2010-11-09, 20:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!
Skillnaden är att det inte är någon som vågat ta upp det som alla vet förrän nu

"Hjälte är i allmän betydelse en beundransvärd person som utför stordåd, och som på så sätt vinner stor heder och ära."
På vilket sätt har han utfört stordåd? Genom att knulla ovanligt mycket fitta som inte tillhör drottningen, för skattebetalarnas pengar?

Säger det som är sagt, ännu en gång: Inget hindrar väl honom från att abdikera och ta ett jobb som alla andra. Fast han är imbecill, korkad och genskadad och inte skulle blivit något mer avancerat är sopåkare i vanliga livet, skulle han vid abdikering fortfarande haft sina finanskontakter och blivit välbetald (men fortfarande oduglig) styrelseledamot eller liknande vid något företag.

Så synd om honom skulle det knappast vara. Tänk att få leva gott i palats och knulla runt för andras pengar, frivilligt. Är det synd om en sådan person?

Nej ingen ville skämma ut sig och ge ut en bok om rent skvaller utan varken substans eller klara trovärdiga källor
Hjälte eller inte så är han enormt bra för svensk ekonomi , han ordnar en hel del affärer med olika länder och ser till så dom går i lås
Som tex nu i Kina

PEKING. Kungen är på ett sprudlande humör efter första dagen i Kina och väljer att håna författarna bakom skandalboken om honom.
- Vilken bok...? Det finns så många böcker, svarar kung Carl Gustaf och skrattar åt den senaste veckans negativa uppmärksamhet.
Expressen kan också avslöja att han har en hemlig plan i Kina - att rädda svenska Volvojobb under ett känsligt lunchmöte med Geelyägaren Li Shufu som har tagit över den svenska biltillverkaren.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2206479/kungens-skamt-om-skandalboken

Du kan glömma abdikera då han har större stöd än innan boken kom ut
Han är inte imbecill , och inte heller genskadad. Ett mycket oseriöst inlägg av dig alltså!
Skattebetalarnas pengar säger du , har du belägg för det uttalandet?
Vad rör det sig om från skattebetalarna 15 kronor har någon nämnt innan, ska vi dra vad han drar in till finanserna också kanske?

När Expressen frågar kungen om boken sent på måndagskvällen efter att kungen kommit hem till hotellet efter en mottagning på svenska ambassaden tar han boken med en klackspark.
- Vilken bok...? Det finns så många böcker... Det finns en väldigt berömd i det här landet också. Den ska vi inte heller prata om, säger kungen.
Och avfyrar ett hjärtligt skratt. Han har vänt blad i sällskap av den svenska näringslivseliten.
Citera
2010-11-09, 22:18
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
PEKING. Kungen är på ett sprudlande humör efter första dagen i Kina och väljer att håna författarna bakom skandalboken om honom.
- Vilken bok...? Det finns så många böcker, svarar kung Carl Gustaf och skrattar åt den senaste veckans negativa uppmärksamhet.
Expressen kan också avslöja att han har en hemlig plan i Kina - att rädda svenska Volvojobb under ett känsligt lunchmöte med Geelyägaren Li Shufu som har tagit över den svenska biltillverkaren.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2206479/kungens-skamt-om-skandalboken

Du kan glömma abdikera då han har större stöd än innan boken kom ut
Han är inte imbecill , och inte heller genskadad. Ett mycket oseriöst inlägg av dig alltså!
Skattebetalarnas pengar säger du , har du belägg för det uttalandet?
Vad rör det sig om från skattebetalarna 15 kronor har någon nämnt innan, ska vi dra vad han drar in till finanserna också kanske?

När Expressen frågar kungen om boken sent på måndagskvällen efter att kungen kommit hem till hotellet efter en mottagning på svenska ambassaden tar han boken med en klackspark.
- Vilken bok...? Det finns så många böcker... Det finns en väldigt berömd i det här landet också. Den ska vi inte heller prata om, säger kungen.
Och avfyrar ett hjärtligt skratt. Han har vänt blad i sällskap av den svenska näringslivseliten.

C-G är såklart inte imbecill, men hissen kan definitivt inte gå ända upp. Expressens reporter driver ju med honom här...han "har en plan för att rädda svenska Volvojobb...."

Nu tror jag som sagt inte att det går att skriva en remotely intressant bok om den här mannen, utan snarare är en av orsakerna till att den aktuella boken är så djäkla dålig att föremålet för boken är så "speciell" Jag blir dock inte ett skvatt förvånad om de i slutändan kommer att ha sålt en häpnadsväckande mängd böcker - man behöver bara se vilka usla böcker, filmer och TV-program som regelbundet blir ekonomiska framgångar! Låg kvalitet har väl aldrig varit ett hinder för komersiell succé! Titta bara på C-Gs påstådda! opinionsmässiga framgångar just nu!

Jag är hyfsat övertygad om hursomhelst att den senaste tidens exponering inte är särskilt bra för den svenska monarkin på sikt! Och det här är bara början... monarkin och dess företrädare kommer att trivialiseras och dras in alltmer i underhållningsbranschens mediescenario - jag blir mer och mer övertygad om att hela företeelsen kommer att implodera under mediatrycket inom en överskådlig framtid!
Citera
2010-11-09, 22:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
C-G är såklart inte imbecill, men hissen kan definitivt inte gå ända upp. Expressens reporter driver ju med honom här...han "har en plan för att rädda svenska Volvojobb...."

Nu tror jag som sagt inte att det går att skriva en remotely intressant bok om den här mannen, utan snarare är en av orsakerna till att den aktuella boken är så djäkla dålig att föremålet för boken är så "speciell" Jag blir dock inte ett skvatt förvånad om de i slutändan kommer att ha sålt en häpnadsväckande mängd böcker - man behöver bara se vilka usla böcker, filmer och TV-program som regelbundet blir ekonomiska framgångar! Låg kvalitet har väl aldrig varit ett hinder för komersiell succé! Titta bara på C-Gs påstådda! opinionsmässiga framgångar just nu!

Jag är hyfsat övertygad om hursomhelst att den senaste tidens exponering inte är särskilt bra för den svenska monarkin på sikt! Och det här är bara början... monarkin och dess företrädare kommer att trivialiseras och dras in alltmer i underhållningsbranschens mediescenario - jag blir mer och mer övertygad om att hela företeelsen kommer att implodera under mediatrycket inom en överskådlig framtid!

Jasså det säger du, hur har du det med de sociala signalerna?

Resan till Kina i Maj bland annat
På resan medföljer en näringslivsdelegation på högsta nivå med representanter för flera av Sveriges största företag. Kina är Sveriges viktigaste handelspartner i Asien och syftet är att fördjupa det ekonomiska samarbetet och skapa nya affärer.

Tyvärr håller jag inte med dig angående monarkin , tror tvärtom faktiskt.
Det visade sig att HMK fick otroligt stöd efter den den här skvallerboken effekten som förväntades uteblev helt enkelt.
Att bjuda lite på sig själv som HMK är bara roligt och trevligt, det gillar vi i det här landet, men det kanske du inte begripit ännu!
Att det finns hyenor och att jantelagen råder fortfarande i landet betvivlar ingen ,men så dum är ingen att man ifrågasätter monarkin för en riktigt usel skvallerbok kommer till
Och finns det tvivlare, tja då vet man vilket fack dessa tillhör och ges ingen större chans till att göra sig hörda
Majoritet råder då det gäller monarkins vara eller icke vara

I år är det Kinas tur att ta emot den kungliga delegationen Royal Technology Mission som kung Karl XVI Gustaf har initierat. Därmed beger sig kungen, tillsammans med de fristående brobyggarna IVA, till Kina den 7 november.

IVA är Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien där kungen är akademiens högste beskyddare. Royal Technology Mission gör en årlig resa till ett land eller en region som är intressant för forskning och näringsliv i Sverige.
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-09 kl. 22:46.
Citera
2010-11-09, 22:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Video här om en inte är utlagd innan:

"Svenske Kong Carl Gustav klarte på elegant vis å unngå spørsmål om skandalebiografien under hans pågående statsbesøk i Kina."

http://www.vgtv.no/?id=33739
Citera
2010-11-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sant. Nästan så man respekterar honom mer pga det.

Jag känner mer tvärtom, att jag för första gången någonsin hade fått lite respekt för gubben om han rakryggat hade kunnat stå för det han gör.
Hade han varit vem som helst så skiter jag fullständigt om han är otrogen och umgås med kriminella människor. Men som en person som tar så oerhört mycket pengar från andra så tycker jag att man kan ställa vissa krav. Det är väl det minsta man kan kräva med en gubbe som lever på socialbidrag gånger någon miljon.
Citera
2010-11-09, 22:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
...

Såna där understated (va fan heter det på vanlig svenska?) är mycket vanliga i kungajournalistiken. Det är som att journalisterna sitter och blinkar menande till varandra när de rapporterar. Jag har lite svårt att ge andra exempel nu när de skriver öppet om snaskigheterna. Till skillnad från de här trådarna där de öppet hånas.

Ett exempel är i alla fall när de rapporterade om Ciggens offentliga kedjerökning, (Två cigarretter på raken kanske inte är kedjerökning, men det var så det beskrivs), strax efter den uppbrutna förlovningen med Biträdet. Då rapporterade de att hovet meddelade att Ciggen inte röker egentligen, och bara när hon är stressad. Ironin flödade när de inte fick, eller vågade, skriva hur oehört instabil hon måste vara.
Citera
2010-11-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Lotta Gröning ljuger. Hon är visst intresserad. Jag är intresserad. Alla är intresserade.

Av de flickvänner, fruar, och inte minst älskarinnor vet vi i alla fall lite. Han tycker om storbystat blont, storbystat tyskbrasilianskt, och storbystat exotiskt. Men jag vill veta mer!

Sant. Folk är intresserade av skvaller. Varför skulle annars tidningar som Hänt extra finnas? Skillnaden är dock att vissa åtminstone inte hycklar med det.
Citera
2010-11-09, 23:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

På resan medföljer en näringslivsdelegation på högsta nivå med representanter för flera av Sveriges största företag. Kina är Sveriges viktigaste handelspartner i Asien och syftet är att fördjupa det ekonomiska samarbetet och skapa nya affärer.
Klart att det måste komma med lite folk med lite vett. Knugen är både obildad och obegåvad. Det måste du väl ändå hålla med om? Det vore oförskämt att utsätta kineserna för Knugen utan någon backup när han börjar sluddra eller staka sig.

Citat:
Det visade sig att HMK fick otroligt stöd efter den den här skvallerboken effekten som förväntades uteblev helt enkelt.
Att bjuda lite på sig själv som HMK är bara roligt och trevligt, det gillar vi i det här landet, men det kanske du inte begripit ännu!
Att det trummas fram stöd för Knugen var förstås väntat. Däremot lider monarkin på sikt stor skada, eftersom den bild som kungahuset bygger på har visats inte vara sann.

Citat:
Att det finns hyenor och att jantelagen råder fortfarande i landet betvivlar ingen ,men så dum är ingen att man ifrågasätter monarkin för en riktigt usel skvallerbok kommer till
Och finns det tvivlare, tja då vet man vilket fack dessa tillhör och ges ingen större chans till att göra sig hörda
Jag tror inte att du vet vad jantelagen är för något. Kan du förklara dess relevans i det här fallet?

Om du fortfarande menar att folk skulle vara avundsjuka på honom så tar du grundligt fel.

Stödet för monarkin sjunker sakta men mycket säkert.

Citat:
I år är det Kinas tur att ta emot den kungliga delegationen Royal Technology Mission som kung Karl XVI Gustaf har initierat. Därmed beger sig kungen, tillsammans med de fristående brobyggarna IVA, till Kina den 7 november.

IVA är Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien där kungen är akademiens högste beskyddare. Royal Technology Mission gör en årlig resa till ett land eller en region som är intressant för forskning och näringsliv i Sverige.

Jodu, tjena! Tror du på fullt allvar att det är Knugen som har suttit hemma och knopat ihop Royal Technology Mission. Det är inte raggningsteknik det handlar om.

Vi ser alla hur den där statsmannabilden du försöker förmedla rimmar oerhört illa med den privatperson som vi kände Knugen även innan boken publicerades. Det är förståeligt att Knugen inte är ett dugg intresserad, eftersom han saknar de intellektuella förutsättningarna för det där.
Citera
2010-11-09, 23:01
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:

Att C-G är IVAS högste beskyddare etc är ju bara formalia, Sverige är en monarki, C-G är kung - så länge han kan stå på benen och är ngt så när vid sina sinnens fulla (mentalt) så kan jag inte se att de kan ha ngn annan högste beskyddare.....likadant med Nobelprisutdelningar etc etc!

Men det är väl klart att ingen (förhoppningsvis) tror att just den här kassa skvallerboken kommer att störta monarkin i Sverige! Men det har jag verkligen inte sagt heller

Så du menar att monarkist är man för att man är en god, icke avundsjuk, allmänt präktig och rejäl människa - alternativt de som vill ha ett republikanskt styrelseskick är elaka, avundsjuka, hyenelika människor.
Herregud jag blir alltid lika fascinerad över hur en del av er trogna rojalister/monarkister kan hetsa upp er över den här frågeställningen!

Eftersom Sverige i allt väsentligt är en republik redan i dag så kan jag inte påstå att jag orkar hetsa upp mig på allvar över om C-G familjen hänger med ett tag till. Jag är dock tveksam till om monarkin kommer att överleva det nya mediala samhälle som vi nu upplever!

Och ngt som ni monarkister kanske borde fundera över är ju om det är människovärdigt att hålla en familj fjättrad i gyllene burar livet ut för ert höga nöjes skull
Senast redigerad av enannanamanda 2010-11-09 kl. 23:13.
Citera
2010-11-09, 23:11
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Klart att det måste komma med lite folk med lite vett. Knugen är både obildad och obegåvad. Det måste du väl ändå hålla med om? Det vore oförskämt att utsätta kineserna för Knugen utan någon backup när han börjar sluddra eller staka sig.

Att det trummas fram stöd för Knugen var förstås väntat. Däremot lider monarkin på sikt stor skada, eftersom den bild som kungahuset bygger på har visats inte vara sann.

Jag tror inte att du vet vad jantelagen är för något. Kan du förklara dess relevans i det här fallet?

Om du fortfarande menar att folk skulle vara avundsjuka på honom så tar du grundligt fel.

Jodu, tjena! Tror du på fullt allvar att det är Knugen som har suttit hemma och knopat ihop Royal Technology Mission. Det är inte raggningsteknik det handlar om.

Vi ser alla hur den där statsmannabilden du försöker förmedla rimmar oerhört illa med den privatperson som vi kände Knugen även innan boken publicerades. Det är förståeligt att Knugen inte är ett dugg intresserad, eftersom han saknar de intellektuella förutsättningarna för det där.

Ja, ja kan förstå om man är monarkist pga att man vill värna om vissa värden, tycker att monarkin är en önskvärd länk till historien, oroas över de ev politiska komplikationerna vid val av president, sådana saker! Men att försöka skapa om stackars C-G och för den delen Viktoria med make till ngt som han och de så uppenbart inte är pga av ett behov av en person att se upp till det tycker jag är litet sinistert faktiskt!
Citera
2010-11-09, 23:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Såna där understated (va fan heter det på vanlig svenska?) är mycket vanliga i kungajournalistiken. Det är som att journalisterna sitter och blinkar menande till varandra när de rapporterar. Jag har lite svårt att ge andra exempel nu när de skriver öppet om snaskigheterna. Till skillnad från de här trådarna där de öppet hånas.

Ett exempel är i alla fall när de rapporterade om Ciggens offentliga kedjerökning, (Två cigarretter på raken kanske inte är kedjerökning, men det var så det beskrivs), strax efter den uppbrutna förlovningen med Biträdet. Då rapporterade de att hovet meddelade att Ciggen inte röker egentligen, och bara när hon är stressad. Ironin flödade när de inte fick, eller vågade, skriva hur oehört instabil hon måste vara.

Stressad = Instabil?
Dina egna tankar och fantasier blir till verklighet, skärpning va!
Sök arbete på SE & HÖR där hör du hemma !

Citat:
Klart att det måste komma med lite folk med lite vett. Knugen är både obildad och obegåvad. Det måste du väl ändå hålla med om? Det vore oförskämt att utsätta kineserna för Knugen utan någon backup när han börjar sluddra eller staka sig
.

Sin grundläggande skolutbildning fick han vid Broms skola, och studentexamen tog han 1966 vid Sigtunastiftelsens Humanistiska Läroverk.
Därefter genomförde han militärtjänstgöring samt tog sjöofficersexamen 1968, varpå han gick Försvarshögskolans chefskurs, följt av studier i historia, sociologi, statskunskap, finansrätt och ekonomi vid Uppsala universitet, och senare nationalekonomi vid Stockholms universitet.

Senare fick han högsta officersrang i samtliga försvarsgrenar och kan således titulera sig general såväl som amiral.
I likhet med sin dotter Victoria genomgick Carl Gustaf ett specialkomponerat program med studiebesök vid olika svenska statliga, sociala och kommunala instanser och vid företag i Sverige samt deltog i den svenska representationen vid bland andra FN, SIDA, Hambros Bank, Svenska Handelskammaren.
Under en längre tid befann sig kronprinsen i London.

Citat:

Specificera detta är du vänlig !

Citat:

Du tolkar text som en amöba , skrev jag avundsjuka på HMK`?
Inte alls , ingen ide att ens dra skiten med dig du är för dum helt enkelt, dumbass!

Citat:

Du är inte insatt för fem öre , du är dummare än tåget som ens uttalar dig i saker du inte har en susning om
Du kan sitta här och fantisera , ................saknar dom intellektuella förutsättningarna för det här
Du måste prata om dig själv nu va
*LOL*
Citera
2010-11-09, 23:41
Medlem
guldankans avatar
När kommer nästa laddning böcker till butikerna? Hur många trycker dom denna gång?
Känner på mig i stortån att författarligan har något nytt på g att skicka ut till media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in