Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-12, 17:14
Medlem
BobbyChengers avatar
Jo såhär är det.. När jag kopplar in min laptop i HDMI uttaget och börjar spela upp en film i VLC så hänger filmen sig då och då.. Igår gick det så långt att hela VLC stängde ner sig.

Detta händer inte när jag kollar på film i vlc på min inbyggda skärm. Någon som har några idéer? Jag har nyaste VLC osv.
Citera
2010-05-12, 17:16
Medlem
Kan det vara så att din dator inte klarar av att spela upp det?
Fungerar det med en VGA-kabel?
Citera
2010-05-12, 17:18
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoWeR
Kan det vara så att din dator inte klarar av att spela upp det?
Fungerar det med en VGA-kabel?

Helt ny DV7a.. den bör klara det..
Hat inte testat med VGA, ska testa senare ikväll när jag ska koppla in den.
Citera
2010-05-12, 17:32
Medlem
MeshuggahXs avatar
Det är inte så att upplösningen blir mycket högre på TVn och därmed kräver mer utav datorn som inte riktigt hänger med?
Citera
2010-05-12, 17:37
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeshuggahX
Det är inte så att upplösningen blir mycket högre på TVn och därmed kräver mer utav datorn som inte riktigt hänger med?

nej den blir lägre t.om.
Citera
2010-05-12, 18:24
Medlem
cored321s avatar
Med dv7... Hp pavilion bärbar?

har du testat någon annan program än VLC? spelar upp med windows media player, på min hp dv7-1..något och där fungerar det att spela upp på en 1080p tv skärm. Har det laggat förr?

VGA kabeln har väl ingen ljud... det är väl inte så kul att kolla på tv och lyssna med datorns högtalare.
Citera
2010-05-12, 18:31
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cored321
Med dv7... Hp pavilion bärbar?

har du testat någon annan program än VLC? spelar upp med windows media player, på min hp dv7-1..något och där fungerar det att spela upp på en 1080p tv skärm. Har det laggat förr?

VGA kabeln har väl ingen ljud... det är väl inte så kul att kolla på tv och lyssna med datorns högtalare.

nej jag har inte testat något annat, det brukar ofta bli codec-fel när jag kör windowsMP. har du något annat att rekomendera?
Jo jag kom med på det, as drygt att lyssna från datorn.

Saken är den att bara playern hänger sig.. Ibland kan man pausa och starta igen så sätter den igång. Inga andra program igång samtidigt och resten av datorn fungerar bra
Citera
2010-05-12, 19:34
Medlem
http://www.codecguide.com/
Installera K-Lite Codec Pack och använd Media Player Classic som kommer med packet.
Citera
2010-05-13, 10:29
Medlem
cored321s avatar
http://cccp-project.net/ använder just nu denna codecs till windows media player, (aldrig haft codecs problem med denna)

kom på en sak, har du testat andra filmer? min VLC brukar lagga fast när den försöker hoppa över en bit av filmen som blivit skadat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in