2010-11-06, 13:41
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Det är bara att gratulera författarna att de lyckades övertyga en person iallafall. Hoppas andra läsare är mer kritiska än du.

Detta är dock större än bara författarna. Det involverar även förläggaren som valt att publicera och marknadsföra boken. Det involverar även gammlemedia som valt att göra sak av boken och sätta press på kungahuset. Ju oftare de ställer frågan och ju mer hovet tiger ju sannare verkar skvallret vare sig det är underbyggt eller ej.
Citera
2010-11-06, 13:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barastorajag
Om Daniel Nyhlén har bilder på kungen+damer i en bubbelpool vad kan den där juggen ha för härliga bilder på Kungen?

Som jag ser det har de försökt med allt. De har försökt att säjla skandalstories till tidningar med mera. När inget fungerade blev det en bok istället.

Här föreligger knappast något intresse att få ut sanningen till allmänheten, bara att tjäna PENGAR.
Citera
2010-11-06, 13:47
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Självklart tror inte jag att allt är sant, som står i en skandalbok, men 10% sanningshalt räknar jag med och det

Intressant, du tycker inte att det är rätt oroväckande om du kan anse att 90% troligen inte är sant ?
Vad säger det egentligen ?
Citera
2010-11-06, 13:48
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Som jag ser det har de försökt med allt. De har försökt att säjla skandalstories till tidningar med mera. När inget fungerade blev det en bok istället.

Här föreligger knappast något intresse att få ut sanningen till allmänheten, bara att tjäna PENGAR.

Detta är en skvallertråd, inte en tråd där vi spekulerar om motiv bakom en bok. Vi vill veta vem han lägrat , vilken ställning han föredrar och hur uthållig vår knug är så att vi kan benchmarka honom mot
den internationella konkurrensen.

Fram med skiten nu!
Citera
2010-11-06, 13:49
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Hahaha, alla rättshaveristers orsak till att de ska få veta allt. "Jag betalar skatt och jag betalar hans lön".

HAHAHA!!! Jag har inte tänkt på det tidigare, men visst tänker rättshaverister på det sättet där dom sitter med alldeles för lite att göra.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Men herre jävlar, var lever du egentligen? Dina inlägg i den här tar priset av dumhet och det vill inte säga lite när man betänker vad du har hittat på här på FB.
Självklart tror inte jag att allt är sant, som står i en skandalbok, men 10% sanningshalt räknar jag med och det räcker och blir över för att spy på kungaeländet och han vänner. I och för sig inget ovanligt att makt stiger åt huvudet och att man tappar fotfästet men det är lika skrämmande varje gång det händer. Sedan vet jag inte vad som är värst, grabbarna runt honom, fixarna eller han själv.

Men, det är säkert mer än 10% som är sant. Det är dock inte något bevis för att kungen har varit otrogen eller begått olagligheter.

Du är ju ett uppenbart troll som aldrig kan ta till dig fakta i seriösa trådar. Du vet likväl som jag att jag har rätt. Finns inget skäl att uppröras över hans fester, de har vi känt till i över 30 år. Det är knappast någon nyhet. Det som är omoraliskt är att han påstås ha umgåtts med prostituerade och har varit otrogen. Oavsett hur gärna vi tror att det är så finns inget bevis för det.
Citera
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Att MM har en massa material tvivlar jag lika mycket som du på. Men om Daniel Nyhlén påstår att han har bubbelpoolbadande på bild blir det genast intressantare. Visserligen kommer såna som du att rycka ut till Knugens försvar, för att påpeka faktum att de på bild inte umgås i rent biblisk bemärkelse.

Att de vill tjäna en hacka? Ja, vem vill inte det?
Citera
2010-11-06, 13:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Detta är en skvallertråd, inte en tråd där vi spekulerar om motiv bakom en bok. Vi vill veta vem han lägrat , vilken ställning han föredrar och hur uthållig vår knug är så att vi kan benchmarka honom mot

Fram med skiten nu!

Glöm inte att vi också vill veta hur han tar sig ut bredvid svärsonen!
Citera
2010-11-06, 13:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Fram med skiten nu!

Men, vill vi inte också veta vilka som försöker sätta dit honom och använda hans namn för att tjäna pengar.

Håller dock med dig, är också intresserad att få fram namnen på källorna i boken som sägs ha varit med.
Citera
2010-11-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Om MM verkligen har filmbevis på kungen och Camilla Henemark eller någon annan kaffeflicka, och bara vill tjäna pengar på det, vore det då inte enklare för honom att sälja materialet till någon utländsk tidning eller kanal? Varför pratar han om att starta en webbsite?

Ponera att han kanske inte är intresserad av att tjäna pengar på de kriminella fjollornas eskapader, vilket däremot fröken Henemark är.
Citera
2010-11-06, 13:56
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Men, vill vi inte också veta vilka som försöker sätta dit honom och använda hans namn för att tjäna pengar.

Håller dock med dig, är också intresserad att få fram namnen på källorna i boken som sägs ha varit med.

Precis, jag tror den rätta skandalen är de som står bakom boken och försöker "gömma" falsarier bakom anonyma källor. Att det gått så lång tid hjälper dem för det är svårare att motbevisa något om en viss tid gått. Man står där bara med rykten hit och rykten dit ...
Citera
2010-11-06, 13:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Att MM har en massa material tvivlar jag lika mycket som du på. Men om Daniel Nyhlén påstår att han har bubbelpoolbadande på bild blir det genast intressantare. Visserligen kommer såna som du att rycka ut till Knugens försvar, för att påpeka faktum att de på bild inte umgås i rent biblisk bemärkelse.

Att de vill tjäna en hacka? Ja, vem vill inte det?

Nej, det är just sådant material jag eftersöker för att få substans i det som just nu bara är att se som hörsägen. Därför eftersöker jag bilder, dokumentation eller namn på bokens källor så vi kan få fram fakta i dessa påståenden.

Jag tänker inte driva saker in i absurdum. Bara eftersöker fakta som bekrättar eller avfärdar ryktena.

Att tjäna pengar är absolut inte fult. Däremt är de fult att tjäna pengar på detta sätt, om det inte kan påvisa att det finns saker somstyrker detta. Denna information påverkar ändå många personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in