2010-05-12, 14:47
Medlem
Quzzas avatar
Hejsan!

Vi är några grabbar som ska starta ett UF företag, vår affärsidè är sälja tvättnötter!
Vet ni vad tvättnötter är?

Isf Information:

Produktinformation
Naturens eget tvättmedel, 100% biologiska tvättnötter från Indien. För tvätt av alla tyger och temperaturer.

Det är mycket enkelt att använda tvättnötterna: Lägg 6-8 nötter i medföljande tvättpåse. Förslut och lägg den i tvättmaskinen. För vittvätt tillsätt bakpulver eller annnat miljövänligt blekmedel. Sköljmedel är inte nödvändigt, tvätten blir mjuk och fin.

Kan även användas som schampo till disk och våttorkning, bruksanvisning medföljer.

Våran fråga till er:

Skulle ni kunna tänka er att köpa dom här nötterna och tvätta med istället för vanligt tvättmedel? (Priset kommer vara ungefär det samma)
Citera
2010-05-12, 15:27
Medlem
Privatpers0ns avatar
Tyvärr skulle jag då inte göra de grabbar. Men jag tror det finns en liten marknad ändå, för det finns ju trotts allt folk som vill köpa allt så naturligt som möjligt lycka till.
Citera
2010-05-29, 04:53
Medlem
MegaSkurts avatar
Kör tvättnötter sen 3 år nu, funkar asbra, och mina allergiska reaktioner och hudirritationer är helt borta sen vi började med nötterna...

Kör hårt!
Citera
2010-05-29, 09:12
Medlem
albertas avatar
Hmm... tvättnötter e intressanta; även om jag själv aldrig använt dem utan bara läst
Hur ser konkurrensen ut? Vet att jag sett dem på nätet förut
Å kan man tvätta allt med dem? Blir tex mina underkläder, bh etc rena?

/
alberta
Citera
2010-05-30, 02:02
Medlem
MegaSkurts avatar
Jepp, din tvätt blir ordentligt ren, iaf med de nötter vi kör med.

Citera
2010-05-30, 22:05
Medlem
Redladys avatar
http://www.tvaleriet.se/sidor/notter.htm Här har jag köpt minna tvättnötter o det fungerar perfekt att ha istället för tvättmedel.
Kör då o då lite ättika o max temp i tvättmaskinen för att undvika dålig lukt på tvätten, som en del haft problem med.
Citera
2010-06-01, 10:18
Medlem
Riddargatan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Kör tvättnötter sen 3 år nu, funkar asbra, och mina allergiska reaktioner och hudirritationer är helt borta sen vi började med nötterna...

Kör hårt!

Aha, det där var intressant. Jag är själv lite allergisk. Är alla tvättnötter likvärdiga eller finns det oilka? Jag kan ingenting om detta.
Citera
2010-06-01, 15:49
Medlem
Ondves avatar
Hur fungerar det om man är nötallergiker?

Slits det inte mer på kläderna? borde ju bli en del nötning( ) när de mals runt därinne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in