2005-10-19, 12:21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Vad jag avsåg är att man sällan hör kungabarnen säga "Kära Mamma" Ja, det stämmer man använder "Kära .." vid högtidliga sammanhang.
"Kära Örebroare" :smart:
Citera
2005-10-19, 12:25
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Aftonpravda hade en artikel för länge sedan om ekonomin i kungahuset (Leve offentlighetsprincipen.. åtminstone denna gång..)
Enl denna så är det knugen som står för stålarna till nästan 100% i familjen. Silvia hade en förmögenhet på 700K. En struntsumma i sammanhanget.
Misstänker att hon är rejält låst ekonomiskt och pga detta får stå ut med en del.."missgrepp" av knugen. Hur hennes föräldrar har det ekonomiskt vet jag inte, om de ev skulle kunna vara en ekonomisk back-up vid ev skilsmässa.
Thats life i överklassen..
Fast skiljer man sig väl så får man väl hälften? Låter ju inte som någon dum affär. Iofs antar jag att så inte är fallet om man är gift med en monark men rätt mycket bör man ju få i vilket fall. Dessutom kommer hon väl från en rätt rik nazistsläkt har jag för mig?
Citera
2005-10-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Fast skiljer man sig väl så får man väl hälften? Låter ju inte som någon dum affär. Iofs antar jag att så inte är fallet om man är gift med en monark men rätt mycket bör man ju få i vilket fall. Dessutom kommer hon väl från en rätt rik nazistsläkt har jag för mig?

Stod i nån tidning för nått år sen att kungen och drottningen har skrivt äktenskapsförord, hon får inte hälften.
Citera
2005-10-19, 19:45
Medlem
Sessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Du låter som en skvallerjournalist undercover på FB, är du det?
Näää, jag är mycket bättre än så. Jag tycker att hyckleriet runt och smörandet inför det svenska knuggahuset är på gränsen till vad jag klarar av.
Skulle aldrig klara av att vara "skvallerjournalist".
Citera
2005-10-19, 22:18
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary_Cherry
Stod i nån tidning för nått år sen att kungen och drottningen har skrivt äktenskapsförord, hon får inte hälften.
det har jag svårt att tro.. dels för att svensk lag inte funkar så, dels därför att sådana saker var i princip okända i sverige när de gifte sig...folk på fb är bara för godtrogna/naiva ibland
Citera
2005-10-20, 00:05
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
det har jag svårt att tro.. dels för att svensk lag inte funkar så, dels därför att sådana saker var i princip okända i sverige när de gifte sig...folk på fb är bara för godtrogna/naiva ibland

Menar du att verkligen att äktenskapsförord var i princip okända på 70-talet? Men snälla, rara!
Citera
2005-10-20, 00:33
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Menar du att verkligen att äktenskapsförord var i princip okända på 70-talet? Men snälla, rara!
I den mening som beskrivs ovan ja, på det att vi ju som bekant inte har samma principer om bohagsdelning som i t.ex. kalifornien. en stor omskrivning gjordes ju också 1973 (Lag 1973:645) så att säga att det var common practice då är ju helt fel, så din ironiserande kan du köra upp
Citera
2005-10-20, 06:46
Medlem
Pastor Sulas avatar
Om lagen ändrades 1973 torde det ha varit känt då paret gifte sig 1976...
Citera
2005-10-20, 08:25
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Om lagen ändrades 1973 torde det ha varit känt då paret gifte sig 1976...

pastorn kanske skall lära sig läsa tidigare inlägg lite noggrannare..

f.ö. säger jag som så här (då jag ägnat kanske hela 5 minuter åt den här tråden). det verkar som de flesta här vet så mycket om knugens strulande och hur det har hållt på i årtionden. upp till bevis. att säga att det är så för att "jag vet det" räcker inte som argument. har detta hållt på i decennier så måste det finnas någon form av bevis, ett endaste foto som kan styrka iaf en antydan om vad som sägs här som läckt ut, eller inbillar ni er att fotografer kan fota lena ph och martin i en park av en slump medan knugen kan ha diverse damer i årtionden utan att EN ENDA bild dykt upp är ni jävligt naiva. jag skiter i det, han får gänga vem han vill, inte min business, men upp till bevis, så skall jag i en egen tråd be om ursäkt för att jag inte trodde er. fram tills dess är det bara wannabe skitsnack utan substans.
gomorron
Citera
2005-10-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
"Kära Örebroare" :smart:

Detta famösa misstag begicks när knugen festat hela natten, och därefter hämtades av SÄPO och flögs med helikopter till Arboga. Knappast nykter och väldigt trött - han hade ingen aning om var han befann sig.
Citera
2005-10-20, 20:43
Medlem
Fjulles avatar
Lindmarker knullade jag redan -85.
Hon skrek så festvärden tyckte det var för mycket, och ställde till ett satans liv. Jag blev utkastad, Lindmarker vette fan vad som hände med, men jag stod kvar utanför porten i säkert en hlvtimme utan att hon kom ut. Hon hade väl svårt att gå kanske...eller någe.

Har aldrig sett henne irl sedan dess.
Hon hade en egen grej....bakifrån , samtidigt som man drog i hennes bröstvårtor....då myste hon gott!
Citera
2005-10-20, 22:12
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Hon hade en egen grej....bakifrån , samtidigt som man drog i hennes bröstvårtor....då myste hon gott!
Roligt skrivet, särskilt om man begrundar din signatur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in