2010-05-11, 21:35
Medlem
carlss avatar
Hej. Har haft det här "problemet" ett par månader nu och vill gärna veta vad som kan orsaka det.

Då jag är hungrig (oftast, det kan även hända utan att jag är det) så kommer det ett ljud i min nacke precis ovanför där ryggraden tar slut.

Det är inte det vanliga knakandet/knastrandet man kan göra med nacken genom att röra på den utan det är ett fräsande ljud som håller på i kanske 1-2 sekunder. Jag känner även detta i nacken så jag vet att det inte är något jag inbillar mig eller något relaterat till hörselnerven.

Jag undrar mest vad som orsakar detta då jag helt saknar övriga symptom, är dock lite skärrad.

EDIT : Pop rocks kanske är en bättre beskrivning av ljudet.

//carls
Senast redigerad av carls 2010-05-11 kl. 21:41.
Citera
2010-05-11, 21:48
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Fan vilken skön avatar TS!!

OT; kanske du har typ vätska i örat eller ngt?? Förkyld?
Citera
2010-05-11, 22:22
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigris.of.gaul
Fan vilken skön avatar TS!!

OT; kanske du har typ vätska i örat eller ngt?? Förkyld?

OffT : Tack.

Nja, det är som sagt inte i örat utan under den tänkta förlängda hörselgången. Om du känner i nacken så har du en benknöl, ett par centimeter ovanför den och någon centimeter in, där känns det.
Citera
2010-05-12, 18:43
Medlem
kattenkatts avatar
Intressant, precis det här är jag också med om ganska ofta. Har trott att jag varit anatomiskt unik eftersom jag aldrig hört talas om någon annan som upplever detta, men det förstörde du alltså nu . Har haft det i hela mitt liv och funderat ibland vad det kan bero på men inte kommit på någon bra lösning.
Citera
2010-05-13, 01:46
Medlem
Threedots-deads avatar
Haha, precis samma sak här. Har dock haft det i ~10 år utan att lida av det, så jag gissar på att det är helt ofarligt.
Citera
2010-05-28, 13:57
Medlem
Jag har det också , faktum är att jag har d et just nu :P skönt att flashback och att man hitta sitt lilla problem
Citera
2011-01-31, 22:10
Medlem
Där ser man, jag har också detta fenomen Låter precis som kolsyra i nacken
Citera
2011-01-31, 22:15
Medlem
Corrans avatar
haha, jag har det med Nån som vet va de beror på?

Edit: Såg att tråden va gammal nu.
Citera
2011-02-01, 07:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
haha, jag har det med Nån som vet va de beror på?

Edit: Såg att tråden va gammal nu.
Möjlig OT men nyttig sådan: på FB blir inte en tråd för gammal, så länge det är en relevant bump och det är det ju i det här fallet.

Även jag har råkat ut för detta och "kolsyra" var en bra beskrivning på det!
Skulle vara mycket intressant att få reda vad det egentligen är.
Citera
2011-02-01, 13:52
Medlem
Recores avatar
Jag brukar också få detta, relativt ofta :P

Inget att nojja över tror jag inte. Jag har haft det i rätt många år, och ja knäcker nacken varje dag också så det är antagligen det.
Citera
2011-02-01, 14:23
Medlem
bjaefss avatar
Jag ansluter mig i ledet. För mig knastrar det oftast när jag nyss vaknat, när jag gör hastiga rörelser eller äter/dricker.

Min lekmannamässiga förmodan är att det har med ledvätska eller något att göra. Dock, vad vet jag?
Citera
2011-02-01, 15:51
Medlem
Shit, man var ju inte själv om detta fenomen i alla fall.. Skulle vara intressant och få reda på vad det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in