2010-05-11, 23:21
Medlem
ziphens avatar
Startade upp datorn, och till min stora förvåning så kom jag inte längre än att windows (xp) laddade, har även försökt med felsäkert läge men den hänger sig vid "laddningen" av OS'et där också.
Har testat plocka minnen, brutit strömmen och kollat alla kablar, men ingenting hjälper.
Vad kan vara fel?
Citera
2010-05-11, 23:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske OS-krasch?

Gör en reperation med hjälp av denna guide.

Se till att datorn är installd på att boota från din DVD/CD.

Boota med din Windows XP-skiva

Tryck INTE "R" för att komma till 'Recovery console'. Gå vidare och acceptera avtalet med "F8".

Markera din Windows-installation och tryck "R". Du kommer nu få en ny fräsh installation, men ha kvar alla dina trevliga filer och många av dina förra inställningar.

Se om detta kan fungera.
Citera
2010-05-12, 07:09
Medlem
Inte riktigt fräsch dock. Vist allt är kvar men de flesta program/spel måste installeras om.

Det finns en 3:e reparations ställe med XP. Oavsett du använder nr 2 eller nr 3 så skulle jag bara använda dessa för att rädda mina grejer innan jag installerar om ordentligt för du måste lägga ned lika mycket jobb.

Väljer du fel ställe så ser allt ut som innan men Windows klagar hela tiden för den kan inte bestämma sig om datorn är ominstallerad eller reparerad ( felen gäller alla program, spel och Windows Uppdate).

Jag vet inte så mycket om Recovery console kan man väll testa saker där?
Fixboot
Fixmbr
chkdsk /r
Inte alltid de funkar.

En bekant fick exakt samma problem när över 40 virus,trojaner mm tog sig förbi hans antivirus program (utan förvarning) så jag råder dig att verkligen vara grundlig. Dvs flytta på det du vill ha kvar, snabb formatera och installera om allt.
Senast redigerad av panpo98 2010-05-12 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in