Tja! visste inte riktigt var jag skulle posta mitt problem så det fick bli här
Jag är sedan två år tillbaka ägare till en ASUS K5 Enterteinment System laptop och har ungefär sen dess haft problem med den (Vista är operativsystemet). Den har alltid haft felet att den fryser fast sig helt "random" vilket betyder att varken tangentbord eller mus fungerar och när jag då trycker på stänga av knappen så behöver jag inte ens hålla in den. Nu på senare tid har datorn stängt av sig när jag spelar spel, ex World of Warcraft (räcker med tio minuter). Har spelat world of warcraft i snart två år och det har fungerat utan några problem ända tills nu. Jag installerade om hela datorn med min reboot-skiva och nu när jag försöker ladda ner saker så fryser den fast sig eller får blå skärm med meddelandet: irql_not_less_or_equal? Det har även hänt en gång efter rebootningen att datorn stängt av sig när jag tittade på film. Har inte kunnat testa World of Warcraft igen då datorn lever sitt egna liv när jag laddar ner patches filerna
Ps. Har rensat fläkten från damm utan förbättring.
Har verkligen ingen aning om vad problemet kan vara, skulle vara tacksam om någon kanske hade en susning
tack på förhand!