Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-11, 21:31
Medlem
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): XP
Service Pack: 3
Antivirus: Inget
Brandvägg: På
Märkesdator eller självbyggd: Compaq Presario F572US
Problembeskrivning: Som rubriken säger, datorn har "tappat" bort det trådlösa nätverkskortet. Hur det har skett vete fan.
Felmeddelande: Inget
Försökt hittills: Har kollat i enhetshanteraren och hittar inte det trådlösa nätverkskortet, det är som bortblåst. Det finns inga okända enheter. Har testat följande:
- Installerat om drivrutiner
- Kollat i BIOS (finns knappt inga som helst inställningar där) och hittar ingen inställning för det trådlösa nätverkskortet.
- Satt på och av switchen
- Installerat om hela Windows XP
- Installerat Windows 7 (som har hittat det trådlösa nätverkskortet automatiskt förut)

Kan notera att det inte finns några XP drivrutriner för denna laptop. Jag har varit tvungen att leta fram den manuellt vilket tog mig några timmar tills jag hittat alla och dom rätta. Men aja, det har inget med detta att göra. Allt har fungerat perfekt sen ett år tillbaka då XP installerades. Datorn är köpt från USA för några år sen.
Citera
2010-05-12, 03:02
Medlem
hasenfrasens avatar
Finns inte enheten i enhetshanteraren är antingen kortet inaktiverat i bios eller laptopens mini-pci kort för wlan är trasigt. Gör en nollställning av BIOS antingen mha av CMOS-batteriet eller nollställ ESCD dvs PnP-datat i BIOS.

Om inte heller en Ubuntu Live-CD hittar ditt WLAN är nog mini-PCI kortet trasigt eller har glappis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in