Har en tisha med digitaltryck som jag dock ej tvättat ännu.
Jag får starka vibbar av att det är något bättre än sådana där man kan göra själv med hemmmaskrivaren.
Nu vet jag inte syfte och användningsområde men är det nåt du vill använda ofta och länge (tvätta flera ggr) gissar jag som det sägs att det är bättre att välja de andra tryckmetoderna. (har sådana också och de är bra)
Du kan ju göra om en bild om den inte är alltför detaljerad/mångfärgad till vektorgrafik (EPS el SVG
http://aviary.com/tools/raven) och då blir trycket skalbart utan kvalitetsförlust samt lika hållbart som texttryck.
Om digitaltrycket är stort så blir det liksom en ganska stor plastig blaffa mitt på bröstet som har en helt annan elasticitet än övriga tröjan vilket kan se lustigt ut om man är petig.
BtW Nu har de ett antal fabrikat av t-shirts men standard har för mig varit B&C vilket jag tycker vara av ganska god (lite tjockare) kvalité men jag upplever att storlekarna KAN vara lite väl små. Samma märke, två T-shirts och jag har Large - XXL och skillnaden dem emellan är inte jättestor.