Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-12, 22:35
Medlem
Hej

Har en dator med Vista, fungerar egentligen smärtfritt, men idag när jag var inne och trixade lite med Windows update och tittade på uppdateringshistoriken så såg jag att de senaste 50 uppdateringarna var exakt samma uppdatering. I cirka en månad har den alltså bara installerat en uppdatering, men om och om igen flera gånger om dagen och på så sätt fått mig att tro att allt står rätt till. Kan inte hitta någon inställning som ser galet ut, men något är ju uppenbarligen på tok.

All heder åt den som har någon aning om vad detta kan bero på och hur jag kan lösa det!
Citera
2010-05-12, 23:11
Medlem
är det samma namn på dom?? även inom (parentes)...
höger klicka på uppdateringen i viktiga/valfria och välj "dölj uppdatering" så installeras dom inte
Citera
2010-05-13, 01:46
Medlem
sommarlovs avatar
Kolla namnet, googla, hämta hem den manuellt, starta i felsäkert läge, installera den därifrån.
Citera
2010-05-13, 10:59
Medlem
roels avatar
Har samma problem.Går inte att installera filen i felsäkert läge.
IE8-Windows6.0-KB980182-x86.msu
Nåja,det är väl bara att skita i den.
Citera
2010-05-13, 11:26
Medlem
Dolde den aktuella uppdateringen, så nu har den börjat installera en en annan gammal uppdatering (publicerad i mars) om och om igen, ska se vad den hittar på om jag döljer även den.

Ska tillägga att jag inte kan installera IE8 för då säger den att det saknas uppdateringar som måste installeras innan jag kan fortsätta.

Verkar även som att uppdateringar av Office osv fungerar ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in