Citat:
Ursprungligen postat av bbbrn
Visst kan du kalla det tidsandan. Hur förklarar du att kungavännerna mentalt har "stannat i växten"
när det gäller synen på kvinnor och att dom fortfarande beter sig på samma sviniga sätt?! Kvinnor är ingenting annat än förbrukningsvaror i deras ögon. Deras äkta hälfter väljer väl blunda för eskapaderna i utbyte mot ett komfortabelt liv.
Lugn i stormen. Jag har inte i min forra post forsokt forklara hur kungavannerna ar beskaffadde i hjarnkontoret utan bara kommenterat Gunnes kolumn som du postade. Nu tillhor kungens vankrets en ganska mycket aldre generation an min egen men lat mig forsoka kasta lite ljus over det hela iallfall.
En del killar som kan fa drivor med brudar genom sitt utseende, kandisskap, position, status, formogenhet &cet. tar ocksa for sig - det galler manga men inte alla, fran hardrocksstjarnor till politiker, fran elitidrottsman till pappas pojkar. Varfor? Tja, skillnaden mellan dem och vanliga snubbar handlar nog mer om mojligheter an om moral. Det finns "skotsamma" och monogama personer precis som det finns sadana som beter sig som a fat kid in a candy store. Fragan ar mer hurpass stor och valsorterad godisaffaren ar. "A man is basically as faithful as his options", som Chris Rock uttryckte saken.
Vidare tror jag att du har en nagot enogd bild av situationen. Kvinnorna ar i allmanhet varken dumbommar eller offer och det handlar knappast om nagot ensidigt utnyttjande, vilket har papekats nagra ganger av de lite mer balanserade rosterna i traden. Samtliga inblandade kanner till premisserna, vet att det ar tillfalligt men vansinnigt kul och valjer att kora pa.
Vad galler de akta halfterna hoppas jag att du ar tillrackligt gammal for att inse att manniskor gor mycket olika val ifraga om relationer. Vissa stannar i livslanga, monogama hetrosexuella sadana - andra har kortare relationer, ar homo- eller bisexuella, har mer eller mindre oppna alskare / alskarinnor vid sidan av, lever i "trepersonshushall", tander pa S&M, gar pa swingersklubbar och mycket annat. Vem ar skickad att satta sig till doms over andras livsval?