2004-04-06, 04:31
Medlem
Seldars avatar
ÖB har skitbillig paprika-salsa som är helt magnifik. Men det är nog det enda
Citera
2004-04-06, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styriska
Jag blir förbannad på folk med den inställningen som wattford med flera har. :mad:

det kan ju tänkas att folket som handlar på ÖB och liknande affärer inte har fett med stålar(arbetslösa,sjukskrivna t.ex) och inte har råd att köpa de dyra varorna på dom "fina" affärerna...+ att man kanske även har barn som kostar en del.jag köper gärna varor på ÖB..fanns det snygga kläder skulle jag köpa det där oxå.

Hoppas du får dåligt med flis wattford och måste handla på ÖB för att fixa din månadsbudget.

har man inte råd att ha barn så ska man inte skaffa sig barn...
sen är inte ica en fin affär det är en normal affär..
sen om man inte har har pengar så får man skaffa sig ett till jobb..hatar folk som säger att dom inte kan få jobb..sluta lev på bidrag och skaffa er ett jobb.
ja har 2 jobb och skaffar ett till om ja så måste.
Citera
2004-04-06, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Skrivmaskinen, eller?

// Roger P.

gör dom såna också!!? går väll att kasta i skallen på nån lodis..
Citera
2004-04-06, 10:53
Medlem
BloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson Börje
har man inte råd att ha barn så ska man inte skaffa sig barn...
sen är inte ica en fin affär det är en normal affär..
sen om man inte har har pengar så får man skaffa sig ett till jobb..hatar folk som säger att dom inte kan få jobb..sluta lev på bidrag och skaffa er ett jobb.
ja har 2 jobb och skaffar ett till om ja så måste.
Om man går på ÖB och liknande affärer får man kanske råd att skaffa barn. Jag förstår inte heller riktigt vad det är för fel på ÖB. Jag brukar iofs. inte själv orka masa mig dit särskilt ofta men när det väl händer fyller jag förråden med schampo och balsam och liknande prylar för flera månader framåt. Städprylar har de också billiga så alltid spar man några tior. Mat och dyl. brukar jag däremot inte handla där men det beror mer på att inte utbudet passar.
Citera
2004-04-06, 10:55
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Skrivmaskinen, eller?

// Roger P.
Jepp. Ladda med Lessebos finaste brevpapper, för helvete.

Men en helt annan sak. Själv började handla på Willys eftersom det är 99% araber och jugoslaver där.

Aha, billigt som fan tänkte jag.

Kan verkligen Ö o B ha ett sämre klientel? Har själv ej varit där men kan inte tänka mig att det är jobbigare att handla där än att handla på Willys med femtielva ouppfostrade ungar med utländsk härkomst snoende runt fötterna, sjutton skamklippta serber med gympabrallor och guldkedjor, zigenare och sjutusen släktingar i släptåg etc.

F ö blev jag kallad farbror för första gången på Willys. En dam sa åt sin dotter att flytta på sig så att farbrorn kom ät att ta sina varor. Det sved, kan jag säga.
Citera
2004-04-06, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyMary
Om man går på ÖB och liknande affärer får man kanske råd att skaffa barn. Jag förstår inte heller riktigt vad det är för fel på ÖB. Jag brukar iofs. inte själv orka masa mig dit särskilt ofta men när det väl händer fyller jag förråden med schampo och balsam och liknande prylar för flera månader framåt. Städprylar har de också billiga så alltid spar man några tior. Mat och dyl. brukar jag däremot inte handla där men det beror mer på att inte utbudet passar.

.........glö det..
kaaan innte skriva brae
Citera
2004-04-06, 18:17
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Kan verkligen Ö o B ha ett sämre klientel? Har själv ej varit där men kan inte tänka mig att det är jobbigare att handla där än att handla på Willys med femtielva ouppfostrade ungar med utländsk härkomst snoende runt fötterna, sjutton skamklippta serber med gympabrallor och guldkedjor, zigenare och sjutusen släktingar i släptåg etc.
<KLIPP>
F ö blev jag kallad farbror för första gången på Willys. En dam sa åt sin dotter att flytta på sig så att farbrorn kom ät att ta sina varor. Det sved, kan jag säga.

Men det är väl trevligt att de ber ungen flytta på sig? Om det enda hemska som hände var att de kallade dig "farbror" kan du skatta dig lycklig. Lite motsägelsefullt där, att de är så ouppfostrade när det enda exempel på dåligt beteende du ger är att någon kallar dig "farbror" när hon ber sin unge flytta på sig så att du kommer åt vad du nu ville ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Madonna
hur i helvete bor du? I en garderob eller? Mina 60kvm kostar 4500 + el i månaden.

Eftersom det är min lägenhet som avses svarar jag, nej det är inte en garderob. Det är en mycket trevlig etta med kök på nästan 30 kvm.
Citera
2004-04-06, 22:19
Medlem
joyces avatar
Varför köpa godisbilar för 15 spänn påsen på ICA när man kan köpa dem för 10 på ÖB?

Är eptietet White trash synonymt med en person som väljer att betala ett lägre pris för en vara?

Jag skulle aldrig betala mer för en vara bara för att affären inte har rätt rykte.

Samma sak gäller när jag skaffar försäkring till hemmet, bilen, fritidshuset. Varför skulle jag betala mer när det finns företag som säljer samma tjänst till ett lägre pris?

Fjollerier kallar jag det att betala överpris för en sak bara för att det inte passar ens image.
Citera
2004-04-06, 22:21
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Men det är väl trevligt att de ber ungen flytta på sig? Om det enda hemska som hände var att de kallade dig "farbror" kan du skatta dig lycklig. Lite motsägelsefullt där, att de är så ouppfostrade när det enda exempel på dåligt beteende du ger är att någon kallar dig "farbror" när hon ber sin unge flytta på sig så att du kommer åt vad du nu ville ha.
Nej nej, det var väl trevligt gjort. Mindre trevligt är t ex alla mongon som inte fattat hur entrésnurran fungerar och att den därför stoppar stup i kvarten för att man ska trycka in alla sina åtta ungar i den på en gång.
Citera
2004-04-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Nej nej, det var väl trevligt gjort. Mindre trevligt är t ex alla mongon som inte fattat hur entrésnurran fungerar och att den därför stoppar stup i kvarten för att man ska trycka in alla sina åtta ungar i den på en gång.

Det är faktiskt mindre trevligt, men tänk vilken glad överaskning du skulle få om snurran när alla ungar väl kommit in fick extremt hög fart och det bara var köttfärs i den när den slutar snurra.
Citera
2004-04-07, 04:26
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson Börje
ja vill inte höra scream like a pig!! från lagret när ja handlar mat..eller vilken

"squeal like a pig" ska det vara.

Tycker ÖoB är rätt mysigt, var där häromdagen och köpte lite saker:

En kavel, 37,5 kr - tänkte baka lite.
bakpensel - 8,5kr
Degskrapa - 19,5kr
8 tigermuffins - 10 kr
Hänglås - 14,5kr

Billigt var ordet, brukar även köpa film, rengöringsartiklar, pasta, godis, kakor, läsk och annat, men aldrig kläder eller tavlor/prydnadsaker, det är bara skit där.

Rusta är mest skit, dom har iofs skärpt sig på senare år, men visst går det att köpa godis och rengöringsartiklar där.

Willys är bäst, Fin och trevlig butik, stort sortiment och billigt som fan, säkert 60% billigare än att handla på Ica.
Citera
2004-04-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
En kavel, 37,5 kr - tänkte baka lite.
bakpensel - 8,5kr
Degskrapa - 19,5kr
8 tigermuffins - 10 kr
Hänglås - 14,5kr

Var tigermuffinsen backup om bakandet skulle misslyckas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in