinnor vid sidan av, lever i "trepersonshushall", tander pa S&M, gar pa swingersklubbar och mycket annat. Vem ar skickad att satta sig till doms over andras livsval?
Citera
2010-11-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Bästa trådstarten någonsin för övrigt.... Nu sitter vi här fyra år senare och det har varit sant skvaller från början till slut. Underbart och flashback när det är som bäst.
Det är vackert, det är det. Nästan SJU år t.om!
Citera
2010-11-16, 13:54
Medlem
Kaos på hovet efter kungaboken??
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20101116/kaos-pa-hovet-efter-kungaboken
Citera
2010-11-16, 14:10
Medlem
Callass avatar
Citat:
Det här visar med all tänkvärd tydlighet på kungen och hans kompisars beteende redan i unga år!
Tror du ränderna har gått ur. Tr du det är någonting dom har övergivit? Tro du kungen satt och spelade "Fia med knuff" med La Camilla när Säpo stormade in bakom den stängda dörren?

Jag känner Monica Gunne så jag tror inte jag VET. Du förefaller en smula illitterat, kan det vara så?
Du känner ju varken till de journalister eller författare, som jag refererar till.

Bortsätt från det här gängets vidriga kvinnosyn (...)

Som sagt, C-G var mycket ung när festen med de frodiga damerna skall ha hållits (1960 var han 14 år, 1963 var han 17 år... som exempel bara). Han var öht inte med på den festen... men har på senare år festat tillsammans med någon som var där...
Men det visar ändå något slags mönster - hävdar vissa.

Och förresten; skulle det vara bättre om kvinnorna varit smala?
Spinkiga anorektiker kanske inte gjort Monica Gunne lika förfärad, eller?
(Kanske är hon som har ett sjukt kvinnoideal?)
Citera
2010-11-16, 14:34
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somersville

Jättebra artikel!
Hermele och co kan verkligen få saker att hända!

Citat:
Kungen och Drottningen brukar traditionsenligt sprida sina glans vid det högtidliga Nobel-firandet den 10 december.

Men ingen i kungafamiljen är inbokad för att gå på Nobelfesten i år, enligt hovets officiella kalender.
Citat:
Newzglobe söker hovets informationschef Nina Eldh för en kommentar men får prata med informationsassistent Birgit Skäld.

- Ja, jag såg det själv i morse. Jag ska prata med någon som får ändra det, säger Birgit Skäld.
Citat:
Nu under eftermiddagen har kalendern uppdaterats. Alla i kungafamiljen utom prinsessan Madeleine har bokats in för att delta på Nobelfesten.
Citera
2010-11-16, 14:38
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Det är vackert, det är det. Nästan SJU år t.om!

Det är jag som är väck... SJU år av hederligheter i en tråd utan förtal! Det är fan stort!
Citera
2010-11-16, 14:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Ja, vi kommer ju ihåg att de var väldigt snabba med att fylla på i kalendern, när vi här i tråden var oroliga föra att de kanske var allvarligt sjuka eller något när de inte hade något inbokat.

Vi lär oss också att "Utdelning av diplom till vinnarna i DN:s nutidsorientering, Drottningholms slott", som Jokern dessutom ska klara av under dagen, inte är ett fullt dagsverke. Inte för någon egentligen trodde det, men kan vara värt att notera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in