2010-11-04, 11:42
Medlem
Hur är hovets krishantering? Kommer man att köpa upp hela upplagan?

Vi drar oss till minnes boken "Patrik Kajson går igen" där det förekom uppgifter om en homosexuell relation mellan Kurt Haijby och Gustav V 1947. Bokhandeln uppmanades att inte sälja boken och utgåvan blev uppköpt i sin helhet och Haijby dömdes för utpressning.
Citera
2010-11-04, 11:43
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Så länge kungen är statschef så har vi undersåtar, som betalar en stor del av hans lön, rätt att få veta hur han sköter sitt ämbete. Det kan ju faktiskt springa omkring en massa barn på stan som skulle kunna vara möjliga tronarvingar.

Man kan inte välja att bara få postiv PR. Passar det inte är det bara att abdikera.
Oäktingar kan inte bli tronarvingar.

Spelar väl ingen praktisk roll om han har litet affärer här och där.

Så himla långtråkigt som han måste ha med bandklippning och stela, pompösa middagar med ändlösa tal så måste han väl kasta loss nån gång ibland.
Citera
2010-11-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Oäktingar kan inte bli tronarvingar.

Spelar väl ingen praktisk roll om han har litet affärer här och där.

Så himla långtråkigt som han måste ha med bandklippning och stela, pompösa middagar med ändlösa tal så måste han väl kasta loss nån gång ibland.

Det är nästan lite synd om "den motvillige" eller hur?
Citera
2010-11-04, 11:49
Avstängd
jugbandbluess avatar
förstår mig inte på gnällhögern här. ni vill att socialbidragstagare som får några tusenlappar i månaden ska granskas in absurdum men vill inte granska sveriges störste socialbidragstagare med hundra mille i apanage per år? ja, det var ju konsekvent och bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Undrar on Henemark i såfall kan titulera sig som "Kunglig hovleverantör"?

dagens.
Citera
2010-11-04, 12:01
Medlem
brianmolkos avatar
Vad mycket gnäll det blev, folk borde kanske fundera över frsvunna saker här, och aktuella sakers och händelsers samband
Citera
2010-11-04, 12:03
Medlem
Snabbsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur är hovets krishantering? Kommer man att köpa upp hela upplagan?

Vi drar oss till minnes boken "Patrik Kajson går igen" där det förekom uppgifter om en homosexuell relation mellan Kurt Haijby och Gustav V 1947. Bokhandeln uppmanades att inte sälja boken och utgåvan blev uppköpt i sin helhet och Haijby dömdes för utpressning.

Skall man tro på denna våg av anti-Deanne-inlägg. Så ser vi hovets taktik i den här tråden. Det gäller att misskreditera författarna och framför allt hitta eller ge sken av ett faktafel i boken. Då är det bara att avfärda hela innehållet som falska anklagelser.

Jag tror att det enklaste beviset för att få det bekräftat om det är sant eller inte är att se om hovet kommer att stämma för förtal. De gjorde det i tyskland och vann. Gör de det inte efter de här hårda anklagelserna kunde kungen lika bra säga "Det är sant!"
Citera
2010-11-04, 12:03
Medlem
Hur mycket skit och kritik är kungahuset berett att ta?
Just nu söker SvD debattartiklar om hovets krishantering.
Finns det någon färdig strategi för kungahusets krishantering?
Citera
2010-11-04, 12:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Hur mycket skit och kritik är kungahuset berett att ta?
Just nu söker SvD debattartiklar om hovets krishantering.
Finns det någon färdig strategi för kungahusets krishantering?
Den enda krishantering hovet behöver idag är den mot media och skvallerskribenter. All annan krishantering som vid krig och andra hot mot hovet är nog arkiverat sedan 100 tals år tillbaka.
Citera
2010-11-04, 12:15
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag tror INGET om Rauschers syften. Jag pratade enbart om VAD hon skrivit och påstått och inte VARFÖR. För mig spelar den mindre roll vad som driver henne i hennes rotande. Utan att det hon skriver tycks ligga tillräckligt nära sanningen för att de utpekade inte kände sig förtalade.
Jag skiter personligen i vad kungen och hans vänner från överklasssärskolan Sigtuna väljer att pyssla med i slutna sällskap. Men, tydligen är det så att det finns krafter i vårt land som anser att vår kung behövs syns lite i sina moralsömmar.
Jag regerade bara på ditt sätt att argumetera på genom att rita upp en svårföljd teori om Rosentröm och hans bordellbesök, som du sedan fantasifullt knyter ihop med att påvisa att Rauscher köpte hans gård, enligt dig, till ett underpris.
Vette fan varför du har mage och kalla MIG naiv, när du saluför en sån svagsint teori.

Va? Vadå "tillräckligt nära sanningen för att de utpekade inte kände sig förtalade"?
Citera
2010-11-04, 12:20
Medlem
Boken Carl XVI Gustaf - Den motvillige monarken har gått åt som smör i solen, uppger förläggaren Kristoffer Lind hos Lind & Co. Den första upplagan är inte slutsåld, men av en upplaga på 20 000 har vi bara 5 000 kvar.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stor-intresse-for-kungabok_5621563.svd

Ar det monarkister eller republikaner som köper den?
Citera
2010-11-04, 12:20
Medlem
På Noppes bar/klubb fanns det tidigare en bild på en kvinnostjärt som poserade på en kotlett. Den hängde inne på toaletten. Bilden är numera nedtagen. Spåren av Noppes konstnärliga smaklökar finns dock fortfarande inne på klubben. På ett ställe hänger det en tavla föreställande en kvinnotunga som slickar kaviar från ett finger. Gubbslem? Japp!
Citera
2010-11-04, 12:32
Medlem
Citat:
Boken Carl XVI Gustaf - Den motvillige monarken har gått åt som smör i solen, uppger förläggaren Kristoffer Lind hos Lind & Co. Den första upplagan är inte slutsåld, men av en upplaga på 20 000 har vi bara 5 000 kvar.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stor-intresse-for-kungabok_5621563.svd

Ar det monarkister eller republikaner som köper den?
Ingendera. Bara de vanliga skvallerslukarna. Böckerna kommer gå åt snabbt nu i början men när ryktet spritts och bokens snaskigheter blivit allmänt kända så kommer ingen vilja ha den i bokhyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in