2010-05-11, 17:23
Medlem
Arthur Dents avatar
Såg denna video med bilder från en utgrävning som de påstår pågår just nu under sphinxen, från officiellt håll handlar det däremot om förberedelser för en x-games-tävling.

Lite extra spännande blir det så klart med tanke på Edgar Cayces förutsägelse från 1932 om att vi skulle hitta "Hall of records" under sphinxen, ett bibliotek där hela vår förhistoria står nedskriven.
Cayce förutspådde visserligen att vi skulle hitta den redan 1996-98 men visst snackades det om att man hittat tomrum under sphinxen med hjälp av radar för några år sedan.
Citera
2010-05-11, 21:51
Medlem
Jag har aldrig fattat hur man kan se såna länkar som är inbäddade i texten.

Jag kommer till flaskbacksidan och massa nummer, så jag kan inte se videon.

O anledningen för att ja bryr mig om att se den är för Arthur Dent brukar göra väldigt bra posts.
Citera
2010-05-11, 21:53
Medlem
En smula intressant, lite kassa bilder dock, jag missade sphinxen?
Citera
2010-05-11, 22:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Jag har aldrig fattat hur man kan se såna länkar som är inbäddade i texten.

Jag kommer till flaskbacksidan och massa nummer, så jag kan inte se videon.

O anledningen för att ja bryr mig om att se den är för Arthur Dent brukar göra väldigt bra posts.

Konstigt, länken fungerar och det ska bara vara att klicka så hamnar man rätt, menar du att inga inbäddade länkar funkar för dig?

http://www.youtube.com/watch?v=0h9mm_wZh4A&feature=player_embedded

Citat:
Ursprungligen postat av Grymkheft
En smula intressant, lite kassa bilder dock, jag missade sphinxen?

Skulle man kunna konstatera att det verkligen är bilder från sphinxen så är det ju omåttligt spännande, så synpunkter på det är välkommet.
Senast redigerad av Arthur Dent 2010-05-11 kl. 22:05.
Citera
2010-05-12, 00:05
Medlem
S_o_Ns avatar
Det känns onekligen konstigt att Red Bull skulle få börja gräva där då det, arkeologiskt sett, är otroligt viktiga områden.. Egyptierna är fruktansvärt stolta över sina kulturskatter och det känns inte som om myndigheterna skulle gett sitt tillåtande att låta ett företag som Red Bull börja bygga X-games banor kors och tvärs genom pyramider och sphinxar om det inte fanns något annat i bakgrunden :P

Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Skulle man kunna konstatera att det verkligen är bilder från sphinxen så är det ju omåttligt spännande, så synpunkter på det är välkommet.

Det var en av bilderna i videon som man såg sphinxen i bakgrunden och även ett par av pyramiderna, så visst är det där.
Senast redigerad av S_o_N 2010-05-12 kl. 00:08.
Citera
2010-05-12, 04:29
Medlem
Krafses avatar
Fyfan vad häftigt! Eller frustrerande kanske man bör säga, jag vill ju veta vad som finns där. Läste förresten i en av kommentarerna att det tydligen står någonstans; "Den som kan flytta sanden här kontrollerar världen." eller något i den stilen. Stämmer detta?

Tror förövrigt inte ett dugg på att de skulle börja röja runt där pga x-games. Riktigt lam ursäkt, det är för bövelen sphinxen vi pratar om, den gräver man inte under hur som helst.
Citera
2010-05-12, 05:51
Medlem
LFEs avatar
Haha jo visst, man gräver upp jorden runt ett historiskt monument mitt i öknen för "x-games"?

Dessutom är sätter man skapar stegrande platåer typiskt för utgrävningar.
Alltid intressant att höra från dig Arthur

Är allt bra förrästen?
Hälsningar från en plats där allt är taget!
Citera
2011-02-20, 04:36
Medlem
Krafses avatar
*bump*

Någon som vet mer? Har varit väldigt tyst om detta, måste ju finnas någon info att gotta sig i va?
Citera
2011-02-20, 12:36
Medlem
Birgitta61s avatar
Här kommer en nyare film

http://www.youtube.com/watch?v=3qGzfZHWbZE&feature=fvw

Det handlar tydligen om att skydda den från stigande grunvatten. Yeah right intressant att allt detta händer samtidigt som revolten...
Citera
2011-02-20, 19:35
Medlem
Lite info från en radioshow om detta.

http://data.argusoog.org/radio/2010/ArgusoogRadio-20101001-ProjectCamelot.mp3
Citera
2011-03-04, 00:56
Medlem
TanzGots avatar
Har det hänt någonting? Känns som att de har slutat gräva, dessutom borde det väl vara hur lätt som helst att scanna marken?
Citera
2011-05-25, 15:08
Medlem
17 nya pyramider upptäckta!!!

Och tusen gravar!

3000 samhällen under jorden!

Inte konstigt att de varit locket på så länge!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13079744.ab
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in